Virven, 32, ja hänen miehensä ruokakauppalasku on vain 60 euroa viikossa – apuna erikoinen säästöniksi

Virven, 32, ja hänen miehensä ruokakauppalasku on vain 60 euroa viikossa – apuna erikoinen säästöniksi

Virve ei halua ottaa ruokaostoksista stressiä. Kuvat: Shutterstock ja Sanoma-arkisto / Magnus Laupa

Ruokalaskusta voi pihistää muutoinkin kuin seikkaperäisillä kauppalistoilla. Virve Fredman säästää käyttämällä luovuutta.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Siis henkilöä kohden 120e/kk?? Vain uusavuttomat suomalaiset voivat pitää tuollaista sikailua jotenkin säästäväisenä. Ihan oikeasti, koko ajan ei tarvitse syödä ja muitakin voisi joskus ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
valkivalittaja näköjään taas j...

Vierailija kirjoitti:
Siis henkilöä kohden 120e/kk?? Vain uusavuttomat suomalaiset voivat pitää tuollaista sikailua jotenkin säästäväisenä. Ihan oikeasti, koko ajan ei tarvitse syödä ja muitakin voisi joskus ajatella.
Oikein  hyvää ja iloista päivää sinulle kannattasi muuten ajatella että et ole yksin maailmassa!

Vierailija

Siis kahdelle henkilölle 60 euroa VIIKOSSA? Jestas sentään. Minä käytän yksinasuvana tuon määrän KUUKAUDESSA, ja syön hyvin. Mitä ihmettä tuo pariskunta oikein ostelee, jos viikossa menee 30 e/henkilö?

Vierailija

Köyhät kyykkyyn! Meillä 2 aikuisen taloudessa menee noin 100e viikossa pelkkään ruokaan. Ja voi hyvän tähden, sehän on jo 200e/kk per naama! 😲 Aikamoista sikailua.. Mutta jos tykkää syödä niin miksipä ei. Jos ei tykkää niin voi hienosti selvitä esim. 30e/kk per naama. Ihme kauhistelua aina kaikesta, jokainen hussatkoon roponsa minne tykkää.

Vierailija

Tietysti säästää, jos syö kuin lintu ja näkee koko ajan pientä nälkää. 8,5 euroa päivässä, eihän sillä saa kaks ihmistä edes vatsaa täyteen, ja pitäähän sitä muutakin ostaa kuin ruokaa. 

Vierailija

Ja minä käytän sinkkuna ruokakostoksiin kuukausittain 500e. Kyllähän se varmasti köyhää vituttaa, kun minä pystyn päivittäin syömään tuoretta lihaa, oli sitten kyseessä naudanfiléé tai poro. Eikä oluthyllylläkään tarvitse sitä halvinta paskaa kurjalaa ostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kahdelle henkilölle 60 euroa VIIKOSSA? Jestas sentään. Minä käytän yksinasuvana tuon määrän KUUKAUDESSA, ja syön hyvin. Mitä ihmettä tuo pariskunta oikein ostelee, jos viikossa menee 30 e/henkilö?

No meillä menee n. 70e per naama viikossa :D Eipä juosta tarjousten perään ja ostetaan paljon luomua ja kotimaista sekä terveellisempiä herkkuja jotka on kalliimpia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja minä käytän sinkkuna ruokakostoksiin kuukausittain 500e. Kyllähän se varmasti köyhää vituttaa, kun minä pystyn päivittäin syömään tuoretta lihaa, oli sitten kyseessä naudanfiléé tai poro. Eikä oluthyllylläkään tarvitse sitä halvinta paskaa kurjalaa ostaa.

Tämä. Olen myös sinkku ja ruokaostoksiin menee n. 400e/kk, ostan ihan mitä sattuu huvittamaan. Syön todella hyvin, alkoholia en juurikaan käytä. On todellista köyhäilyä käyttää 120e/hlö/kk ruokaan, ei tuolla summalla voi syödä hyvin ja monipuolisesti.

get over it

Vierailija kirjoitti:
Onko tästä poistettu kommentteja välistä?

On toki. Esim. sellaiset, joissa huomautetaan ruuan olevan halvempaa Ruotsissa. Tai ne joissa kyseenalaistetaan artikkelin tarkoitusta. Tai selkeästi loukkaavia. Tai ...

Arialisa

Siis tällaisesta tehdään artikkeli, että yhden henkilön ruokamenot viikossa 30,- euroa, ja vielä pihtaillen!   Ihan normaalia menoa jos ruokaa ei mene roskiin ja pyritään ruoka valmistamaan itse raaka-aineista.

Itse pystyn vielä parempaan.

Vierailija

No eipä nuo taida juuri ruokaa laittaakaan, sen käsityksen saa, kun seuraa Virven elämää somessa. Pakastepizzaa, kikherneitä suoraan tetrasta kulhoon, tortilloja, keitettyä perunaa, jugurttia. Paljon näyttävät ostavan eineksiä, esimerkiksi kasvispyöryköitä. Ja jos ovat pieniruokaisia (molemmat tosi lyhyitä), niin eihän sitä paljon mene rahaa, kun ruokaa ei tehdä alusta alkaen kunnollisista, laadukkaista tuoreaineksista vaan ostetaan noita halpoja eineksiä.

Vierailija

Ruotsissa ruoka on todella kallista, joten tuo summa on siellä pieni, etenkin kun sisältää kaikki kodintarvikkeet ja pesuaineet myös.

Meillä asuu 3 lasta ja 2 aikuista. Keskimäärin kauppaan menee 100e/viikko. Einekset jäävät kauppaan, leipä tehdään itse,uökona käymme joskus syömässä. Kyllä pienellä pudjetilla pärjää kun hieman miettii mitä ostaa 😉

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää syödä kahteen pekkaan viisi ateriaa vuorokaudessa, joten todellakin on väliä löytää syömiset mahdollisemman edullisesti. Ihminen syö elääkseen,ei elä syödäkseen.

Vierailija

Rahan käyttööni oli vuosia ongelmallista. Nyt asiat ovat kohdillaan. Minulla on 500 euron budjetti kuukaudeksi. Sitä en ylitä koskaan. Meillä on kahden hengen talous. Kirjaan kaikki ostokset ylös, pienetkin. Ruoka, hygieniatuotteet, bussilippu, hiustenleikkaus, meikit, pesuaineet, joka ikinen ostos ylös. Maksan kaikki Visalla ja maksan tilipäivänä koko laskun. Mieheni maksaa laskusta puolet. Laitamme muutkin laskut puoliksi. Asumisesta maksan 220 euroa kuukaudessa. Rahaa jää säästöön joka kuukausi. Yleensä maksan laskut kuun vaihteessa. Silloin näen, mitä jää säästöön. Käteistä nostan 20-40 euroa hätävaraksi. Tärkeintä on kirjata kaikki ostokset ylös. Joskus budjettiin mahtuu joku vaateostoskin. Tärkeää on myös keskittää ostokset yhteen maksukanavaan.

Hoitsu

Nyt kun olemme miehen kanssa kahdestaan,niin ruokaan ei paljoa rahaa mene.Seuraamme myös hintoja tarkkaan ja tutkimme alelaarit.Hyviä löytöjä voi tehdä.Olemme myös herkuttelijoita ja halvallakiin voi saada hyvää.Eikä vaadi paljon.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat