Tiinan, 32, tulot putosivat kolmesta tonnista 1 300 euroon – kertoo nyt, miten sillä elää

Tiinan, 32, tulot putosivat kolmesta tonnista 1 300 euroon – kertoo nyt, miten sillä elää

Rahapaheenaan Tiina pitää kosmetiikkatuotteiden ostamista. Kuvat: Tiinan kotialbumi

Nuoriso-ohjaajaksi opiskeleva Tiina syö kotitekoista hernekeittoa monta päivää putkeen ja laittaa säännöllisesti osan tuloistaan Veikkauksen pelitilille.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Eipä oo rahat kauheen vähissä jos on varaa veikata. Ottakaa joskus näihin juttuihin joku oikeasti köyhä eikä aina näitä mukaköyhiä, jotka kuitenkin elelee ihan mukavuusalueilla.

Isoarska

Taivas varjele - veikkauksen sijasta 30 euroa osakkeisiin, ihan mihin vaan. Kaupaksi Lidl, niin terveellistä perusruokaa saa tuplamäärän. Ja kosmetiikka nyt on vihonviimeinen tarve, se kuuluisa testivoittaja Lidlin sininen purkki kestää ainakin kuukauden ja maksaa 3.90e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mööööörvi

Kannattaisi laittaa se 30€ kk vaikka rahastoon tai osakkeisiin kuin Veikkauksen peleihin. Täysin hukkaanheitettyä rahaa koska isompien voittojen saamiseen on niin pieni todennäköisyys.

ghj

Vierailija kirjoitti:
Eipä oo rahat kauheen vähissä jos on varaa veikata. Ottakaa joskus näihin juttuihin joku oikeasti köyhä eikä aina näitä mukaköyhiä, jotka kuitenkin elelee ihan mukavuusalueilla.
Oikeat köyhät ovat pakoisleireillä heillä ei ole asuntoa  ruokaa kunnon vaatteita hygeniasta ei tietoakaan eikä  konetta millä valittaa köyhyttä!

Onnekas opiskelija

Käsittämätön vertaus, töissä ollessaan sai 2500-3000 brutto ja nyt opiskellessaan 1300 netto... hmm...tuosta brutostakaan ei käteen jäänyt kuin 2000-2400e joten pudotus ei ole niin kova ja haloo saa olla töistä pois työsuhteen katkeamatta ja opiskella maksuttomassa koulussa. Vaihtoehto opintotuki ilman työsuhdetta taustalla???

Opintovapaalaki on Suomiluxusta ja sitten siitä uutisoidaan tähän sävyyn?! Hävetkää MeNaisten toimitus, ottakaa asioista selvää...

päevi

Pensasmustikoita ja kalleimpia valmisruokia... Just. Todellakin tähän pitäs saada joku joka oikeasti elää pienellä rahalla. Mä voisin vähän näyttää :D mun paras palkka koskaan on tuo minkä toi akka saa nyt, opiskelijana...

Veroparatiisihanat kiinni

Isoarska kirjoitti:
Taivas varjele - veikkauksen sijasta 30 euroa osakkeisiin, ihan mihin vaan. Kaupaksi Lidl, niin terveellistä perusruokaa saa tuplamäärän. Ja kosmetiikka nyt on vihonviimeinen tarve, se kuuluisa testivoittaja Lidlin sininen purkki kestää ainakin kuukauden ja maksaa 3.90e.

Ne neuvoo, jotka eivät tiedä köyhyydessä elämisestä, yhtään mitään. Et voi tietää, toisen ihmisen tarpeista ja sijoittaminen, on perintö- ja verosuunnittelijoiden heiniä, ei köyhien kannata sijoittaa. Sijoitushuijareita liikkeellä, joten olkaa varovaisia ihmiset, varsinkin vähävaraiset, sillä ne laskut, lankeavat sitten velkaneuvonnan kautta, verojenmaksajien maksettaviksi.

Nenät omiin asioihin

päevi kirjoitti:
Pensasmustikoita ja kalleimpia valmisruokia... Just. Todellakin tähän pitäs saada joku joka oikeasti elää pienellä rahalla. Mä voisin vähän näyttää :D mun paras palkka koskaan on tuo minkä toi akka saa nyt, opiskelijana...

Vihakirjoitit sitten haukkumalla "akaksi" ? Oletko varakkaan perheen, tuleva perillinen, jonka näkemykset elämästä, ovat täysin eri pohjalla, kuin aikuisten, köyhyyteen pakotettujen ihmisten ?

En minäkään ostaisi, kalliita valmiskeittoja, tai pensasmustikoita, mutta jos joku tuntee, esim. tervessyistä, niitä tarvitsevansa, hänellä on oltava siihen oikeudet. Suomessa on outoja, nenänsä toisten asioihin työntäviä ihmisiä, lopettakaa jo, teillä on varmasti, omissa elämissänne, tarpeeksi tekemistä.

Opiskelija myös

Ei mulla ainakaan ole rahaa ostaa mansikoita ja mustikoita talvella. Ei myöskään noin kalliita valmisruokia. Puhumattakaan 60 eurolla meikkejä/kosmetiikkaa. Olen itsekin opiskelija ja teen ruoat alusta loppuun itse ja otan kouluun omat eväät, ei ole varaa syödä ruokalassa. Veikkaukseen menevää rahaa en viitsi edes kommentoida. 

Vierailija

Jessus sentään miten älytöntä tuhlaamista. Eikö tuo ihminen osaa käyttää tarjouksia hyväkseen? Mä ostan esim. tiskiainetta (Fairy) silloin, kun se on euron/puoli litraa - pari pulloa varastoonkin, eivät ne miksikään mene. Sama pätee myös shampooseen, suihkugeeleihin yms. 

Ruokaa laitan sillä periaatteella, että mikä on sopivasti tarjouksessa, ja täytän kuiva-aine- ja säilykekaappini myös tarjoustuotteilla. Esimerkiksi tänään teen päivälliseksi pinaatti-linssi-sitruunakeittoa linsseistä, joita ostin pari kuukautta sitten Lidlin supertarjouksesta. Kun suunnittelee ja varautuu etukäteen säästää pitkän pennin - myös palkkaa saadessaan.

Vierailija

No huh huh.. Valmisruokaa, suosii kalliimpia kauppoja(s-rymä/lidl selvästi halvempia), veikkaus ihan turha kulu ja mitä kaikkee muuta. Nuo matkakortin kulut ei ole viikottaisia vaan kuukausittaisia. Itellä menee tyyliin 20-30€ viikossa yhteensä ruokaan ja mielestäni syön ihan hyvin(en tosin käytä yhtään valmisruokia ja yleensä eväät mukaan. Nykytilanteeseen eläisin herroiksi, jos saisin tuon 1300 kuussa, mutta nykyiselläkin pärjää...

Vierailija

Jesss...oon työkyvyttömyyseläkkeellä ja nettona kuukaudessa 1100e ja toimeen pitää tulla...Budjetoimalla tulot-menot pärjää, mutta mitään yllätyksiä ei saa tulla. Ainoa missä voi säästrää on ruoka, leipäjonossa käyn 4 kertaa viikossa, ihan kivasti saa vihanneksia ja muuta mistä voi tehdä terveellistä ruokaa. Olisi kiva joskus lukea jonkun "tosi selviytyjän" tarina.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat