Älä missaa tätä! Star Shaped Scar jättää jäljen myös katsojaan

Älä missaa tätä! Star Shaped Scar jättää jäljen myös katsojaan

Vuosaaren prinsessa Jasmin Britney rakastaa meikkejä, koruja ja kauniita juhlamekkoja sekä kaikkea kiiltävää ja vaaleanpunaisesta. Kuva: <span class="photographer">Teemu Soikkeli / Yle Kuvapalvelu</span>

Star Shaped Scar -lyhytelokuva on noussut Yle Areenassa hitiksi ja puheenaiheeksi keskustelupalstoilla.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jasmin Koskiranta saa päivittäistä apua halvauksensa takia. Olisi kiva tietää, saako hän apua myös hänen psyykkiseen ongelmaansa, on kyseessä sitten dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö tai joku muu vastaava. Jotkut katsojat näkevät tämän dokkarin esimerkkinä hyvästä asenteesta - minä näen tämän varoittavana esimerkkinä häiriöstä, liiallisuuksiin menevästä ulkonäkökeskeisyydestä. Toki jokaisella on oikeus muokata itseään. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että se olisi tervettä. Luulen, että ihmiset menevät dokkaria katsoessaan johonkin säälitilaan, aivot muljahtavat, ja yhtäkkiä onkin jotenkin positiivinen juttu, että ihminen haluaa näyttää Barbielta.

Jos peukutat Jasmin Britneyn asennetta, peukutat varmaan myös, kun kymmenvuotiaat vääntävät meikatun naamansa duckfaceen somessa.

Ilmiöstä ei oikein voi syyttää neljän seinän sisään kahdeksan vuotiaana jäänyttä vammautunutta lasta. Toki toivon, että hän saa myös rakentavampia virikkeitä elämäänsä. Mutta kulttuurin vääristyneet piirteet ovat syntyneet jossain muualla. Jos niitä haluat kitkeä, ei kannata keskittyä Jasmineen. Hän on tavallaan jäänyt sinne kahdeksanvuotiaan maailmaan vangiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pakko sanoa

Jos ihminen tulee olemaan koko ikänsä 24/7 kotona toisten hoidettavana, eikä pysty itse edes hengittämään, niin hän ei saisi nauttia puvuista, meikeistä ja kengistä, jos ne tuottavat hänelle iloa elämään! Pitäisikö hänen jonkun toisen mielipiteen vuoksi pukeutua harmaaseen yöpaitaan?

Vierailija

Tarina oli siitä surullinen että niin pieni tyttö jäi autonalle ja periaatteessa elämä päättyi siihen et voi itsenäisesti syödä,liikkua ym..vaikka barbimaisuus hätkäytti niin olin ilonen että joku voi olla noin positiivinen tuossa tilassa ja hänellä on edelleen haaveita päästä Vegasiin,unelmia ja jos nuo mekot,meikit ,kengät ,kauniit tavarat tuo hänelle onnea suodaan se hänelle.Itse taas päätin käydä tekemässä hoitotestamentin että minua ei saa jättää eloon jos olen neliraaja halvaantunut ja hengityskoneessa,siinä mielessä elokuva oli myös hyvä se pisti ajattelemaan jos minullekkin kävisi noin mitä haluaisin .

Vierailija

Suotakoon Jasminille kaikki se kauneus, mitä hän voi elämäänsä saada! Jokainen voi miettiä, jaksaisiko ilahtua tuossa tilanteessa kengistä, meikeistä ja mekoista ja haaveilla matkoista. Hattu päästä, folks.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat