Maksavatko Huvila & Huussi -ohjelmaan osallistuvat todella itse remonttinsa? Tuottaja paljastaa 15 yllättävää seikkaa suosikkiohjelmasta

Huvila ja Huussi -kohde Heinolan Lusinasaaressa, Ilari ja Helena Johanssonin mökki. Kuva: Sanoma-arkisto / Lauri Rotko

Oletko sinäkin pohtinut, mitä Huvila & Huussi -ohjelman remontit maksavat? Entä jos lopputulos onkin pettymys? Metsästimme vastaukset näihin ja muihin televisiokatsojia askarruttaviin kysymyksiin. Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ei tarvitse olla kummoinen bisnesvainu kun oivaltaa, että tuotantoyhtiö tekee yhteistyötä tavarantoimittajien kanssa. Tavarantoimittajat antanevat tuotteet  ilmaiseksi projektiin ja sen lisäksi vielä maksavat näkyvyydestä kynnysrahaa....

Tuotantoyhtiö sitten vastaavasti ottaa mökin omistajilta remontin hinnan ja tarjoavat pieniä etuja kuten "ilmaisen suunnitelman ja nopean toteutuksen". Tämä on helppo perustella tavalliselle pulliaiselle. Tuotantoyhtiö voittaa lähinnä käytettyjen materiaalien hinnan ja osan ammattilaisten palkkioista.

Tuotantoyhtiö saa rahaa tavarantoimittajilta, omistajilta ja lopuksi televisiokanavalta.

Televisiokanava sitten myy mainontaa ja ottaa rahat minulta ja sinulta, meille  myytyjen tuotteiden ja palveluiden kautta. Eikä ne tuotteet ole saunankiukaita vaan makkaraa, autoja ja joskus myös saunankiukaita... :D

Kuka&mehiläinen

Siirtolapuutarha Vallilassa oli alkuperäisenä ihana viherkeidas. Se parturoitiin autioksi kynityksi nurmikentäksi jossa muutama opiskelupaikka. Ei puutarhasta tietoakaan.

Oriveden mökkiläinen

Kun kasveja siirrellään ja istutetaan uusia, ne eivät heti kukoista halutulla tavalla.Muistaakseni mökin omistaja haLusi vähän selkeyttä ja avaruutta pihalleen.Useimmat remontit ja muutostyöt on tehty hienosti ja ammattitaidolla.Ottaisin itsekin heidät mieluusti töihin mökilleni.Olen vain pientä eläkettä nauttiva hoitaja, joten minulla ei ole varaa siihen.Hyvätuloiset yrittäjät ja varallisuutta perineet pystyvät vain heitä paljkaamaan

Sponsori

Mökin omistajat maksavat kaiken itse, mutta tuotantoyhtiö ei halua paljastaa budjettia. Kuitenkin sponsoreita kysellään kovastikin ja sponsoreilta pyydetään itse tuotteet ilmaiseksi ja lisäksi rahaa näkyvyydestä. Ei muuten ole ihan pikkusummista kyse. Raha menee remonttiin vai tuotantoyhtiölle?

annekaa

Minusta aika monen mökin piha on muuttunut remontin jälkeen luonnollisen kauniista omakotitalomaisen suunniteelun pihan oloiseksi. Tämä on ollut pettymys ja surullista katsottavaa. Kaunista luontoa on hävitetty armotta ja tilalle on laitettu jalostettuja pensaita ja kariketta, yök.

Mökkimaija

No ollaanpas sitä nyt kovasti kriittisiä naapurin reiskoja ja muita omatomirakebtelua kohtaa. Eikös se mökkeilyn tarkoitus ole just se että siellä voi itekseen rakennella kaikenmoista saunamökkiä sun muuta hommaa? Ammattilaisen suunnittelusta maksamisen ymmärrän kyllä jos ei oma ideointikyky riitä näkemään oman mökin potenttiaalia tai onia tarpeitaan ja jos joku vaativampi kohde on missä tarvitaan esimerkiksi kaivinkonetta tai sähkötöitä tms niin siihen ilman muuta otan ammattilaisen. Mutta terassin rakentaminen tai grillipaikan muuraus ja laatoitus tai huvimaja onnistuvat kyllä ihan omin voiminkin, on saunakin tullut tehtyä ihan perhe talkoin kylläkin. Mitään ihmeen pihakasveja en kyllä ostasi kymppitonnilla vaikka mikä puutarha-alan ammattilainen niitä myisi kun tutut tyrkyttävät kukistaan taimis ja pistokkaita ja jakavat marjapensaita pyytämättä muutenkin. On kyllä näiden ihmisten ja kommentoijien mökkeily todella kaukana minun unelmamökistäni. Mitä ihmettä siellä mökillä tekee jos kukat on valmiiks istutettu, pihatyöt tehty ja huvimajat saunat ja grillipaikat muurailtu ja laatoitettu valmiiksi? Istua kiinteäsri muuratun grillipaikan vieressä? Tylsää puuhaa

Vierailija

Juu tottakai on paikkansa myös näille tee-se-itse-reiskoillekin. Ei siitä kuitenkaan tv-ohjelmaa saa aikaan. Ideanahan on tehdä todella näkyvä muutos, ei pelkkää grilliä pihalle tms. Selkeyttää ja saada pihoja monipuolisempaan käyttään. Sehän se usein näyttää olevan toiveena. Isoja muutoksia on maallikon hyvin haastavaa toteuttaa ja valvoa paikan päällä. Jokainen laittaa toki mieleistäån, on aika vaikea muuta kuvitella.

Ei pahalla mutta

Todella nolo ja huonosti suunniteltu siirtolapuutarhan piha hyvin outoine jääkiekkofanituksineen. Tylsä nurmikko ja epäonnistuneen vino "kiemura" polku. Sama suunnittelija teki myös Espoo-onakotitalomaisen pihan näyttelijä Myllyrinteen mökille. Puuttuu tyylitaju. Eva Wuite oli superammattilainen.

Arja

Olisi mielenkiintoista tietää suuntaa antavasti ainakin että mitä mikäkin mökkiremontti maksaa? Olen katsonut ohjelmaa ja toivonutkin että joskus olisi mahdollista käyttää tätä ratkaisua omalla mökillä.

Koiria on liikaa joka paikassa

Oli kiva ohjelma, mutta sinnekin oiti koira raahata. Kun ohjelman tekjät päästivät koiran ulos, minä vaihdoin kanavaa. Poikotoin periaatteesta kaikkia ohjelmia, joissa yritetään kalastella katsojia elukoilla. Ei kiitos siis tällekin ohjelmalle

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat