13 + 1 hyvää syytä jättää alkoholi – suomalaiset julkkikset kertovat, miksi eivät enää juo

Muiden muassa Antti Tuomainen (ylh. vas.), Mikko Kuustonen, Essi Hellén, Monika Fagerholm (alh. vas.) ja Antti Holma ovat kertoneet, mikseivät enää käytä alkoholia.

Pelkäätkö, kestääkö tipaton? Suomalaisjulkkikset kertovat, miten alkoholin jättäminen vaikutti heidän elämäänsä.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Asia, jossa ei pitäisi olla mitään selitettävää, leimattavaa eikä lässytettävää, paitsi täällä junttilassa, jossa ihmisen kuuluukin olla idiootti.

Känniääliöihin kyllästynyt

Murrosikäisen lapsen kommentti. Tällä typerällä fraasilla jotkut oikeuttavat alkoholisminsa ja pilaavat kaikki tilaisuudet joissa ördäävät. Kannattaa hakeutua hoitoon.

Känniääliöihin kyllästynyt

Känniääliöihin kyllästynyt kirjoitti:
Murrosikäisen lapsen kommentti. Tällä typerällä fraasilla jotkut oikeuttavat alkoholisminsa ja pilaavat kaikki tilaisuudet joissa ördäävät. Kannattaa hakeutua hoitoon.

Siis tämä "ilo ilman viinaa..."

Vierailija

Raittius on hieno asia, mutta joistakin tulee kamalia jeesustelijoita ja moralisoijia, kun

raitistuvat kokonaan.

Ollaan olevinaan sen nojalla muita parempia ja antaa luvan nyrpistellä nokkaa, kun

toiset ottaa. Lyhyt on muisti heillä..

V2

Allekirjoitan jokaisen sanan tästä artikkelista: Jätin alkoholin kokonaan marraskuun alussa. Parin viikon jälkeen huomasin jaksavani paljon enemmän ja saavani aikaiseksi asioita enemmän kuin milloinkaan ennen.

Viikonloppujuominen aiheutti meillä sen, että viikonloput kuluivat riidellessä vaimon kanssa, koska me molemmat joimme. Runsas viikonloppujuominen ja sen mukanaan tuoma riitely tappoivat suhteestamme myös läheisyyden ja seksin. Krapulassa ei veitikka toimi. Suhde kuoli. Ero tuli. Vaimo jatkaa juomista uuden mieskaverinsa kanssa. Todennäköisesti historia toistaa itseään heidänkin suhteessaan jollakin aikavälillä.

En sano, että en palaisi alkoholin käyttäjäksi jossain mittakaavassa joskus myöhemmin, mutta tällä hetkellä en näe ja koe siihen tarvetta lainkaan. Olen juomatta yhden päivän kerrallaan, suurempia lupauksia itselleni tekemättä, koska on helpompaa sitoutua vain yhdeksi päiväksi kuin koko loppuelämäksi.

Suosittelen aloittamaan ensimmäisen päivän uutta elämää jo tänään.

simpukkainen

Jos ei hallitse hienoa alkoholin käyttöä esimerkiksi ruokaillessa, on syytä lopettaa kokonaan.  Minua aina ihmetyttää, miksi ihmiset eivät ota kunnon vastuuta omasta elämästään, siitä ainoasta!  Halua olla elämänsä valtiatar/valtias!  Kuinka paljon säästäisimme yhteisiä varoja kun erilaiset riippuvuudet eivät aiheuttaisi sairaskuluja yms. sellaisia, joista me kaikki maksamme veroissamme.  Oletko miettinyt asiaa?

Joskus lasillinen

Jos olet surullinen tai vihainen, älä koske alkoholiin. Vihaisena alat purkamaan paineita ja saattaa jäädä rumaa jälkeä. Tuikku murheeseen on väärää jos olet oiikein hyvällä mielellä, saattaa pikku lasillinen olla paikallaan. Kännääminen on typerää ja aika monesta tulee täysi ääliö.

Raitis vuodesta 2015

Toisista ehkä jeesustelijoita tuleekin, mutta useimmiten kyse on siitä että vastapuoli näkee toisen jeesustelijana koska haluaa nähdä. Ei siksi,että toinen todella olisi, vaan että toisen näkeminen jeesustelijana helpottaa vastapuolen omaa oloa. Näin vastapuoli heijastaa omaa sisäistä maailmaansa. Vastapuoli ehkä haluaisi itsekin olla raitis,mutta ei tähän syystä tai toisesta kykene ja ymmärrys ei tällöin riitä. Omaa oloa helpottaakseen vastapuoli leimaa toisen jeesustelijaksi jolloin vastapuolen on helpompi kestää itsensä ja kyvyttömyytensä toimia samallalailla. Usein vastapuoli löytää tilanteessa myös miljoona syytä sille miksi itse ei voisi olla raitis. Yksi juuri "etten muutu jeesustelijaksi". Itse olen saanut kuulla myös raitistuttuani eräältä olevani jeesustelija sekä ylpeä. Tämän sanoi juurikin ihminen jonka oma sisäinen maailma sekaisin,eikä itse kykene samaan. Eli pohjimmiltaan kyse on kateudesta ja halusta voida toimia samoin, mutta kun ei vaan omaa samanlaista sitkeyttä tehdä vastaavia päätöksiä ja pysyä niissä.

Vierailija

Mutta jostain käsittämättömästä syystä noiden urille ja luovuudelle on tapahtunut jotain, elämäntapamuutoksen jälkeen.
Vai oletteko kuulleet heistä jotain viime-aikoina?
Paitsi tv ohjelmien apujuontajina.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat