Kauhistunut saksalaisvastaisesta tekstistä MeNaisissa

Vierailija

Olen ihmeissäni ja pettynyt MeNaiset lehdessä olleesta artikkelista, jossa ala-arvoisella tavalla ja yleistäen sätitään saksalaisia, vertauksineen yli 60 vuotta sitten tapahtuneisiin sodan synteihin. Tuon tason tekstiin on tottunut yellow pressissä, mutta MeNaiset lehdessä? En olisi uskonut sieltä tuollaista löytäväni. Tällä hetkellä vallitseva ulkomaalaisvastainen tunnelma Suomessa suorastaan pelottaa. Mihin on Suomi menossa, täysin metsäänkö? Artikkeli suorastaan velvoittaa kertomaan Euroopan muilla tantereilla, mitä Suomessa muunmaalaisista ajatellaan. Suomella on Saksassa hyvä maine, suorastaan ihannoiden maahamme suhtaudutaan ja siellä on suomalaisena helppo ja mukava elää. Tänne tuleva turisti ei ole massamatkailija vaan yleensä luonnosta kiinnostunut individualisti ja investoi tähän kalliseen matkailumaahan suuren summan rahaa. Monta kertaa edullisempaa olisi lähteä esim. Välimerelle tasokkaaseen hotelliin palveluineen, mutta tänne suuntaavat etsivät muuta. Suomen ihanaa koskematonta luontoa ja rauhaa. Kuinkahan kauan vielä, kun uutiset heidän kohtelustaan on jo nyt saavuttanut Saksan suurimman TV-kanavan uutiset.
Ja kohta keskustelublogit., sen verran on kynä terävänä. Totuus tämän maan tunnelmasta tullee esiin, so oder so.Miksi me yritämme markkinoida Suomea ulkomaalaisille, kun emme heitä tänne halua?

Kommentit (9)

Vierailija

sEi se artikkeli minunkaan mielestä vitsiltä tuntunut. Saa kuvan, että täällä Suomessa tosiaan ollaan ulkomaalaisia vastaan. Seuraavissa vaaleissa perus-suomalaisille lisää ääniä kun tälläisiä kirjoituksia lehdistä löytyy!

Vierailija

Nyt on pidettävä erillään (monikaan ei sitä käsitä) ulkomaalaisvastaisuus uskontoon japoliittiseen taustaan nähden ja ulkomaalaisen käyttäytyminen Suomen maassa.

Tänä kesänä saksalaiset ovat saanet nokilleen suomalaisilta ja oikeutetusti. Suomeen on lomien aikana pesiytynyt luonteeltaan kieroutuneita ihmisiä, joilla ei muuuta ole takana kuin käyttää hyväkseen Suomen omille kansalaisille tarkoitettuja etuja.

Röyhkeys, valehtelu ja asioiden kiertäminen on tunnusomaista saksalaisille, niin myös itse Saksan maalla.

Jos jostain asiasta ei ole laissa määräystä, niin silloin sitä voi tehdä joutumatta syytteeseen. Lakeja on niin hirveästi ja joka lähtöön. Suomen laki on vajaa, eikä aikaisemmin ole sääntöjä tarvittu kun jokainen on KUNNIOITTANUT toisen omaisuutta. Nyt ovat ajat muuttuneet ja ulkomaalaisia Suomessa on pilvin pimein, jotka kuvittelevat olevansa tavanomaisuuden ulkopuolella. Heitä ei muka mitkään lait koske, koska he ovat muualta tulleita joko lomille tai pysyvästi.

Saksalaisten itsetunto tai oikeastaan ylemmyydentunto on niin korkea, ettei mitenkään ole tarpeellista ruveta heitä puolustelemaan. Kyllä he sen tekevät itse.
Saksalainen on ihan joka tapauksessa se, joka haluaa olla POMO!
Ei tässä suomalaisten maineesta ole kyse Saksassa.
Minä olen Saksassa asuva suomalainen ja minun olosuhteeni ovat täällä hyvät, ei siihen vaikuta suomalaisten arvostelut siellä ruohonjuurikorkeudella.

Minun itsetuntoni on kunnossa, mutta teidän siellä ei! Yrittäkää nyt nostaa oma ylpeytenne. Älkää missään tilanteesse ruvetko mollaamaan oman maamme asukkaita, ei sitä tee saksalainenkaan.

Vierailija

Jos kuvittelet, että TV-kanavat isosti lähettävät ohjelmaa saksalaisten kohtelusta Suomessa, niin olet kyllä jo ihan vinksahtanut.
Ei täällä ole ohjelmia sellaisesta. Ei kukaan puhu näistä DDR:läisistä turisteista täällä.

On sitä muutakin näytettävää näillä TVkanavilla. joten olkaa rauhassa, ja jatkakaa oman maamme puolustamista.

Vierailija

Saksalaisiakin on moneksi, kuten suomalaisia. Tietyt ominaispiirteet luovat kulttuureille leimansa. Saksan historiaa ei ole helppo unohtaa, se on selvää. Kehitystä lienee tapahtunut kuitenkin vai kuinka?

Vierailija

Adolf Hitler kuitenkin oli itävaltalainen vielä aikuisiälläkin. Itävallassa myös oli antisemitismiä ennen Hitleriäkin.
Adolf-pojan isäpuoli hakkasi poikaa pahasti, jopa henkihieveriin.
En ole huomannut yhtä paljon kauhistelua Stalinin johtamista juutalaisvainoista kuin Hitlerin vastaavista. Eräänlaista suomettuneisuutta tämäkin varmaan, tai voittajavaltioiden sanelemaa.
Saksa on toistuvasti esittänyt virallisia anteeksipyyntöjä vainojen uhreille, vaikka nykypolvet eivät ole syypäitä. - Onkos Venäjältä kuulunut vastaavia anteeksipyyntöjä?

Vierailija

No sattui nyt tapahtuma ylittämään uutiskynnyksen, RTL kommentoi. Noiden turistien käyttäytymistä ei missään muodossa voi puolustaa. Mutta ei myöskään tuomita kaikkia sen maalaisia. Kaikki vierasmaalaiset tuntuvat vierailta, kunnes oppii henkohtaisesti tuntemaan eri kulttuureja. Silloin on enää ihminen tärkeä, ei se mistä hän tulee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat