lukijakirjeet nro 28 määrittele perhe???!!

Vierailija

Lukijakirjeissä nimimerkki Tamara ihmetteli Jutta Urpilaisen haavetta perheestä sanoen " mielestäni avopuolisot keskenään ovat perhe. Käsitys, että perheen muodostaminen vaatisi lapsen olemassaolon on jopa loukkaus etenkin tahtomattaan lapsettomia kohtaan. Lapset kuuluvat elämään ja tekevät perheidyllistä täydellisen...." Mun mielestä Tamaran kommentissa on "lievä " ristiriita...
Itse olin 16 v, enkä ollut edes ehtinyt lapsista haaveilla, kun gynekologi kertoi, etten tule koskaan saamaan lasta. Silti minusta täydellisen perheidyllyisiä hetkiä ovat ne, kun käperryn takkatulen edessä mieheni kainaloon, koirat pistävät unilleen, ja voi rauhassa katsoa leffaa.... tai kun sisarukset tai ystävät lapsineet tulevat kylään, saunotaan, syödään, leikitään, luetaan iltasadut ja mennään nukkumaan. Tai kun vanhemmat ovat käymässä. Juodaan pari lasia viiniä ja jutellaan.
Mun mielestä perhe on yhteenkuuluvuutta ja turvaa, perhe koostuu muustakin kuin isästä, äidistä ja lapsista.
Tamara varmasti tarkoitti kirjoituksellaan " puolustaa " niitä, kenellä ei syystä tai toisesta ole omia lapsia... rivien välistä kuitenkin selvästi luki, mitä mieltä hän itse on asiasta. ja kommentillaan pahoitti kyllä minun, ja uskon, monen muunkin mielen :/
Laitetaan loppuune vertauksena ääriesimerkki tilanteesta, jossa "lapset kuuluvat elämään ja tekevät perheidyllistä täydellisen" : pari lasta, saaneet alkunsa " väärään aikaan" vanhemmilla ei muuta yhteistä kuin asuntolaina ja jääkaappi - ja ne lapset. Tai " laastarilapset" jotka on saatettu alulle, jotta rikkonaisesta suhteesta tulisi " perheidylli " Ja näistä tilanteistta sitten nauttii myös suku ja ystäväpiiri :(

Kommentit (1)

Pike

" Vihaan olla avuton ja heikko" Heidi Foxellian tarina kosketti ja sai kyyneleet silmiin. Aivan uskomatonta että hän on jaksanut taistella, toivon todella että hän pääsee vielä poliisin ammattiin.

Valitettavasti tuollaiset tapahtumat ovat pelottavan lähellä kaikkia meitä, tälläkin hetkellä.   

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat