Kun mies ei halua seksiä

Seuraa 
Liittynyt21.5.2015

Hei naiset ja miehet,

olisiko täällä joku, joka osaisi auttaa? Olen kolmekymppinen nainen, seurustellut poikaystäväni kanssa puolitoista vuotta, ja ongelmana on miehen seksuaalinen haluttomuus minua kohtaan. Ensimmäisen puolen vuoden ajan rakastelimme vastarakastuneiden tapaan aivan yhtenään, jopa monta kertaa päivässä, ja seksielämämme oli molemmille erittäin tyydyttävää ja ihanaa.

Puolen vuoden jälkeen miehen kiinnostus alkoi selvästi hiipua, mutta tokihan alkuhuuma haihtuu ja muutenkin nämä asiat menevät eri vaiheiden läpi. Seuraavan puolivuotisen rakastelimme yhä harvemmin - ensin kerran viikossa, sitten kerran kahdessa viikossa, ja niin edelleen. Juttelimme aiheesta, mies syytti talvea, stressitekijöitä ja muita ymmärrettäviä seikkoja, lupaillen että kesän tullen asia varmasti muuttuu.

Viimeisen puolen vuoden ajan olemme kuitenkin rakastelleet yhteensä kahdeksan kertaa, viimeisen kolmen kuukauden aikana enää kerran kuukaudessa, ja joka kerta sen seurauksena että olen ottanut asian puheeksi ja kauniisti pyytänyt että voisimme yrittää. Minun tekisi edelleen mieli seksiä aina kun olemme yhdessä: mies on minusta äärettömän puoleensavetävä niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olen ottanut asian puheeksi pari kertaa suoraan, kuitenkin varovaisesti ja hellästi koska en haluaisi aiheuttaa hänelle suorituspaineita tai riittämättömyyden tunteita. Mies ei osaa sanoa syitä haluttomuuteensa: hän ymmärtää kyllä huoleni ja turhautumiseni aiheesta, ja sanoo että kun otan asian puheeksi niin hän itsekin ymmärtää että kerran kuukaudessa ei ehkä ole ihan se, miten asioiden pitäisi / miten haluaisi niiden olevan.

Olen ehdottanut seksuaaliterapiaa, ja että kokeilisimme olla jonkun tietyn ajan sovitusti ilman yhdyntöjä mahdollisten suorituspaineiden vähentämiseksi, pyytänyt häntä kertomaan fantasioistaan, ehdottanut että voisimme kokeilla asuja, leluja tai muuta rekvisiittaa, kokeillut asuja, ostanut seksileluja, koettanut vietellä häntä puheilla, viesteillä, kosketuksella, hieronnalla ja toisaalta myös etäisyydellä, flirttailulla, salaperäisyydellä... pidän huolta siitä että olen tavatessamme sievä, puhdas, hyväntuoksuinen ja niin edespäin. Tiedän, että miehillekin seksi alkaa paljon ennen makuuhuonetta, ja koetan pysyä kartalla siitä mikä hänet tekee onnelliseksi, antaa tarpeeksi tilaa (tapaamme kerran-pari viikossa), olla paljon lähellä ihan ilman mitään seksuaalista virettä... ja niin edespäin.

Ainoat selkeät palautteet, joita olen asiasta häneltä saanut, on ollut että hän kokee minut seksuaalisesti liian aktiiviseksi, liian "helpoksi" ja siinä mielessä luotaantyöntäväksi. Tuo palaute teki kipeää, mutta koetin sen jälkeen tietoisesti muuttaa käytöstäni niin, että en tekisi aloitteita ja pysyisin enemmänkin avoimen vastaanottavaisena kuin aktiivisena. Mitään muuta vaikutusta en tällä huomannut kuin oman eroottisen haluni asteittaisen viilenemisen, mikä toisaalta tässä tilanteessa on ehkä ihan hyvä. Olen myös koettanut varovasti kysellä, haluisiko hän että muuttaisin ulkonäössäni jotain, mutta hän vain sanoo että ei siitä kannata keskustella, kun hän näkee kuitenkin aina jotain paranneltavaa. Olen ihan tavallisen näköinen, normaalipainoinen, naisellisen muotoinen, kiinteä mutta pehmeä... alan tulla hieman epävarmaksi omasta viehätysvoimastani tässä.

En oikein tiedä mitä tehdä. Eilen illalla asiasta jutellessamme tajusin, että olen miehen kanssa joka a) ei halua rakastella kanssani ja b) ei koskaan sano rakastavansa minua. Kuitenkin hän haluaa olla kanssani ja sanoo tykkäävänsä. Rakastan häntä ja kaikenlaisista hankaluuksistamme huolimatta olen valmis työstämään itseäni ja omia asioitani kovasti, koska tämän ikäisenä ymmärrän jo ettei pelkkä rakkaus riitä, että asioiden eteen on tehtävä töitä ja niin edelleen. Olen vain niin kovin yksinäinen ja turhautunut... minusta rakkaan ihmisen kanssa rakasteleminen on aika lailla maailman parhaita asioita, syvimpiä läheisyyden kokemuksia, voimakkaimpia rakkauden uudistajia ja luojia. Tiedän vuorenvarmasti että seksittömässä parisuhteessa en halua elää, mutta en haluaisi luovuttaa vielä. Osaisitteko auttaa minua löytämään jonkun reitin, mitä en ole tullut itse tässä ajatelleeksi?

Sivut

Kommentit (160)

Vierailija

Olet tullut hänelle "itsestään2 selvyydeksi asiaksi. Lähde suhteesta pois ,vaikka vain vähäksi aikaa pois, jos pystyt. Ehkä hän huomaa mitä o menettämässä, tai sitten pahempi ..hän ei enää rakasta/halua sinua

Vierailija

Itselläni on samoja ongelmia. Olen nyt ollut mieheni kanssa 9kk. Aluksi seksiä oli lähes päivittäin ja nyt 6kk seurustelemisen jälkeen on ollut seksiä noin 1xkk ja olen siihen erittäin turhautunut ja häpeän siitä puhua miehelleni... kysyttäessä hän ei osaa sanoa miksi ei hänen tee seksiä mieli.. usein kertoo olevansa kovin väsynnyt, mutta vapaa päivinänsä hän kuitenkin jaksaa riekkua kaupungilla kuppilassa aamuyöhön asti joka on aika ristiriitaista sen väsymyksen kanssa. Olen kuitenkin niitä naisia jotka mieluusti haluaisivat seksiä 2-3 kertaa viikossa. Vaikka tiedän että olen nätti eikä mulla ole syytä hävetä kroppaanikaan niin silti mulle tulee sellainen olo että olen jotenkin epämiellyttävä, kun ei mies halua harrastaa kanssani seksiä. olen pienessä päässäni yrittänyt miettiä vaihtoehtoja tähän asiaan... pitäisikö ostaa kaappi täyteen dildoja, vaikka se yksikin tässä tapauksessa olisi aika kova sana :p Usein mietin, että mahtaako miehelläni olla toinen nainen, mutta luotan hänen rehellisyyteen sen verran, että uskon hänen tekevänsä lopun suhteestamme jos haluaa lähteä muita kuksimaan, tosin olen oppinut kantapään kautta sen, ettei 100% toiseen kannata luottaa...
Miehet on vaikeita kyllä tuossa rakkaus asiassa, kun syy voi olla mikä vain. Voipi olla että haluaa sen näyttää enemmän teoilla kun sanoa sanoilla... onhan se rakkaus kuitenkin aika ruma sana. Harva mies sitä tuntuu ymmärtävän miten tärkeetä naisen on ne sanat kuitenkin kuulla välillä. Sinuna en kyllä heittäisi hanskoja ainekaan tiskiin.. kun kerran pystytte miehesi haluttomuudesta puhumaan, kannattaa yrittää loppuun asti aina niin kauan kun toinen osapuoli on siihen halukas.

Vierailija

Yksi haluttoman miehen vaimo täälläkin. Joillakin haluttomuus johtuu depressiosta. Mies itse ei sitä välttämättä myönnä ja tajua, mutta toinen voi kyetä sen havaitsemaan, kun tietää rankan taustan. Myös ahdasmielinen, estoinen ja häpeää korostava kotikasvatus aiheuttaa pulmia seksuaalisuudelle.
Syynä voi myös olla parisuhteen historiaan liittyvät seikat. Vaatimalla seksiä liian aikaisin mies saa naisen lukkoon ja kieltäytymään, josta seuraa se, että mies menee jumiin jatkuvasta kieltäytymisestä.
Erilaiset seksityylit voivat aiheuttaa haluttomuutta myös. Jos toinen haluaa hellää ja toinen rajua, siinä on paha patti. Toinen tarvii aggressiota syttyäkseen eikä hellä meininki ole hänelle edes seksiä vaan pelkkä suoritus toisen mieliksi. Toisen mielestä seksin pitää olla hellää ja hempeää, rajut jutut saavat vain nauramaan tai ahdistumaan.
Joku ei halua kumppaniaan, koska tämä on lihonut liikaa. Seksi on esteettinen laji. Vaikka rakkautta olisikin, halu syttyy vasta mieluisesta estetiikasta.
Eipä näistä tiedä, ellei mies itse uskalla kertoa. Jos hän ei itsekään tiedä, on koetettava saada hänet ammattiauttajan juttusille. Hänen on ymmärrettävä, että ei voi lopettaa toisenkin ihmisen seksielämää, vaikka omansa olisikin lopettanut. Hän ei myöskään voi odottaa uskollisuutta loputtomiin, jos ei suostu täyttämään kumppaninsa tarpeita, edes hellyyden ja huomionosoitusten tarpeita, seksistä puhumattakaan. Jos ei ole valmis tekemään haluttomuudelleen mitään eikä edes puhumaan siitä, on itsekäs mulkku eikä ole ansainnut parisuhdetta.

Vierailija

moi , ystävälläsi voi olla toinen tai hänen fantasiansa seksin suhteen ja alkulämmittelyyn ei käy yhteen itsesi kaa. oletko liian hyökkäävä ,muistatko hyväillä ym yllättää kumppaniasi ja sillai edetä seksiin ..muistatko sanoa hänelle että todella haluat häntä ja tuottaa hänelle mielihyvää??

Vierailija

Hei, kiitos vastauksistanne... kauheaa lukea muista joilla on samanlaisia tilanteita :(

En ole sillä lailla hyökkäävä että kävisin kasseihin kiinni tai ehdottelisin suoraan (vaikka oon kokeillut sellaistakin lähestymistapaa), poikaystäväni vaan on sitä mieltä että jo suutelu tai koskettelu, vaikka saattaakin olla hänestä miellyttävää, tarkoittaa sitä että minulla on kuitenkin seksi mielessä ja nykyään useimmiten torjuu kaiken pientä pussailua ja semmoista paikallaanolevaa läheisyyttä pidemmälle menevän aika nopeasti, enimmäkseen vaan olemalla vastaamatta mihinkään ja vissiin toivomalla että tajuan vinkin.

Olen tässä parin päivää koettanut viestittää hänelle monin eri tavoin että on vähän hätä aiheesta ja haluaisin että juteltaisiin, ja ennen kaikkea että kaipaan hänen läheisyyttään, kaipaan iholle, ja että se tarkoittaa minulle ennen kaikkea että kaipaan olla siinä rakkaudessa mitä välillämme on. Tuntuu vähän epätoivoiselta, kun hän ei jostain syystä vastaa minulle oikein mitään... on tosi ystävällisellä asenteella kyllä mutta enemmänkin vain tuntuu ihmettelevän, että mitä oikein puhun kun kaikkihan on hyvin.

Viimeisin kohtaamisemme oli ihan viidentoista minuutin pieni sovittu kohtaaminen kadulla, koetin sanoa että olen hämmentynyt välisistämme asioista, että siitä tulee hätä ja tunnen itseni niin yksinäiseksi siinä hädässä, että menen tosi pelokkaaksi. Purskahdin itkuun bussipysäkillä, halasin häntä ja sopersin että on niin vaikeaa käsitellä tätä asiaa yksin, että en haluaisi että joudun vaan menemään kotiin yksin ilman että on mitään syliä olemassa joka pitelisi, kun on hätä... hän sanoi että ethän sä ole yksin, ja hyppäsi bussiin. Halusi ehtiä uimahalliin ennen sulkemisaikaa.

Vierailija

Tiedän sinulle vielä yhden reitin: lähde pois turhauttavasta suhteesta! Miehesi näyttää kovin välinpitämättömältä, sinä sen sijaan yrität ja yrität, ja tunnet itsesi omien sanojesi mukaan turhautuneeksi.

Nykypäivänä tuntuu haluttomia miehiä olevan yhä enemmän ja vitsit haluttomien naisten päänsäryistä joutaisivat jo historiaan. Itse elin avioliitossa yli 20 vuotta ja tästä ajasta suurimman osan kaipasin seksiä, mikä mielestäni kuuluu normaaliin parisuhteeseen. Mieheni halut alkoivat hiipua jo kohta naimisiin menon jälkeen. Kuvittelin sen johtuvan raskauksistani, ulkonäöstäni, luonteestani jne. Löysin itsestäni vikoja loputtomiin ja tunsin itseni ja naiseuteni lyttyynlyödyksi. Ajattelin, että joku vikahan naisessa pitää olla, kun mies ei kerran halua... Onneksi lopulta heräsin. Viimeinen yhdessä olokertamme oli sellainen, että tunsin melkein raiskanneeni mieheni. Siihen loppui yrittämiseni, mutta loppui myös itseni syyttely. Aloin katsella ympärilleni ja huomasin että olen muiden mielestä ihan viehättävä ja haluttava nainen.
Läksin tunteettomasta/seksittömästä liitostani ja jälkeenpäin olen katunut vain sitä, miten pitkään suostuin kärsimään ja turhautumaan itsestäni vikoja etsien.

Hyvä ystävä, sinulla on kaikki mahdollisuudet löytää vielä sellainen ihminen, joka arvostaa ja haluaa sinut sellaisena kuin olet. Kun sanot "hän löytää kuitenkin aina jotain paranneltavaa" tuli minulle miltei kylmät väreet. Haluatko todella sitoa itsesi sellaiseen ihmiseen, jonka takia sinun pitäisi koko ajan "parannella" itseäsi ja elää tämän toisen mielen mukaisesti itsesi kadottaen? Tällä hetkellä yrität lunastaa toisen hyväksymisen ja rakkauden tekemällä siten kuin HÄN haluaa. Sanot vieläpä haluavasi "työstää" itseäsi miehen mieleiseksi, huhhuh! Mitäs tämä mies sitten tekee sinun hyväksesi? Hän ei rakasta, hän ei rakastele, hän ei halua edes yrittää.

Lähde hyvä ihminen tällaisesta alistavasta suhteesta, ennenkuin tuhoudut kokonaan! Yritä rakentaa itsetuntosi uudelleen ja etsi itsellesi voimaa antavia asioita elämääsi. Se että miehesi muuttuisi sinua rakastavaksi ja haluavaksi vielä joskus, on erittäin epätodennäköistä. Paljon todennäköisempää on se, että hänen viimeisetkin seksihalunsa häviävät ja sinä kuihdut kuihtumistasi hänen varjossaan.

Onnea elämääsi!

Vierailija

ihan samoilla sanoilla, älä jää odottamaan toisen muuttumista, kun ei tunnu olevan haluja, ei toista voi muuttaa ja itse olet kaikkesi yrittänyt ja olet arvokas ja ihana ihan omana itsenäsi, älä ikinä kyseenalaista sitä vaikka juuri hän ei reagoi- tsemppiä. Itse lähdin enkä kadu-

Vierailija

Samaa mieltä olen! Miehet ovat helvetin hyviä saamaan naiselle sellaisen tunteen, että olisimme turhaan huolissamme kun "kaikki on hyvin" kuitenkin. Ja tälläsessä tapauksessa itselleni on tullut ainakin erittäin tyhmä olo, kun olen ollut suhteesta huolissaan ja toinen osapuoli väittää kaiken olevan hyvin ja ei "ymmärrä" huolenaihettani ja sitä mitä suhteelta olisin halunut. Tämä suhde lopulta päättyikin sitten eroon. Ei kannata katsella miestä joka kulkee omaa tietään eikä ajattele sinua yhtää. Kuinka monesti naiset antavat miehelle pitääkseen he tyytyväisenä, vaikka itse naisen ei edes seksiä tekisi mieli...

Vierailija

Samaa mieltä olen! Miehet ovat helvetin hyviä saamaan naiselle sellaisen tunteen, että olisimme turhaan huolissamme kun "kaikki on hyvin" kuitenkin. Ja tälläsessä tapauksessa itselleni on tullut ainakin erittäin tyhmä olo, kun olen ollut suhteesta huolissaan ja toinen osapuoli väittää kaiken olevan hyvin ja ei "ymmärrä" huolenaihettani ja sitä mitä suhteelta olisin halunut. Tämä suhde lopulta päättyikin sitten eroon. Ei kannata katsella miestä joka kulkee omaa tietään eikä ajattele sinua yhtää. Kuinka monesti naiset antavat miehelle pitääkseen he tyytyväisenä, vaikka itse naisen ei edes seksiä tekisi mieli...

Vierailija

Siinä se varsinainen eunukki nyt puhuu! Eiköhän kysymyksen asettaja tehne muutakin elämässään, kuin vatvo seksiasioita. Olisko parempi sitten potkia autonrenkaita? Ja että ihan meditaatiostakin olet kuullut ja löytänyt jopa hienon lainauksen asiasta. Sitä paitsi kysyjä ei tarkoittanut pelkästään sitä, mitä sinä käsität seksiksi. Hän oli aidosti hädissään miehen välinpitämättömyydestä ja kaikenlaisen lähestymisen välttämisestä. Ehkä se sinusta on normaali parisuhde, jossa toinen juoksee karkuun, jos toinen yhtään lähestyy?

Vierailija

Onhan näitä etäsuhteitakin ihan ulkomaille saakka, ja nekin toimivat. Mikä nyt on vinossa, taitaa olla enemmänkin, jos pitää tulla agressiiviseksi ja ruveta seksin takia potkimaan autonrenkaita.

missä ihmeessä on vika???

Vierailija

Hei, voi sinua...olet ihana ja yrtitat tosi paljon. Moni mies olisi onnellinen saadessaan olla juuri sinunlaisesi naisen kanssa. Miehesi ei rakasta sinua piste....lahde pois. Ansaitset paljon paljon parempaa.....sorrii.. i have been there.

Vierailija

Näin miehenä sanoisin - vaihda miestä. Varmasti löytyy sellainen uros, joka haluaa sinut. Selvää on, että parisuhteessa seksi arkipäiväistyy, mutta nuo merkit ovat sellaisia, että kiinnostus on kuollut.

Vierailija

Kiitos kaikki vastauksistanne, siitäkin, jossa toruttiin naisia seksin perässä ramppaaviksi pakkomielteisiksi akoiksi. Tuntuu kauhean surulliselta ajatella, että ainoa hyvä ratkaisu tässä olisi lähteä pois tilanteesta. Harrastimme seksiä viikko sitten, ja sen jälkeen en taas olekaan oikein kuullut miehestä mitään, ei osoita kiinnostusta tavata eikä vastaa millään (minun mielestäni) kivalla tai ilahtuneella tavalla leikkisiin ehdotuksiini ja lempeisiin yhteydenottoihini. Onhan se lannistavaa, mennä näin kovasti toisen häilyväisen kiinnostuksen ehdoilla.

Kuitenkin: erityisesti sinä mies, joka vastasit että "nuo merkit ovat sellaisia, että kiinnostus on kuollut". Eikö kiinnostusta voi herättää henkiin jos se on kuollut? Jos se ei kuitenkaan ole niin totaalisti kuollut, että ihminen itse lähtisi suhteesta, eikö se tarkoita että taitavasti toimimalla voisi piiloon menneen liekin herättää uudelleen? Haluaisin yrittää vielä... olen nyt koettanut antaa hänelle kaiken ajan ja tilan mitä on, olla vaatimatta mitään, ja ajattelin että kokeilisin myös pitää häneen yhteyttä vain vaikkapa kolmen päivän välein. Meillä vaan on jo valmiiksi sen verran etäisyyttä, että en ole ihan varma onko se lisäetäisyys tässä se koukku mitä haetaan... ja toisaalta, jos kiinnostus pysyy yllä vain erittäin satunnaisesti tapailemalla ja siten, että pidetään suhde tosi kevyenä, haluanko edes sellaista (no en halua). Silti haluaisin vielä yrittää jotain mitä en ole kokeillut! Ehkä se on epätoivoista, mutta minä ihan aidosti pidän siitä kuka poikaystäväni on, vaikkei hän kohtelekaan minua aina erityisen hyvin tai taidokkaasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat