Mira, 44, kertoo, miksi haluaa kotinsa näyttävän hotellilta – katso kuvat yksiöstä

Mira, 44, kertoo, miksi haluaa kotinsa näyttävän hotellilta – katso kuvat yksiöstä

Miran kotona ei ole turhia tavaroita. Kukat ja kynttilät kuuluvat asioihin, jotka tuottavat iloa. Kuvat: Miran kotialbumi

Hotellityylille riittää varmasti niin puolustajia kuin kritisoijiakin. Mutta miksi kukaan haluaa hotellimaisen sisustuksen kotiinsa? Annetaan Miran kertoa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (26)

Miba

Oon aika kade. Mä haluisin tästä kaikesta roinasta eroon. Mutta en osaa sille tehdä mitään, kun " tätä voin vielä tarvita". Pare ois ottaa kaikki oikeesti tärkeä talteen ja jättää ovi auki, jos vaikka vorot tulis ja siivoaisi 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Paljon parempi kuin täyteen tupatut ankeat ahdistavat ja tunkkaisen oloiset kodit joissa tavaraa ja kolpaa liikaa. Jos osaa niin saa lämpöä kotiin vähällä, se ei vaadi rumaa ja sekalaista tavarantäyteistä hamstraajan kotia. Sellaiset usein on paskasiakin kun ei jakseta eikä edes muisteta siivota kaikkea. Ja silloin siellä nurkissa on elämää jota ei tarvisi olla. Yök. Eräässä naistenryhmässä järkytyin muutenkin kuinka possuja naisetkin osaa olla, ajatelkaa että 80 000 naisen ryhmässä valtaosa imuroi kodin kerran kuukaudessa, luututaan lattiat kerran kolmessa kuukaudessa. Farkut pestään kerran puolessa vuodessa, lakanat vaihdetaan kerran parissa kuukaudessa.. Siis näin laiskoille ihmisille suosittelen minimalismia niin ehkä se perse nousee paremmin. "Mutta kun siivoaminen vie turhaa aikaa elämästä, en halua tuhlata aikaa siivoamiseen." No taas hyvä syy karsia tavaraa. Selviät perus ylläpito siivouksesta vartissa eikä paikat pääse rempalleen.

Vierailija

Niissä hotelleissa joissa itse käyn, on kyllä huomattavasti kotoisamman ja lämpimämmän näköistä. Enemmän erilaisia valaisimia, nojatuoleja, pari pöytää, paksu matto, taidetta seinillä tai erilaisia sisustuselementtejä/tapetti/maalattu seinä tms. Tämä on vaan köyhä ja ankea. Eikä siinä mitään, mutta kornia sanoa sitä "tyyliksi".

Vierailija

Asunto on hyvin minimalistinen, levollisen oloinen ja kiva, mutta luksushotellihuonetta tuo ei ole nähnytkään. Kuvista ei edes tule etäisesti mieleen hotellihuone.

Vierailija

Ei löydy kahvin- ja vedenkeitintä. Mutta lyötyy tehosekoitin, leivänpaahdin ja perkulaattori. Mulla taas ei löydy noita jälkimmäisiä, keittimet on, olenko siis minimalisti? Pidän tyhjistä asunnoista ja tavarattomuudesta, mutta joku juju niissä pitäisi olla, vaikkapa viherkasvit tai pehmeät matot. Noissa kuvissa näen vain ankeutta.

Hotelleista tulee nykyisin tosi ludeolo. En saa nukuttua niissä yhtään, kun pelkään ryömiviä otuksia peiton alla. Niitä patjojahan tuskin imuroidaan koskaan, omani imuroin monta kertaa kuussa lakanan vaihdon yhteydessä. Miten muuten hän huolehtii sänkyhygieniasta ilman imuria?

matkaaja

Muutama muukin jo kommentoinut että en tunnista tästä kyllä hotellia, mutta ehkä käymme tosiaan erilaisissa hotelleissa, vaikka budjettimatkaaja olenkin. Missä lämpö, pehmeys, tunnelma, kotoisuus, viihtyisyys?

Vierailija

Työn puolesta olen paljon öitä hotelleissa niin kotimaisissa kuin ulkomaalaisissa. Välillä edullisimmissa, välillä kalliimmissa ja usein siltä väliltä. Kaikenlaisia hotelleja olen siis nähnyt.

Otsikon luettuni odotin löytäväni jotain ihan muuta kuin näkemäni kuvat. Ei näytä hotellilta kuvat, ei sinne päinkään.

Ihan normaali yksiö. Jopa ankean oloinen ja tylsä.

Missä se hotellihuonemainen yksiö oli? En minä ainakaan nähnyt.

mikrokupu

En tiedä onko sukupuolella sinänsä tässä merkitystä, mutta samanlaista olen sinkkumiehenä toteuttamassa omassa yksiössä. Matkoilla olen asustellut usein huoneistohotelleissa ja vastaavaa halusin itselleni: Selkeää, laadukasta, ilman yhtään ainoaa "turhaa tavaraa".  Tammilattia on hieno, sitä ei peitetä matoilla. Omassa kämpässä on turhan iso keittiötila, mutta sekin pidetään niin selkeänä kuin mahdollista. Huonekaluja todella harkitusti, vähän ja laadukasta.

Vierailija

Miksi nuo kaikki paistinpannut ja teepannu ja kattilat jne, ovat lieden levyillä ja uunin sisällä? Eivätkö mahdu kaappeihin? Ruokaa noilla ei kuvanottohetkellä ainakaan harrasteta, sillä lieden nappulat on off-asennossa. 

Ajatus itselle.514

Onpa hieno tyyli elää. Jos tuntee eläneensä jo ”elämän” saa itse nauttia kaikesta. Ei tarvitse enää rakentaa ja suunnitella tulevaisuutta. HIENOA!

Ökonom

Kieltämättä juttua lukiessa odotin jotain muuta kuin tätä lopputulosta, vahvin mielleyhtymä on opiskelijanaisen opiskelija-asunto, ei mikään ”hotelli”.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat