Artikkelista: Vuokralle vaihtanut: "Omistusasuminen alkoi ahdistaa"

Kommentit (7)

Vierailija

Hieno huomata miten urpoja naisia vieläkin löytyy raha-asioissa. Vuokralla asuminenhan tulee loogisesti ajatellen aina halvemmaksi kuin omassa asuminen. Eivätkä vuokrat missään jumalan nimessä nouse ikinä, eivätkä ainakaan mielivaltaisesti ... hohhoijjaa taas.

Vierailija

En sanoisi, että on urpoa toimintaa vaihtaa vuokralle, jos omistusasunnon kuukausikustannukset ylittävät opiskelijana otetun lainan kulut. Lainan voi ottaa sitten uudestaan, kun on saanut vakityöpaikan ja kiertänyt eri paikkakuntia selvittämässä, missä sitä haluaakaan asua. Opettajalla kun on kysyntää eri puolilla maata. Hohhoijaa tosiaan taas.

Vierailija

Fiksu pääsee helpommalla ja velkavankeus ei ole välttämättä se ainoa oikea tie onneen, samoin kuin ei omistaminen tuo aina mielenrauhaa.

Hoihhoijaa, taas kun raha haluaa rahan luokse. Maksan pääkaupunki seudulla vuokraa 250.- kk (30 neliötä, itäinen alue), jos vuokrani nousee 2. 000.- euroon niin palkkani lienee silloin 20. 0000.- ja asuntojen hinnat ovat silloin "hohhoijaa" -tasolla, mutta eipä tuosta ole haittaa koska olen silloin eläkkeellä ja kovan vuokrani maksaa valtio... ja jos ei maksa niin eiköhän vallankumousta voisi vielä vanhoillakin päivillä yrittää.

Helleborus

Ymmärrän Pennin valinnan. Päädyin toiseen: vuosia sitten, kun olin vuokralainen, olin taloyhtiössä kuin toisen luokan kansalainen, akateeminen loppututkinto ei siinä mitään merkinnyt. Vuokra saattoi nousta ihan miten vain - ja silloin päätin, että kunhan saan tarpeeksi pääomaa, hankin omistusasunnon. En ole päätöstäni katunut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat