Naisten pitäisi ottaa mallia miehistä ja pitää enemmän ääntä itsestään

Näyttelijä Ulla Virtasen motto on "vaaraa päin". Kuva: Juha Salminen

Sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä siihen, miten meitä arvioidaan tekijöinä. Olemme juuri niin hyviä, huonoja, valmiita tai kehittyviä olentoja kuin jokainen meistä on yksilönä, Ulla Virtanen kirjoittaaLue koko juttu

Kommentit (11)

Vierailija

Miehelle voi työkaverina sanoa että tuo muuten on ihan päin persettä tai teeppä uusiksi ilman 30 vuotista vihanpitoa ja mykkäkoulua. Eikä miesvaltasella alalla kukaan tuo sitä paskaämpäriä kotoaan ja levitä sitä työpaikalleen myrkyttämään kaikkea. Semmosesta saa kipeän nenän ja kestovärjäyksen silmäänsä.  Jos naiset haluavat saman palkan ym niin se on helppoa. OTTAKAA ja VAATIKAA NE ! Ei tekosyitä, ei selityksiä. Vaientakaa ne helkkarin ymmärtäjät ja tyhmät joukostanne. Heidän takiaan te saatte vain sen minkä saatte.  

Vierailija

Eivät ne miehetkään saa samasta työstä samaa palkkaa. Työpaikoilla on läjäpäin erilaisia lisiä yms joilla työnantajat tekevät toisista työntekijöistä parempia vaikka kaikki tekisivät samaa duunia ei siihen edes tarvita naissukupolta riittää kun naama ei miellytä jotain pikkunilkkiä . Kas kun maailma on täynnä surkeita, kyvyttömiä ja epäpäteviä pikkujohtajia/johtajia jotka tarvitsevat ympärilleen joukon moraalittomiksi maksettuja "huoria" nuolemaan ahteriaan ja pitämään heidän näennäisen pätevyytensä hauraita kulisseja pystyssä. Samalla se toki toimii myös kivasti hajoittavana tekijänä työntekijöiden keskuudessa, koska hiveleehän se  ajatelemattomien omannapansa ympärillä pyörivien typerysten itsetuntoa kun saavat kuvitella olevansa edes vähän muita erityisempiä-saattaa alkaa olo jopa tuntua kapitalistilta sekä porvarilta- ja samalla joutuvat antamaan pirulle kokokäden eikä vain pikkusormeaan. Suomessakin on läjäpäin sellaisia aivan turhia tyyppejä joiden hyötysuhde on todella kyseenalainen nykyisin toki enemmän johtoportaissa joissa notkuu tyyppejä lähes keksityissä hommissa  jos vaikka sattuvat olemaan jonkun golf-kavereita sekin saattaa riittää että järjestyy joku ikuisuusprojekti jonninjoutavuuden parissa. Kannatan silti ehdottomasti naisten tasa-arvoa myös työelämässä ja heitä pitää saada myös johtaviin asemiin, koska eiköhän miesjohtajien kyvyt ole jo nähty tähänpäivään mennessä ja tarvitaahann muutosta koko maailman menoon. 

Esku

Kyllä tällainen martyyrisointi ja uhriutuminen vie naisia varmasti eteenpäin, hienoa! Menestyjät menestyy, sukupuolesta riippumatta. Ja menestyjänaisia on maa pullollaan. End of story.

Vierailija

Totta! Suomalaiset naiset on vähän sellaisia hissukoita, eivät uskalla ottaa tasa-arvoa. Nykyään vielä miehet nostaa paljon ylöspäin nuoria tai vanhempia bimboja

Minusta menestyneitä naisia ei ole niin kauheasti. Yleensä naiset tekee alemman tason hommia tai sitten vähän sellaisia turhempia juttuja.

Vierailija

Kyllähän tuo itsensä ja omien tekemistensä joka yhteydessä kehuminen tuntuu nykyään onnistuvan varsin hyvin ihan sukupuolesta riippumatta niin miehiltä kuin naisiltakin, oli sitten kyse vaikka uralla etenemisestä tai mistä lie maratonista tahansa.

Vastaavasti niitä hiljaisiakin on tietenkin edelleen, niin naisissa kuin miehissäkin, ja heillä voikin toisinaan olla jo hankalaakin edetä näiden itseään kehuvien joukossa - ainakin siihen saakka, kun se itsensä esilletuonti ja kehuminen alkaakin jossain vaiheessa kyllästyttää ja ärsyttää muita.

Mies27v

Minä tykkään hiljaisista ja ujoista naisista, ne ovat yleensä söpöjä minun mielestä.
Niin ja nainen on parhaimmillaan silloin kun hän on hiljaa ;)

itse-nainen

Kuten näyttelijä Ellen Pompeo sanoi omasta palkannosusta- hän sai 20 miljoonaa dollaria, koska hän pyysi eli esimerkki kaikille naisille- ole vaativa, jos et ole -et saa mitä ansaitset

Vierailija

Jos ei sitä tuttavaa haitannut ja hän oli täysin tyytyväinen tilanteeseensa, niin miksi arvon kolumnistia ja koko yhteiskuntaa pitäisi asia haitata?! Eikö ongelman kuuluisi olla olemassa vain siinä tapauksessa, että tämä nainen olisi halunnut ja häntä olisi haitannut? Ilmeisesti naisen oma sana ei riitä, tarvitaan joku voimanainen kertomaan, mitä hän oikeasti tarkoitti ja halusi.

Minua naisena ärsyttää suunnattomasti joutua koko ajan kamppailemaan ja näyttämään ja kilpailemaan, kun en sellaista elämää tahdo. Kuka minua pyrkii kontrolloimaan, miehetkö? Eivät. Toiset naiset. Olen korkeastikoulutettu äiti ja kukaan ei sääli ja painosta minua tai odota minulta ammatillisesti niin paljon kuin naiset ympärilläni. Ikään kuin olisin tällaiseen velvollinen sukupuoleni perusteella. Kaivamalla kaivetaan vikoja sukupuolten välisestä tasa-arvon nykytilasta, jos en edisty heidän toivomallaan tavalla. Mikä ongelma on hyväksyä se, että monet naiset myös voivat haluta sitä turvallista peruselämää ja heillä on oikeus itse päättää asiasta?

Vierailija

siis jos nainen ei halua itse saada palkankorotusta, toista titteliä tai edetä esimiesasemaan vaikkapa? ei tarvitse. saa tyytyä työhönsä ja nykyiseen palkkaansa. olen itsekin kieltäytynyt esimiestehtävästä. en halua niitä työtehtäviä, enkä vastuita vaikka palkka nousisikin.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat