voiko yli viisikymppinen löytää kumppanin?

Vierailija

Erosin kuusitoista vuotta sitten, kasvatin lapseni aikuisiksi. Olen seurustellut ennen lasten kotoa lähtöä ja sen jälkeen, mutta nuorempana aika, energia ja motivaatio eivät riittäneet uusperhekuvioihin. Nyt minulla olisi aikaa ja motivaatiota myös vakavaan suhteeseen. Koen kuitenkin kumppanin löytämisen vaikeana: olen kokeillut nettideittailua, elän sosiaalista elämää. Miehiä osuu kohdalle, mutta tarinat eivät kanna: joko en yksinkertaisesti vain halua pitää miestä tavan vuoksi tai sitten miehestä tulee esille ikäviä piirteitä (tapailee useita, dokaa, on kylmä). Kolme kuukautta kertoo persoonan.

Muistan kyllä Federico Fellinin Naisten kaupungin suuren totuuden: nainen ilman miestä on kuin kala ilman polkupyörää. Kuulisin silti mielelläni samanikäisten, viisaiden naisten kommentteja: voiko onnellinen, tasapainoinen ja syvällinen rakkaustarina tulla elämään vielä, kun elämää on takana jo reilut 50 vuotta.

Kommentit (1)

Vierailija

No on ja varsinkin sinun iässäsi.

Kun jätät toisten odotukset ja keskityt omiin odotuksiisi niin olet valmis uuteen suhteeseen.

Juominen on valitettavaa, mutta sillä on syvät juonteet tapahtumiin, joita ei ole voitu ratkaista.

Kylmyys on oppimattomuutta, kun ei meillä muutenkaan ole oltu helliä, ei lapsena eikä aikuisena.

Ehkä sinun olisi hyvä kiinnittää huomiosi siihen, että jokainen tapaamasi haluaa hyväksyntää ja läheisyyttä, mutta aita on niin korkea. Ensin pitää hyväksyä itsensä virheineen. Avoin keskustelu on ihan hirveän vaikeaa.

Ja mikä on tärkeää ihmisen perimmäinen "tuoksu" se joko houkuttaa tai sitten ei. On niin paljon mahdollisuuksia peittää omaa "tuoksuaan". Pari viikkoa pesemättömänä olisi jo jotain.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat