Sivut

Kommentit (183)

Vierailija

Asiakkaana v....aa kun ei kaupasta löydä etsimäänsä, koska tavarat on niin epäloogisissa paikoissa, että tarvitsisi oppaan kauppaan.
En tosin huuda kassalle, mutta ladon kiukkuisena vähäiset löydetyt ostokset hihnalle toivoen, että saan hihnan poikki vitutuksellani.
Onneksi kyseisessä kaupassa ei ole pakko käydä.
Ja paikkakunnan muut kaupat ovat saaneet tavarat loogiseen järjestykseen esille, josta minäkin ne löydän.
Kumma, että paikkakunnan suurin kauppa on epäloogisin ja huonoin tavara valikoimallaan.
Palvelussakin välillä on toivomiseen varaa. Tosin yhden maitopurkin ostajaa he eivät kauppaansa halunneetkaan.

Vierailija

Seuraavaksi jutunaiheeksi ehdotan vähintään yhtä mielenkiintoista "Huoltoyhtiön hiekanlevittäjä avautuu! 50 vinkkiä, jotka jokaisen taloyhiön hallituksen puheenjohtajan tulee tietää "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Työaika menee tavaroiden palautteluun? Muutama päivä sitten luin, että jos et jotain tuotetta haluakkan ostaa, niin voit jättää sen kassalle, josta se sitten palautetaan oikealle paikalleen eikä jätetä minne sattuu. Sittenpä pääsee liikkumaan eikä tartte istuskella.

Vierailija

Huh, onpa raskasta heillä. Oikein lakiin perustuvaa ikärajavalvontaa ja kaikkea. Pyrin valitsemaan aina itsepalvelukassan. Valitettavan harvassa niitä vaan on tässä maassa. Mistä johtunee? Ehkä kauppojen epäluulosta, että ihmiset varastavat itsepalvelukassoilla minkä ehtivät.

Vierailija

Olisikin aiheellinen, kun suomessa ei erinäiset hallitukset ja valtuustot pysty tekemään lain puitteissa päätöksiä.
Saatikka ahneet voittoa keräävät osakeyhtiöt.

Asiakas

Olen todella ihmeissäni näistä kommenteista. Minusta ohjeet ovat hyviä ja järkeviä, ja auttavat ja nopeuttavat sekä kassojen että asiakkaiden tilannetta. Minulle jäi kommenteista jollakin tavalla todella ikävä vaikutelma, että kirjoittajat aliarvioivat tai ”halventavat” kaupan kassojen tai muiden siellä työskentelevien asemaa. Millä perusteella? Arvaa oma tilasi ja anna arvo toisillekin!

ostaja

Jos asiakkaita on monen sorttisia niin on kassojakin. Ihanaa kokea ystävällisen kassan kanssa yhteistyö kassatapahtumassa. Mielestäni on viisaampaa jättää tavara kassan hoteisiin jos siinä on epäselvyyksiä, kuin että asiakas lähtee sitä palauttamaan. Näitä "asiakas palautteitahan" näkee pitkin liikettä heitettynä lähimpään hyllyyn. Minua harmittaa eniten se kun tarjous/ale tavarassa  on kassalla normaali hinta ja kassa joutuu sitä selvittämään, mikä ei suinkaan ole kassan vika. Nykyisin on ilmeisesti kassat opetettu sanomaan asiakkaalle, "hyvää päivänjatkoa" minusta se on turhaa sanahelinää. Kassa on yksi kaupan tärkeimpiä työpisteitä.

Vierailija

Hei kassahenkilö. Olen nyt peruskoulun jälkeen opiskellut 10,5 vuotta. Teen raskasta ihmisläheistä työtä. Kun tulen kauppaasi, olen väsynyt. Haluan vain ostaa ruokaa itselleni ja perheelleni. En tule kauppaan kassahenkilön vuoksi. Pyrin käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti. En tule sinne kuitenkaan miellyttääkseni sinua, tuletko sinä kassahenkilö vastaanotolle miellytääksesi minua? Et. Näiden avaumisien vuoksi suosin jo nyt vaateostoissani nettikauppoja, jatkossa mahdollisimman paljon elintarvikeostoissani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asiakkaana v....aa kun ei kaupasta löydä etsimäänsä, koska tavarat on niin epäloogisissa paikoissa, että tarvitsisi oppaan kauppaan.
En tosin huuda kassalle, mutta ladon kiukkuisena vähäiset löydetyt ostokset hihnalle toivoen, että saan hihnan poikki vitutuksellani.
Ja paikkakunnan muut kaupat ovat saaneet tavarat loogiseen järjestykseen esille, josta minäkin ne löydän.
Kumma, että paikkakunnan suurin kauppa on epäloogisin ja huonoin tavara valikoimallaan.
Palvelussakin välillä on toivomiseen varaa. Tosin yhden maitopurkin ostajaa he eivät kauppaansa halunneetkaan.

Vai puuttuuko sinulta loogisen ajattelun kyky itseltäsi?

Missä pankki?

”Kassalla ei vaihdeta rahaa turvallisuussyistä.”
Mikähän on tämä turvallisuussyy? Ymmärrän jos joku tulee viissatasen kanssa, mutta jos tarvitsen kaksikymppisestä kaksi kymppiä niin onko se turvallisuusriski? Joskus pitää saada rikkoa raha kun esim lapsille pitää antaa kymppi kummallekin. Pankistahan ei enää rahaa saa. R-kioskeista ja kauppojen kassoista on tullut rahanvaihtopisteitä. Uudet rahannostoautomaatitkin antavat automaattisesti aina viisikymppisen ensin, ennen sai esim 3x20eur, nyt saa 50+10eur. Menenkin heti kiskalle tai kauppaan ostamaan esim pienen purukumin tai hedelmän ja tarjoan viiskymppisen niin saan rikottua sen.

Vierailija

Ei näitä ohjeita edes tarvittaisi, jos ihmiset käyttäisivät sitä kuuluisaa maalaisjärkeä kassalla ollessaan. Näillä ohjeilla pääsee hyvin alkuun, ja osa ohjeista on enemmän asiakasta kuin kassaa varten. Jos maksukortit on esillä siinä pääsee itsekin väsyneenä töiden jälkeen nopeammin kotiin kuin että koko jono kaivelee maksukorttejaan vasta, kun kassa ilmoittaa summan.

Jos teitä ei kiinnosta kassan työnhyvinvointi, niin ajatelkaa edes sitten niitä muita asiakkaita jonossa. Kehenkään ei pitäisi purkaa omia negatiivisia olotiloja. Kassa ei tiedä, jos maito on loppu kaupan toisella puolella, siitä voi ilmoittaa myymälän puolella olevalle myyjälle. Kassat eivät tahallaan hävitä hintalappuja, koska on niiiin kiva soitella osastolle puuttuvista tuotekoodeista ja kassoilta on turha kysyä tarkkoja tuotetietoja, ne voi selvittää itse tai myyjän kanssa jossain muualla. 

Suurimmaksi osaksi ne on asiakkaat, jotka jonoa ja turhautumista luovat. Jokaiselle peili käteen ja tarkastelemaan omaa käytöstä.

*mic drop*

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vai puuttuuko sinulta loogisen ajattelun kyky itseltäsi?

Valitettavasti ei puutu, koska jos puuttuisi, niin olisin tavarat kyseisestä kaupasta löytänyt.

Vierailija

Missä pankki? kirjoitti:
Mikähän on tämä turvallisuussyy? Ymmärrän jos joku tulee viissatasen kanssa, mutta jos tarvitsen kaksikymppisestä kaksi kymppiä niin onko se turvallisuusriski? Joskus pitää saada rikkoa raha kun esim lapsille pitää antaa kymppi kummallekin. Pankistahan ei enää rahaa saa. R-kioskeista ja kauppojen kassoista on tullut rahanvaihtopisteitä. Uudet rahannostoautomaatitkin antavat automaattisesti aina viisikymppisen ensin, ennen sai esim 3x20eur, nyt saa 50+10eur. Menenkin heti kiskalle tai kauppaan ostamaan esim pienen purukumin tai hedelmän ja tarjoan viiskymppisen niin saan rikottua sen.

Tässä voi olla taustalla se, ettei kaikissa kaupoissa voi edes avata kassalipasta ilman maksutapahtumaa tai esimiestä. Ainahan se on ylimääräinen riski turhaan availla lipasta.

Joissakin paikoissa voi olla ohjeistus siitä, ettei rahaa saa vaihtaa. Eipä kukaan työntekijä halua työpaikkaansa vaarantaa siksi, että jonkun pitäisi saada pienempiä seteleitä. Valitettavasti pitänee ostaa jotain, että saa rikottua rahan.

Vierailija

Missä pankki? kirjoitti:

Niin totta, eipä ole asiakkaan syy, että joskus tavii käteistä ja automaatista ei saa sopivaa. Eikä sekään ole asiakkaan syy, jos kassa on tyhjentänyt vaihtorahat minimiin, eikä siksi vaihda rahoja. Toki voin ostaa sen 15snt tikkarin, että saan rahan rikottua. Mutta kassan toiminta ratkaisee siinä tilanteessa halukkuuteni tehdä pääasialliset ostokset kyseisessä kaupassa.

Gretag

Kassahenkilönä minua ärsyttää ne itsensä ylentäjäasiakkaat. Ylemmyyden tunnoissaan kohtelevat meitä kassatyöntekijöitä kuin vähä-älyisiä. Olen opiskelijana yliopistossa ja ymmärrän arvostaa kaikenlaista työtä ja tiedostan, että sydämensivistystä ei näköjään opita kirjoja lukemalla. Se on sisäsyntyistä. Sitä joko on,tai ei ole.

Vierailija

Voi että, kun on hienoa lukea, kuinka lääkäri itse ylentää itsensä eri kastiin kassalla työskentelevän asiakaspalvelijan kanssa. Sydämen sivistystä ei tarvitse kenenkään opiskella, se on saatu jo kotikasvatuksessa😊 Ja siitä saamme olla ylpeitä.

Tomppa

Kunpa saisimme tuon, minä, minä, minä ajattelun karsittua jokaisesta ihmisestä, niin maailma olisi todella paljon parempi paikka elää. Jokainen voisi kokeilla tuota vaikka aamuliikenteessä, tai kaupassa ostoskärryjen kanssa ahtaissa hyllyväleissä, suojatien kohdalla, vesilammikon kohdalla. Hymy aamulla työkaverille, tai vastaantulijalle, päiväkodin-tädille. Se ei maksa mitään, mutta saa muut ja varsinkin itseni, paljon paremmalle tuulelle. Kokeilkaa, ja nauttikaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat