Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Hammaslääkäri. Ensin kerrotaan kuinka paha hammaslääkäripelko itsellä on, sitten aletaan ihmetellä miksi kukaan haluaa olla hammaslääkäri ja sen jälkeen vielä kerrataan omat vaivat ja traumaattisimmat hammaslääkärikokemukset. Pidän työstäni todella paljon, mutta se, että joku kertoo kollegani aiheuttamista traumoista kymmenen vuoden takaa on lähinnä kiusallista. En halua ottaa kantaa tapaukseen, josta en tiedä mitään muuta kuin mitä on juuri kerrottu ja tästäkös ihmiset vasta vetävät herneen nenään, kun heidän kanssa ei ollakaan samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen kokki ja kyllä ihmiset kuvittelevat, että loihdin innoissani herkkuaterioita myös vapaa-ajalla, tai vähintäänkin annan vinkkejä ja arvosteluja "maallikkojen" kokkaus- ja leivontatyylille. Kun luokseni tullaan ensi kertaa kylään, ollaan jopa pettyneitä, kun pöytä ei notkukaan eksoottisista herkuista ja lukemattomista kauniista leivonnaisista, vaan tarjolla on peruspitsaa. Tietenkin olen etukäteen aina kysynyt, että mitä haluatte syödä, mutta vastaus on, että "Sinä olet kokki, niin keksit varmaan jotain hienoa itse. Mutta jotain semmosta, missä ei ole sitä, tätä eikä tuota."

Todellisuudessa työni on raskasta, stressaavaa ja tylsää, enkä kotona jaksa tehdä, kuin helppoja perusruokia. Lisäksi palkkani on niin surkea, että joutuisin mieron tielle, jos raahaisin kassikaupalla eksoottisia raaka-aineita kotiini jatkuvasti.

Moni myös sekoittaa kokin leipuriin, mikä siis vaatii ihan oman koulutuksensa ravintola-alan tutkinnon jälkeen, esim huvittavinta oli se, kun pienellä budjetilla naimisiin menevä tuttavani mankui, että tekisin heille hääkakun. Kysyessäni sain selville, että sellainen konditorian näyteikkunan prinsessaunelma olisi pitänyt väsätä yli sadalle ja ilmaiseksi raaka-aineita myöten; "häälahjax, niinku" enkä ollut saanut edes kutsua. Kieltäydyin naureskellen ja siinä meni välit. Häistä sen verran, että niitä ei koskaan tanssittu

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat