Sonjalla on Suomen yleisin palkka – näin 2600 eurolla kuukaudessa voi elää mukavasti

Sonjalla on Suomen yleisin palkka – näin 2600 eurolla kuukaudessa voi elää mukavasti

Tanssinopettajana työskentelevällä Sonja Vänskällä on kolme lasta, joista nuorin on yksivuotias Adelia. Kuva: Johanna Kokkola

Kolmen lapsen äiti Sonja Vänskä asuu perheineen Joensuussa uudehkossa tilavassa rivitaloasunnossa. Hän on tyytyväinen 2600 euron palkkaansa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (47)

Persaukinen

Minä tienaan noin 2300 kuussa. Hyvin pärjäsin siihen asti kunnes tuli ero ja reilu 100 000 tienaava mies heitti pellolle. 2 alaikäistä lasta vuokra ja velkaa en saa tukia eikä mies maksa elatusmaksuja.
Minä en pärjää
Hyvää joulua sinulle sonja ihanassa kodissasi.

Vierailija

Tuloni ovat samoin noin 2600 euroa kuukaudessa. Jos taloudessa olisi toinen joka tienaa saman, olisin melkein miljonääri. Näin kertoo sisareni, joilla kahdet tulot. Kertoo, ettei millään kulu molempien tulot, vaikka mitä tekisi. Eivät elä ylellisesti, mutta omakotitalo ja kaksi autoa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ja puolison tulot ovat ilmeisesti 3000e luokkaa ainakin. Eli jos yksin maksaisi kaiken saisi tienata yli tuplat että saa sen kaiken "tarpeellisen". Hieman harhaanjohtava otsikko. Olisiko tyytyväinen palkkaansa jos maksaisi kaiken itse..

Sinuje

Hyvä on kehuskella, kun on moes jakamassa kulut ja tarvittaessa voisi maksaa kaikki kulut. Tulepa elämään yksinhuoltaja-elämää, jossa exä ei maksa elareita ja kaikki rahat menee laskuihin. Yritä siinä säästää ja maksella lapsille mieluisat harrastukset.

voi jestas mikä juttu!

Jäi sit jutusta pois et mitä mies tienaa??😂😂voi jestas, miettikää nyt vähön mitä juttuja teette!😂😀😀

Vierailija

Joo, tää on taas niitä naisia joille mies tekee mahdolliseksi harrastaa työntekoa -tämän lauseen olen kuullut muutamaltakin naimisissa olevalta naiselta. Kivä juttu, mutta jätän nämä pumpulissa eläjät omaan kuplaansa. Olen itsekin päässyt muutamalla työllä reilun 3000e kk ansioille lähes kouluttamattomana yksinhuoltajana. Tosin olen myös velkainen ja voin sanoa, että tällä kokemuksella ja selviytymistaistelulla selviytyisin vaikka mistä. Rahaa olen käyttänyt lapsiin, en kotiin ja luojan kiitos ovat elämässä nyt kiinni vaikka ovat nähneet köyhyyden kotona.

Vierailija

Kiva olla siinä hymyilemässä kävelevänä mainoksena: Hei, olen Sonja ja ratsastan mieheni rahoilla auringonlaskuun. Sankari tässä tarinassa on tuon mies.

Keskituloinen yksin

Nron 50/51 raha ja ura -jutusta:

Olisi ollut mielenkiintoista lukea enemmän erilaisista tilanteista kuin nämä kaksi. 

Olen 36-vuotias yksinasuva, ei lapsia. Palkasta jää käteen 2000euroa, josta vuokraan menee melkein puolet. Opintolainaa on hitokseen, säästöjä ja omistuksia ei yhtään. Eikö meitä tämäntyyppisiä ole etenkin täällä Helsingissä monia muitakin? Miten te pärjäätte? Minulla on ikävä matkustamista (vaikka hyvin tiedostan sen ympäristöhaitat). Siihen on ollut viimeksi rahaa, kun olin avoliitossa ja vuokra ja muut kulut puolitettiin.

Vierailija

Toimittaja, mieti ensin. Tämä oli naurettavaa sontaa. Kanssaeläjien ajan haaskausta. Hyvä muistutus miksi tällaisia lehtiä ei pitäisi julkaista.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat