Sivut

Kommentit (183)

Ripeä asiakas

Asiakkaana yritän toimia joustavasti ja tällaisena isojen määrien ostajana se tarkoittaa, että ryhdyn välittömästi pakkaamaan tavaroita kasseihin sitä mukaa kun niitä liukuhihnalta tulee. Kun huomaan, että viimeiset tavarat ovat tulossa, menen maksupäätteen luo. Olisin kyllä todellinen hidastuttaja jos en näin toimisi. Ja miksi muutenkaan jäisin sinne hidastelemaan, näin toimimalla pääsen nopeammin kotiinkin.

Vierailija

Millä tavalla se on sen myyjän syy ettei automaatti anna oikeaa rahaa. Tai se että konserni on näin määrännyt että ei rahaa vaihdeta. Valittakaa pankeille miks niillä ei käsitellä rahaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eiköhän tässä ollut pointtina myös sujuvoittaa kassajonon kulkua ihan asiakkaiden hyödyksi. Ei se paljon kassahenkilöä hyödytä, jos yhden asaikkaan kanssa menee aikaa ja muut jonottavat. Mutta kysypä siltä jonon viimeiseltä, olisiko kivempi jos edelläolijat toimisivat nopeasti vai hitaasti, luulen tietäväni vastauksen.

Usein näkee sitä, että vasta kun kassa sanoo loppusumman, aletaan kaivaa sitä lompakkoa, näin esimerkiksi.

olisiko jo aika

Helpompi kyllä olisi, jos siirryttäisiin pelkkiin itsepalvelukassoihin mahdollisimman pikaisesti. Niin kenenkään ei tarvi kerätä kiukkua kassalla. Itsepalvelukassat tulee tietysti myös halvemmaksi kauppiaalle.

Vierailija

Kyllä joillain myyjilläkin olisi parantamisen varaa tuossa asiakkaan kohtaamisessa.Esimerkkinä lähikaupan nuori nainen joka ei moikkaa vaikka kuinka monta kertaa sanoo.Hymähtelee vaan tympeästi jos jotain kysyy ja on aina työhönsä kyllästyneen näköinen.Tavarat lentelee pitkin kassahihnaa kun on paska päivä.Aikani jaksoin yrittää olla ystävällinen.Asennevammalla ei kannata asiakaspalveluun hakeutua.Olen kyllä samoilla linjoilla näiden vinkkien kanssa vaikka ei se nyt harmita jos välillä joku mummu tai pappa jää höpöttelemään.

Satunnainen myyjä

Olin viime kesänä rokkifestareilla myymässä kahvia, teetä ja korvatulppia. Oli pohjakassa festarin puolesta ja mitä siihen nyt viikonlopun aikana tuli lisää rahaa, sekä korttimaksupääte. Ei siinä kukaan yrittänyt kassaa ryöstää, vaikka viiskymppiset vilkkui sieltä, ja osa asiakkaista oli nauttineessa tilassa. Eli en ymmärrä, miksi muka kaupan kassalla rahan vaihtaminen on joku turvallisuusriski.

Olen tainnut olla ihmeasiakas kun olen käyttäytynyt noiden ohjeiden mukaan aina kaupassa ja kassalla....

-Tosin sitä pullan punnitusta en tajua, miksei voi olla kappale hinta kuten Lidlissä...?

Retired.

ihan kivaa

Olisi kiva jos kassahenkilö ei runttaa silla veen hihnalla tuotteita. Ei se aina ole asiakas joka sen kassaraivon saa aikaiseksi. Tuotteet pitäisi myös kaupassa järjestää niin ettei niitä "raskaita" ostoksia ole ostoskorissa/kärryssä alimmaisena.

Vierailija

No jopas taas. Samanlaista ruikuttamista, kuin lentoemännillä jatkuvasti. Asiakkaat ovat häiriöksi.

Muutama oma kokemus. Minulle ei myyty kahta saunasiideriä, kun olin 5-vuotiaani kanssa kassalla. Ei myydä, kun on alaikäinen matkassa. Juu, taatusti juotan lapselleni siiderit iltajuomaksi. Kassalle jäi tinkaamisesta huolimatta.

Yleensä ostan ison lastin tavaraa, kun käyn harvoin kaupassa. En ala kaivelemaan sieltä läjän pohjalta niitä raskaimpia tavaroita ensimäisenä. Toiseksi, en ala jokaista purkkia ja pussukkaa kääntelemään, että onko viivakoodi nyt kassaan päin. Siinä olisi jo pitkä jono takana, kun jokaisen 50 tavaraa tarkistaisin, miten päin sen laitan.

Myönnän olevani joskus niin väsynyt ja ajatuksissani, etten huomaa heläyttää iloista tervehdystä kassalle. Lapan tavarat hihnalle, maksan, pakkaan ja sanot kiitos ja hei. Varsinkaan, jos kassa ei tervehdi ensin.

On se joskus tuntunut melkoiselta taiteilulta, kun lappaa sitä tavaraa hihnalle, sitten äkkiä bonuskortin veto ja sitten pakkaamaan ja maksukortti valmiina hampaiden välissä, että on just ja oikealla hetkellä maksamassa, ettei vain kellekkään tule mitään vaivaa. Ja sitten taas pakataan uudestaan

työmatkapyöräilijä

Pari päivää sitten olin Stockan joulupisteen jonossa Tapiolassa katsomassa, kun eräs henkilö teki ostopäätöksiä muiden odottaessa, ja kun varsin pätevän oloinen kassahenkilö alkoi lopulta skannata ostoksia koneeseen, tämä vain itsestään piittaava henkilö vielä alkoi haeskella ja vertailla joulukortteja viereisestä telineestä osaamatta päättä, ostaisiko, ostaisiko jonkun vai ostaisiko mitään, tai kenties tämän. Jono kasvoi koko ajan, mutta sehän ei tätä maailman napaa haitannut lainkaan.

Vierailija

Kiitos kaupalle itsepalvelukassoista 😊.

Ei ikinäikinäikinä tulis mieleen, että työskennelläsi alalla, jossa palvellaan ja autetaan ihmisiä, ihmisten pitää opetella miellyttämään viimeisen päälle työntekijöitä. Hulluin ajatus ikinä!

Yx vaan..

Kassa rahastaa ne asiakkaan tuotteet juuri siinä järjestyksessä kuin ne tulee hänelle hihnalta, turha huutaa että nyt herkimmät tuotteeet kärsiin jos viimeisenä tulee olut caset ja kymmenen maitolitraa. Kassan työhön kuuluu ostosten rahastaminen ja  EI niiden lajittelu..  älä myöskään jätä muovikassia viimeiseksi jos haluat sen ensimmäiseksi. Äläkä pakkaa muovikassia pinon alimmaseksi, jos tykkään rakennella kekoja kassahinnalle - turha purkaa ärtymystään kassaan kun itse voisi omalla toimillallaan nopeuttaa asiointia ja päästä kaupasta mahdollisimman nopeasti pois.. Tämä kiire yleensä on todella yllättävää kun siellä kaupassa on kuitenkin lorvittu tunti tai puolitoista niin kiire iskee vasta kassajonossa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sattuipa taanoin, että olin poikieni kanssa kaupassa. Toisella ikää 25 ja toisella 15. Vanhempi osti itselleen kaljaa ja nuorempi sipsejä. Nämä tulivat "samalle kuitille". Itse tulin omien ostosteni kanssa perässä.

Kassa kysyi vanhemmalta paperit ja hän näytti ne. Sitten papereita kysyttiin nuoremmalta. Pojat sanoivat, että kalja on vanhemmalle ja sipsit nuoremmalle.

Tämä ei jostain syystä nyt kelvannut kassalle. Olin itse ltastannut ostokseni jo hihnalle ja kyselin mikä on ongelma. Vanhempi sanoi minulle, että kassa ei myy minulle kaljaa koska seurassani on nuorempi veli.

Yritin siinä sitten sanoa, että minä maksan ja laitetaan nämä omat ostokseni samaan.

Tämäkään ei nyt enää sopinut kassalle vaan alkoi jankutus "säännöt ovat sääntöjä". Siis mikä vitun sääntö kieltää myymästä kaljaa jos seurassa on alaikäinen? Koskeeko se myös isejä ja äitejä? Kassa oli ottanut asenteensa eikä pojalle sitten saatu sitä kaljaa.

Siinä vaiheessa minä kilahdin. Haukuin kassan typeräksi idiootiksi. Päästin kaikki huorittelit ja lopulta kassa alkoi märisemään. Sitten lähdimme pois ja jätimme ne ostokset niille sijoilleen. Lopuksi huusin vielä jotain, että toivottavasti saat potkut työstä.

Jep, joskus kassat saattavat itse tarvita niitä vitun ohjeita miten siellä kassalla toimitaan.

Kylläpä oletkin ihana ihminen <3 sietää huutaakin idiootille kassamyyjälle joka tekee työtään ja noudattaa lakia! Nih!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat