Hameiden pituus

Vierailija

Haluaisin pukeutua myös hameisiin. Mutta on siinä, että kaupan tarjonta on hyvin suurelta osalta liian lyhyitä.

Olen vain hiukan pidempi kuin suomalaisnaisten keskimitta ja normaalipainoinen, tavallisimmin kokoa 38. Saatavissa olevat hameet ovat lähes poikkeuksetta makuuni ja tyyliini liian lyhyitä.

Ilahtuneena katsoin tavanomaisen, edullisen vaateketjun kevään muotikuvia, joissa helmat olivat tarkoitukseeni sopivat, mutta ko. kaupasta en niitä löytänyt.

Olenko siis tuomittu käyttämään jatkossakin vain housuja?

Kommentit (12)

Vierailija

Heippa anonyymi.

Minulla on ihan sama ongelma, saman kokoisiakin ollaan. Haluaisin hameita, jotka ovat juuri polven alapuolelle, mutta sellaisia ei löydy mistään!

Pidän Espritin vaatteista hyvin paljon, mutta heidän valikoimaansa kun katsoo, kaikki helmat ovat joko polven yläpuolelle tai lattiaan. Ei mitään poikkeuksia, käsittämätöntä!

Miltä ketjulta bongasit ko helmat?

Vierailija

Ainakin Lindexin jossain mainos- tai muotikuvissa oli juuri kaipaamani, hiukan polven alapuolelle oleva hame.

Olen myös kanta-asiakkaana pettynyt Espritin valikoimaan mainitsemastasi syystä.

Vierailija

Nythän on muoti juuri ihanaa koska mekkoja ja hameita löytyy kaikissa pituuksissa! jossain hm mainoksessa oli nilkkapitkä vekkihame. Mutta töihin sellainen voi olla liian rento? Itse olen tilannut kellohameita fiftari tyyliin ulkomaisista vintagetyyppisistä kaupoista. Viime viikolla postiini tipahti kaksi uutta kynähametta musta ja tummansininen jota ole etsinyt kissojen ja koirien kanssa ikuisuuden.

http://oia.fi/product/91/huerta-black-pencil-skirt

Meinaan käyttää hyvin hillitttynä töissä ja kesällä terassilla vähän kirkkaamman yläosan kanssa!

Vierailija

Anonyymi,
Onko tuo kynämekko millaista materiaalia? Olen etsinyt tarpeeksi napakkaa jotta saa pömpöt piiloon?:) Jos se on hyvä niin sitten lähtee tilaukseen.. myös laukku!

Vierailija

Oia.fista tilaamani kynähame on napakkaa stretchiä, materiaali on vähän paksumpaa mutta ei liian paksu, kesällä siis ihanteellinen. Tilasin myös toisen mallin jossa pieni "röyhelö" helmassa, se ei anna oikeastaan yhtään periksi!

Vierailija

Toivon minäkin hameisiin lisää pituutta. Ostan mieluummin liikkeestä sovittaen vaatetta sopivan yläosan kanssa. Postimyyntiesitteissä usein myös puuttuu hameen pituuden senttimäärä, joka sekin voi vaihdella mallista riippuen.

Vierailija

Kiitosta vain Oia-vinkistä! Itse olen lyhyt 160 cm, normipainoinen, mutta lantio on aika leveä, joten on ollut vaikea löytää hameita, jotka ei levennä sitä entisestään. Rypytykset ja kellohelmat ei tosiaankaan käy. Pitkistä hameista käy vain suoranmalliset "klassiset". Ulkomaanmatkoilta tarttuu hameita mukaan yleensä kasapäin, minne hyvänsä meneekin, tuntuu, että hameita pursuilee kaikki putiikit, kun taas meiltä ei löydy mitään... ei aina edes niitä perusmallisia jakkupukuhameita!

Vierailija

Totta, Espritiltä löysin farkkuhameen joka on sopivan pituinen, ei tosin polven alapuolelle muttei liian lyhytkään. Esprit tekee kauniita mekkoja, jotka ovat lähestulkoon kaikki liian lyhyitä. Varsinkin jos haluaa peittää jonkin kriittisen kohdan sääristään. Mutta, onhan keksitty legginsit? Vaatii totuttelua. Pitkät hameet saavat minut ainakin tuntemaan oloni tätimäiseltä ja näytänkin niissä siltä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat