Olenko täysin väärässä parisuhteista

Vierailija

Hei mielessäni on pyörinyt eräs kysymys jo pidemmän aikaa ja mietin olenko tosiaan väärässä.
Olen nuori nainen ja ottanut siipeeni monesti miesten kanssa, ja jokainen joka on saman kokenut tietää varmasti että monien vastoinkäymisten jälkeen haluaa pelata varman päälle mies suhteissaan.
Olen aina ollut avoin ja rehellinen tunteitteni kanssa ja minusta niin pitääkin olla, minusta asioista täytyy ja on hyvä puhua yleisestikkin ihmisen kuin ihmisen kanssa mutta erityisesti ihmisen kanssa jota aikoo alkaa tapailla tai ajattelee perustavansa parisuhteen kyseisen ihmisen kanssa.

Sen nyt olenkin jo huomannut että miehet eivät varsinaisesti ole kovinkaan hyviä tunteiden ilmaisijoita, mutta olen jokatapauksessa sitä mieltä että asioista olisi aina hyvä puhua ennen kuin aloittaa mitään tapailun kaltaista. Tiedän että se pelästyttää monet miehet mutta pitäisikö naisen muka alistua omien tunteidensa vangiksi kuin että selventäisi välejä miehen kanssa ?

Kerron esimerkin; Olen viimeaikoina tapaillu miehiä ( perä jälkeen en samaan aikaan) joiden kanssa on käynyt seuraavalla tavalla. Olemme tutustuneet, nauttineet toistemme seurasta ja miehen kanssa on ollut hyvä olla, kenties mennyt fyysiseksikin tai ainakin hellyyden osoituksia on vaihdettu. Mies tuntuu mukavalta ja alan omalta osaltani miettiä että missähän mennään? haluaako mies tapailla vai etsiikö hän vain virkistystä elämään ja jotakuta jonka kanssa pitää hauskaa. Mielestäni viisasta onkin ottaa asiasta selvää kummankin kannalta , eihän ole mitään järkeä jatkaa yhteydenpitoa ainakaan samanlaisissa merkeissä jos molempien odotukset ovat täysin erilaiset.Tässä vaiheessa eteen astuu kuitenkin ongelma , kun kysymyksen esittää miehelle hän menee shokkiin , ajattelee että haluaako nainen ( tässä tapauksessa minä ) perustaa heti parisuhdetta , miksi nainen painostaa, haluaako nainen sitoutua ja sitä rataa.
Ja en totisesti ole suinpäin säntäämässä parisuhteeseen , en missään nimessä mutta sanoohan sen järkikin että on hyvä selvittää mitä kumpikin haluaa jotta ei tule särjetyksi.

Tässä vaiheessa monesti tulee se minulle suurin ongelma , mies ei tiedä mitä haluaa ja varmaan senkään takia että kysyessäni kysymyksen ; mitä haluat minusta / tältä ''suhteelta'' mies kokee että painostan häntä.
Mies sanoo että haluaa tutustua jotta voi tietää mitä haluaa, ja tottakai ymmärrän sen mutta kyse on siitä että voiko mies edes kuvitella parisuhdetta vai etsiikö hän hetken huumaa ( mitä harvemmin mies myöntää , jottein naisesta tarvisi luopua)

Tässä vaiheessa ajattelen voinko jatkaa samaan malliin ja vain odottaa että mies tietää mitä haluaa, joka minusta tuntuisi enimmäkseen siltä että toimin jonkinnäköisenä objektina siihen että mies tietää mitä haluaa ( joka tuntuu karmealta , kuin mies käyttäisi minua ja voisi lempata heti kun mieli muuttuu)

Toisaalta olen törmännyt tähän niin useasti että mietin että pitääkö minun alkaa ottamaan jo riskejä ja alkaa elää?

Haluaisin kuulla mielipiteenne , oletteko kokenut samaa miesten kanssa vai olenko vain oman ajatukseni vanki?

Kommentit (7)

Vierailija

Hei. Kuulostaa tilanteesi kovin tutulta. Lyhyesti sanottuna vaikka et haluaisikaan tätä kuulla, on asia niin ettei miehet ole olleet sinuun rakastuneita. Jos he olisivat, miksi säikähtäisivät tuollaista ? Itselläni ei ainakaan tullut epäselväksi mieheni tunteet kun me tapasimme.. Ja minulle ei myöskään riittäisi vähempi, jos ei alussa ole ollut täysin varma ja 100% mukana niin miksi hän sitten olisi myöhemmin? Olisinko siis vain kakkosvaihtoehto ja se johon tyydytään paremman puutteessa yms..? Tai olisinko se kokeilu jonka kanssa katsotaan joskos onnistuisi kun ei tämä sinkkuelämäkään nyt juuri maistu..? Näin asian ajattelen.

Vierailija

Itse olen sitä mieltä (olen nainen), ettei kukaan voi heti alussa tietää mihin suuntaan suhde tulee kehittymään. Eli alussa on ihan turha myöskään lähteä pelottelemaan miehiä liioilla kysymyksillä. Jos suhde on kehuttyäkseen niin kyllä se selviää kysymyksittäkin jo aika lailla alkuvaiheessa. Mies joka hakee vain satunnaista seuraa ei myöskään pitkään jää yhden naisen seuraan.

Vierailija

Minustakin vaikuttaa siltä, että eivät nuo miehet ole olleet ainakaan tunnetasolla sinusta oikeasti kiinnostuneita. Kyllä ihastunut mies tietää kenet haluaa ja kyllä ihastus useimmiten näkyy miehen käytöksessä.

Jos itse etsit vakavampaa suhdetta, niin älä ainakaan mene sänkyyn ennen kuin tiedät miehen tunteet. Jos mies ei jaksa odotella, ei hän sinusta pidä vaan hakee vain pikku seikkailuja.

Vierailija

Kuulostaa toisaalta tutulta. Itse huomasin sinkkuaikoinani, että ne miehet, jotka eivät olleet sittenkään kovin kiinnostuneita minusta menivät puihin, jos alkoi millään tavalla vihjaista "meistä", edes siinä mielessä, että tehtäisiin jotain yhteisiä suunnitelmia. Kun taas ne miehet, jotka todella olivat ihastuneita eivätkä halunneet menettää minua, kykenivät artikuloimaan sanallisesti, mitä halusivat. Esim. nykyinen kihlattuni selitti, että ei ole varma, mitä haluaa (oli juuri eronnut pitkästä suhteesta), mutta haluaisi jatkaa tapailua. Ja aika pian sitten tiesikin, mitä halusi. :)

Ja olen kyllä eri mieltä siitä, että miehet eivät kykenisi ilmaisemaan tunteitaan. Tai sitten olen kohdannut poikkeuksellisen rehellisiä ja avoimia miehiä. Vain niillä, jotka eivät ole olleet kiinnostuneita minusta, on ollut vaikeuksia puhua tunteistaan (luultavasti ihan ymmärrettävistä syistä).

Vierailija

Nykyään aloitetaan suhde aivan liian kevein perustein. Ehkä yksi syy on että ei osata olla yksin. Ja siitä on seurauksena särkyneitä ihmisiä. Pitäisi malttaa odottaa oikeata tunnetta, molemminpuolisesti. Ja pitää mut suhteet kaveritasolla.

Vierailija

Hyvä kun tehdään heti selväksi, ettei me olla mitään yli-ihmisiä ja ajatustenlukijoita ja
toisen elämän raiteelleenasettajia. Kun on hyvä olla ja yhteistä puuhaa on suhteella
mahdollisuus onnistua pitempäänkin. Jos ei mitään käytännön yhteyttä ole on aika
vaikeaa kuvitella elävänsä pitkään ns. parisuhteessa, missä toista ei näy mailla eikä halmeilla kun pitäisi "oikeasti tehdä jotain". Haahuilu on mukavaa, mutta stressaavaa.
Mielikuvituksen tuotteilla ei aina ole taipumusta toteutua. Parempi noudattaa asioissa vain ja ainoastaan omaa ensivaikutelmaa ja vaistoaan. Hyvää jatkoa ja tsemppiä.
Emme me ole täydellisiä kukaan. Jokaiselle voi sattua asioita, mitä ei etukäteen ole suunniteltu.

Vierailija

Ihmisen pitää harjoitella elämistä, jotta se sujuu. Sitoutumistakin pitää harjoitella ja sen tulee olla molemminpuolista. Nuoruuteen kuuluu kokeilu. Aikuinenkin voi kokeilla kun kyllästyy. Joskus kokeilut menevät metsään ja kaikkiin sattuu. Minä en tietenkään tarkoita satuttaa ketään, eipä niin kukaan, mutta kun näin vaan tapahtuu. Sivusuhteita on ollut kautta aikojen. On turha luulo, etteikö muutaman kymmenen vuoden kestäneissä avioliitoissa olisi tapahtunut mitään ihmeempää koskaan. Sepä se, kun ei ihmeempää tapahdu haetaan viihdykettä muualta. Eipä sitä aina jaksa saman kanssa olla. Sama on tylsä. Tylsää olla aina samanlainen. Mitäpä jos sitten aloittaisi vaikkapa katsomalla peiliin ja miettimällä, että miltäköhän tuosta toisesta tuntuu olla minun kanssa. Olenko hänelle hyvä ja kiva kaveri, mikä kaveri, petikaveri, juttuseuraa, päiväkahviseuraa, lumoojatar, viettelijätär, turvallinen mamma vai mikä ? Minulla on elämän varrella ollut monia rakkauksia. Niitä on saattanut olla montakin yhtä aikaa.
Käytännössä tulee riita, koska suomalainen ei halua muita suhteita näkyville, salaa niitä kyllä on joka sormelle. Pääasia on että pokka pitää tiukoissakin tilanteissa.
Kun sitten kärähtää tulee ero tai sitten ei tule riippuen miten on sovittu. Tsemppiä vaan ja uskoa huomiseen. Minä henkilökohtaisesti en usko ikuiseen rakkauteen. Joku voi sen kohdata, mutta minulla on erilainen näkemys asiasta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat