Hei sinä itsesi tai lapsesi puolesta gootteja pelkäävä ihminen, avarra maailmankuvaasi

Ulkonäkö voi todellakin pettää rokkareiden, goottien ynnä muiden hevareiden kohdalla.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Örmy

No jopas oli tuore jutun aihe. Mutta ei huolta, voin antaa tuoreemman: kukaan ei pelkää niitä joko sairaalloisen laihoja tai sitten aivan uskomattoman läskejä meikkipellejä. He tietysti toivoisivat että näin olisi, mutta kun ei, niin ei.

Mansikka

Goottileidi täältä hyvää iltaa.

Kommenttisi on melko naurettava ja lapsellinen.
Siitä tosin herää monia, monia kysymyksiä.
Mistä ihmeestä sinulle on tullut noin katkeroitunut ja paha mieli?
Miksi koet tarvetta haukkua ketään liian laihoiksi, läskeiksi ja meikkipelleiksi?
Miltä itse näytät?
Millainen ihminen olet itse?
Kommenttisi perusteella tulee mieleen että olet todella luotaan työntävä, inhottava ja törkeä ihminen jonka lähelle en haluaisi itse, enkä haluaisi niitä lapsiakaan tai eläimiä tai oikeastaan mitään viatonta elollista.
Syy on yksiselitteinen: noin pahansuopa ja ruma käytös ei kyllä todellakkaan ole hyväksi kenellekkään.

Kirjoituksessa mainitussa ilmiössä ei välttämättä ole kysymys suoranaisesta pelosta.
Eikä yhdenkään alternativive/gootti/hevari/punk yms jne. - IHMISEN mielessä liiku että "Ahaa! Nyt mä haluun mennä säikyttelemään muita ihmisiä, mä haluun että tyypit pelkää mua ja kyllä mä nyt oon niin raju hei!".
En ole ikinä, koskaan törmännyt yhteenkään henkilöön joka ajattelisi tai kokisi asiaa noin.
Tuo on pakosti joku urbaanilegenda joka on "hieman" jäänyt ns. "tavisten" rinkiin pyörimään.
On yritetty siten kai keksiä jonkinlaista selitystä tai syytä sille, että miksi osa ihmisistä viehättyy toisenlaiseen pukeutumistyyliin jamusiikkiin kuin valtavirrassa räpiköivät suuremmat ihmismassat.
Jaa-ah...vieläkään se syy ei ole sen ihmeellisempi.
Katsos kun ehkä se edelleen johtuu siitä, että me nyt vain tylätään niistä vaatteista ja musiikista.

Mitä taas minä ja monet kaltaiseni ihmiset olemme kovasti miettineet, on se että mikä ihme ja kumma saa sinun kaltaisesi valtavirtaan kuuluvan henkilön menemään tietyn kaavan ja massan mukana, etenkin kun suurin osa kyseisestä "valtavirrasta" ei edes itsekään tunnu massan keskellä viihtyvän.
Jos valtavirran ja massan mukana kulkeminen ahdistaa ja oma identiteetti on hukassa niin älä please pura pahaa oloasi viattomiin ihmisiin, näyttivät he miltä tahansa.
Mene sen sijaan terapeutille, selvitä pahan olosi todelliset syyt ja mene etsimään sitä omaa identiteetiä, hyvin vointia ja taspapainoa ja ole onnellinen.
Saattaa siinä sivussa se katkeruuskin kadota.

Tässä kirjoituksessa otettiin esille syrjintä.
Ei niinkään se että onko jokin shokeeraavaa ja pyritäänkö ketään shokeeraamaan.
Syrjintä sattuu.
Aina.
Oli kohteena kuka tahansa.

Ja joo, eipä se kovin kivalta tunnu että ne valtavirran äitylit kiskovat niitä lapsiaan vihaisesti pois.
A.) Viaton, ennakkoluuloton ja oppimishaluinen utelias lapsi oppii että "tietyt" ihmiset on pahoja ja että syrjintä on ok. Ja että täysin tuntemattoman vihaaminen ja törkeä käytös toista kohtaan on ok.
B.) Syrjittylle tulee oikeasti inhottava olo.
Ei sillä ulkonäöllä tai niin kutsutulla "hurjuudella" ole mitään tekemistä tunteiden kanssa.

Ja bonuksena:
Tälleen 30-vuotiaana naisena sitä vain entistä enemmän alkaa inhota ydinperhe-asetelmaa ja etenkin sitä miten tiettyä elämäntyyliä tuputetaan.
Lapset on ihania ja kivoja (vaikka en henkilökohtaisista syistä itse tahdo äidiksi).
Ja on ne lapsiperheetkin kivoja.
MUTTA:
Se järjetön syrjintä ja etenkin sen päivittäinen kymmenkertainen annos jonka saa kokea vain ja ainoastaan ulkonäö´könsä takia, saa todella välttelemään minkäänlaista ympäristöä missä lapsiperheitä liikkuu. Joten seuraavan kerran kun lasten vanhemmat haluatte kovaan ääneen valittaa kuinka lapsiperheitä syrjitään niin tuota noin...tutkikaa se oma käyttäytymisenne ja tarkkaan.
Ja ei, tämä ei nyt koske niitä fiksuja ja mukavia ihmisiä eikä tämän tarkoitus ole lytätä kaikkia lapsiperheitä.
Ainoastaan huonosti käyttäytyviä ihmisiä, oli lapsia tai ei.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat