Suonenvetoon on olemassa yleinen syy, jolla ei ole mitään tekemistä magnesiumin tai juomisen kanssa – helppo ruokavaliomuutos auttaa

Suonenvetoon on olemassa yleinen syy, jolla ei ole mitään tekemistä magnesiumin tai juomisen kanssa – helppo ruokavaliomuutos auttaa

Jos viheliäinen lihaskramppi pilasi hyvin alkaneen treenin, ei huolta! Valmistaudu ensi kerralla syömällä oikein. Kuva: Shutterstock

Helpolla iltapalavinkillä myös yölliset suonenvedot loppuvat melko varmasti, erikoislääkäri vinkkaa. Lue koko juttu

Kommentit (15)

Vierailija

Olempas huomannut näin vanhempana (68) että jo pari kolme lasillista viiniä saa yöllä kovia suonenvetoja pohkeisiin..Mietin tässä, että olisiko syy siinä, että käyttää alkoholia niin harvoin? Tuota ei ollut nuorempana,mutta näin vanhana pirulainen kaikki vaivat iskee...

Maapallon ympäri juossut

Mitäs teet senjälkeen, kun hiilihydraatit loppuvat pitkässä kestävyyssuorituksessa. Keskeytät syömään hiilihydraatteja vai? Olipa asiantunteva vinkki ravintoasiantuntijalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei minulla ainakaan ruisleivän syöminen auta suonenvetoon. Joskus on sellaisia kausia, että joka yö vetää suonta jaloista eikä tahdo nukuttua saada. Villasukista on paljon apua, mutta eivät ne sataprosenttisesti auta.

lääkäriin.siitä

itselläni kaulan suonenvetoa aiheuttaa viileä huone tai kylmyys elikkä läpiveto ,
usein kaulahuivin pito auttaa sisätiloissa , mutta kun istun josssakin ikkunan
ääressä pitkään niin johan kaulaa alkaa kiristämään niin ettei sitä tahdo saada
suoristettua lainkaan ja kipu on melkoista , syynä voi olla myös matalapaine ,
lämpimällä ilmalla ei koskaan vedä suonta mutta lokakuun - huhtikuun välillä
vetoa on usein , myös väärä istuma-asentokin voi sen aiheuttaa lämpimässä ,
johtunee suonten tukkeutumisestä ikääntyneellä, ei ollut ennenkuin 60- vuotiaana

Metsän isopoika 55

Pitkäkestoinen, hiostava työsuoritus esim. metsurina aiheuttaa itselläni jalkojen kramppaamista aina pitemmän "lomajakson" jälkeen parina alkupäivänä.
Kokemuksena suolatankkaus perus kivevennäisvedellä + hiilareita erimuodoissa sekä näkkäriä tai ruisleipää metukalla ja suolakurkuilla ennen työjakson alkua on tuonut helpotusta, muttei täysin poistanut kramppeja työpäivän jälkeen.
Maastossa karkeat merisuolarakeet olen todennu hyväksi pika-avuksi kramppeihin tarvittaessa.

Vierailija

lääkäriin.siitä kirjoitti:
itselläni kaulan suonenvetoa aiheuttaa viileä huone tai kylmyys elikkä läpiveto ,
usein kaulahuivin pito auttaa sisätiloissa , mutta kun istun josssakin ikkunan
ääressä pitkään niin johan kaulaa alkaa kiristämään niin ettei sitä tahdo saada
suoristettua lainkaan ja kipu on melkoista , syynä voi olla myös matalapaine ,
lämpimällä ilmalla ei koskaan vedä suonta mutta lokakuun - huhtikuun välillä
vetoa on usein , myös väärä istuma-asentokin voi sen aiheuttaa lämpimässä ,
johtunee suonten tukkeutumisestä ikääntyneellä, ei ollut ennenkuin 60- vuotiaana

No kyllähän se nyt on itsestään selvää, ettei viileällä säällä istuskella avoimen ikkunan ääressä ilman kunnon pukeutumista. 

Vierailija

Niin on ihan hassua puhetta. Syön aamuin illoin puuroa ja ruokavalio on kohdillaan. Silti kramppaa jalkoja, sormia ja joskus jopa vatsaa. Liikun omasta mielestäni riittävästi.

vai sillälailla tällä kertaa

Tämän tarinan mukaan urheileva nuori urheilee kuntotasoonsa nähden liian kovaa ja tämmöi keski-ikäi mamma liikkuu just oikein. hmmm.. koko lapsuuteni harrastanu urheilua, yleisurheilua ja kärsiny kovista kivuista liki päivittäin samoin kärsin myös teininä sekä varhaisaikuisuudessa, mutta ensimmäinen raskaus lopetti suonenvedot. en ihan osta tätä nyt täysin faktana.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat