Aino Kontula

Vierailija

Millä taidoilla peruskoulun bilsan maikka vastaa Työssä kiusatut- jutun kiusatulle?!

Kommentit (5)

Vierailija

Miten kauan tältä ihmiseltä vielä tilataan näitä aina samansisältöisiä, kiusattuja syyllistäviä lausuntoja. Toivottavasti hän ei pääse huseeraamaan enää kouluihin herkkien lasten pariin.

Vierailija

Emmeköhän me tiedä vaistomaisesti ja järjellä ajatellenkin, millaisesta ihmisestä on kyse. Minulle hän ei ole mikään asiantuntijahahmo, vaan pelkkä raukka joka on jo niin nähty.

Vierailija

Vähän aikaa mietittyäni, minua alkoi kummastuttaa lehden valitsema Aino Kontula. Joku toinen palsta olisi ollut parempi osoittamaan naisen arveluttavat ajatukset. Haluttiin kai herättää keskustelua, jonkun kustannuksella, oli sitten aito tai fiktiivinen. Risuja lehdelle.

Vierailija

Rohkea kannanotto Kontulalta!

Kyllähän se väkisin jotain jo ihmisestä kertoo, jos joka ikisessä työpaikassa aina ja yhä uudelleen täysin syyttä suotta tulee kiusatuksi. Koko kiusaamiskeskustelu on aikoja sitten lähtenyt lapasesta, kaikenlainen kommentointi ja puuttuminen työntekoon voidaan tarpeen mukaan määritellä kiusaamiseksi, jos kiusattu sen niin kokee.
Kokemusta on muutamastakin työyhteisöstä, miten "kiusattu" lamauttaa koko työnteon. Esimies ei voi tehdä mitään, kun kaikki on kiusaamista, jopa työtehtävien antaminen ja työn tekemisen edellyttäminen. Työkaverit alkaa väkisinkin pitää etäisyyttä, kun "kiusattu" on mahdottoman hankala ja epäluuloinen kaikkea mahdollista kohtaan.

Ja ei - en todellakaan ole sitä mieltä, että pomoilla tai työkavereilla on oikeus käyttäytyä miten vain. Mutta kuulukaa ihmiset ammattiliittoon, ottakaa selvää asioista, pitäkää puolenne ja tehkää työnne. Jos ei kykene itse puoliaan pitämään, niin luottamusmies, ammattiydistys, työterveyshuolto tai juristi on sitä varten. Kiusatun rooliin heittäytyminen on yhdenlaista työpaikkakiusaamista pahimmillaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat