Riittävän pitkä saunominen tepsii moniin terveyspulmiin – mutta varo: joitakin oireita se pahentaa!

Riittävän pitkä saunominen tepsii moniin terveyspulmiin – mutta varo: joitakin oireita se pahentaa!

Lempeässä löylyssä jaksaa pysyä pitkään, mistä on puolestaan monenlaista hyötyä. Kuva: Shutterstock

Kroppasi kiittää, jos lämmität saunan monta kertaa viikossa ja löylyttelet riittävän pitkään. Aivan kaikkien ei silti kannata innostua ahkerasta saunomisesta: kuumuus ja kosteus pahentavat joidenkin sairauksien oireita.Lue koko juttu

Kommentit (1)

Vierailija

(Väittää että olen vastannut jo äänestykseen vaikka en ole. )Ja tuossa saunomisjutussa oli pari virhettä. Ensinnäkin saunominen ei ole mitenkään terveellistä aivoille, saunominen voi kuumentaa aivoja varsinkin jos ottaa enempi löylyä. Aivoja pitäisi suojata lämmön nousulta, käydä suihkussa viilentämässä välillä tai käyttämällä saunahattua. Lisäksi saunominen laajentaa verisuonia, ja se ei aina ole suinkaan hyvä asia - ainakaan aivoille. Migreenistä kärsivät eivät yleensä voi saunoa kuin vähän, sillä sauna voi laukaista kohtauksen tai pahentaa migreeniä. Migreeni kohtaus tulee kun aivojen verisuonet laajenevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat