Sonjalla on Suomen yleisin palkka – näin 2600 eurolla kuukaudessa voi elää mukavasti

Sonjalla on Suomen yleisin palkka – näin 2600 eurolla kuukaudessa voi elää mukavasti

Tanssinopettajana työskentelevällä Sonja Vänskällä on kolme lasta, joista nuorin on yksivuotias Adelia. Kuva: <span class="photographer">Johanna Kokkola</span>

Kolmen lapsen äiti Sonja Vänskä asuu perheineen Joensuussa uudehkossa tilavassa rivitaloasunnossa. Hän on tyytyväinen 2600 euron palkkaansa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aloin innoissaan lukea juttua, koska olen itse useamman lapsen yh ja tienaan suunnilleen saman verran(+lapsista minimielarit). Lopahti kyllä innostus jutusta, kun tarkentui, että perheessä toinenkin tienaava aikuinen ja kaiken huippuna tienaa enemmän!
Samalla kyllä nousi ylpeys omasta pärjäämisestä. Ei ole kyllä omistusasuntoa vielä, mutta tilava rivariasunto vuokralla. Ei ole uusi, muttei ihan vanhakaan. Olen onnistunut säästämäänkin sen verran, että oman voisin ostaa tilaisuuden tullen. Taloudessa on auto, jonka hankintaan myös onnistuin säästämään vajaa 10 000€. Ulkomaanmatkoilla käymme 1-2 kertaa vuodessa+kotimaan reissut. Säästäminen liittyy suoraan siihen, että esim. ostan itselleni ja lapsille vaatteita hyvin harvoin ja harkitusti. Ei tarvinne erikseen mainita, että netistä en tilaile vaatteita tms. Ostamme hyvin perusruokaa edullisesti. Emme juurikaan syö ulkona tai harrasta kalliita vapaa-ajan vietteitä(tietokoneet ym kyllä on). Huonekaluja en osta kuin todelliseen tarpeeseen, ostan myös käytettynä/otan vastaan. En käytä rahaa juurikaan sisustamiseen tai muuhun turhaan, mm.samat päiväpeitot ja koristetyynyt vuodesta toiseen. En ole ikinä nostanut tähän mennessä lainaakaan mihinkään.
Kuulostipas itsensä ylistykselle ja kituuttamiselle 😃 Emme kuitenkaan elä koko ajan hirvittävän harkitusti ja lapset tietävät, ettei rahaa voi vain törsätä.

Vaikka itse artikkeli oli surkea eikä vastannut otsikkoa lainkaan, niin se oikeasti kiinnostava tieto tulee näissä kommenteissa! Tietoa sittenkin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat