13 + 1 hyvää syytä jättää alkoholi – suomalaiset julkkikset kertovat, miksi eivät enää juo

13 + 1 hyvää syytä jättää alkoholi – suomalaiset julkkikset kertovat, miksi eivät enää juo

Muiden muassa Antti Tuomainen (ylh. vas.), Mikko Kuustonen, Essi Hellén, Monika Fagerholm (alh. vas.) ja Antti Holma ovat kertoneet, mikseivät enää käytä alkoholia.

Pelkäätkö, kestääkö tipaton? Suomalaisjulkkikset kertovat, miten alkoholin jättäminen vaikutti heidän elämäänsä.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (22)

Antti

Eron jälkeen pääsin eroon alkoholista. Tajusin että ryyppääminen oli minulle keino paeta huonoa parisuhdetta ja väkivaltaista ex-vaimoa.

Sebaot

Tämähän se juuri onkin. On siirrytty parempiin aineisiin. Paheiden summa on vakio. Kiksit on jostakin joka tapauksessa otettava, se tarve ei lopu mihinkään viinastaluopumispäätökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ripa

Tenu kirjoitti:
Eihän toki alkoholin jättäneet parempia ole. Ainoastaan terveempiä.

Huvittavaa ja suorastaan harhaanjohtavaa tämä keskustelu. Sen mukaan on vain ongelmakäyttäjiä ja raittiita. Minä joskus nautin lasin tai pari hyvää viiniä, tai pullon tai kaksi maukasta olutta. En kyllä ole huomannut että vaikuttaa energisyyteeni tai aikaansaannoksiini seuraavana päivänä. Ja olen jopa terve ja ihan hyvässä kunnossa. Liikuntaakin harrastan lähes päivittäin. Ja suurin osa meistä suomalaisista on kuten minä. Toki kaikkien lähipiiristä varmaan löytyy ongelmakäyttäjiä, mutta ei ne toki muodosta valtaväestöä... ja kun tämä viinatabusäätelypolitiikka saataisiin tässä maassa ajettua alas, niin ehkä suhteemme alkoholiin järkevöityisi. Uusi nuori sukupolvi näyttää jo mallia... kännissä oleminen on noloa... nuoret elävät jo globaalissa kulttuurissa ja maailmassa eivätkä peri enää pelkästään suomalaisia omitusuuksia...

Päihteetömyyteen opetteleva

Itsellä takana 10vk ilman päihteitä. Päihteiden käyttöni oli kehittynyt muutamassa vuodessa täysin elämääni hallitsevaksi asiaksi. Mistään raitistumisesta en kohdallani vielä ajattele mutta olen hyvässä alussa. Päätöksen olen itse tehnyt enkä kenenkään vaatimuksesta. Olossa huomaa tapahtuneen kohennusta mutta toiset päivät menee kyllä hyvin negatiivisella asenteella. Johtuu kai että päihteet alkoi liittyä elämään jokaisessa asiassa. Toivon kokevani vaikka vuoden jälkeen tunnetta ettei tarvitse käyttää. Päätös päihteettömyyteen on jokaisen tehtävä itse siihen ei voi muut vaikuttaa. Muut voi tukea ja sitä tukea tarvitaan. Kun ollaan siinä tilanteessa että on kierretty kaikki kohtuukäyttö klinikat ja epäonnistuttu toistamiseen vähentämisessä niin ei ole vaihtoehtoja kuin yksi. Päihteetön tarkoittaa ettei vaihdeta alkoa lääkkeet/huume riippuvuuteen. Suuren suosion saanut korvaushoito hyvä esimerkki joka ei kyllä tarkoita riippuvuudesta eroon pääsyä vaan laillista päihteiden käyttöä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat