Luottamuspulaa parisuhteessa

Vierailija

Tyttöystäväni oli juuri 3kk ulkomailla duuniharjoittelussa. Ennen sitä kaikki tuntui olevan hyvin, mutta molemminpuoliset huonot fiilikset alkoivat kun reilun kuukauden siellä oleskelun jälkeen hän kertoi facebook-keskustelussa minulle että hän oli kahden kaverinsa kanssa mennyt baariin, tavannut siellä miesporukan ja lähtenyt heidän luokse jatkoille ja jäänyt sinne yöksi. Juttu jäi vaivaamaan, vaikka tyttöystävä vakuutti ettei hänellä ollut mitään peliä kenenkään kanssa. Sänkyyn hänet oli yritetty saada jatkoilla, mutta hän oli kieltäytynyt.

No, tosta on selvitty. Pitkään hän sanoi ettei ole tehnyt MITÄÄN väärää, mutta kun olen jankannut asiaa, niin olemme tehneet ns. sopimuksen siitä ettei ole ihan ok, jos toinen tapaa baarissa kaveriensa kanssa vastakkaista sukupuolta olevista henkilöistä koostuvan porukan ja lähtee baarista heidän luokse yöksi. Tyttöystävä oli lukuisia kertoja yöpynyt myöhemminkin saman miesporukan luona, mutta se minun on helpompi niellä, koska sitten he olivat jo kavereita.

Tyttöystävä on myös epäillyt minun uskollisuutta, lukenut viestini kännykästä, facebookista ja seurannut sivuhistoriaani. Täysin viaton en ole ollut. Pahin mitä suhteemme aikana olen tehnyt on se, että tyttöystävän poissaollessa lähetin kaksi tekstaria yhdelle toisella puolea Suomea asuvalle tytölle, jonka kanssa minulla on joskus ollut ns. tekstarisuhde. Koskaan emme ole tavanneet tms. Kaiken vitutuksen ja yksinäisyyden keskellä kun tyttöystävä oli poissa ja tiesin hänen yöpyvän miesten luona laitoin tälle tytölle viestin jossa sanoin ajattelevani kuinka ihanalta hänen ihonsa tuntuisi.... tyttö ei alkanut lähettämään mitään pikkutuhmia viestejä kanssani, koska tiesi että minulla on tyttöystävä ja homma jäi siihen. Siis mitään suhdetta en hakenut, vaan vain jotain pientä viestittelyä, kuten hänen kanssaan joskus muutama vuosi sitten paljon ennen parisuhdettani. Tyttöystäväni luki nämä viestit kun tsekkasi tekstarini päästyään kotiin. Ja hänelle tuli ymmärrettävästi paha mieli.

No, sitten sattui tollainen juttu, että kävimme tyttöystävän kanssa yhdessä baarissa. Siellä oli yksi miespuolinen entinen bb-tyyppi joka oli sattunut olemaan tyttöystäväni suosikki, kun katsoimme sarjaa. Paluunsa jälkeen tyttöystäväni oli käynyt kerran baarissa kaverinsa kanssa ja kertonut minulle että se bb-tyyppi oli ollut siellä, ei muuta. Nyt selvisi että tyttöystäväni olikin tutustunut häneen silloin ja tuntui aika oudolta että nyt he jutustelivat, eikä tyttöystäväni ollut kertonut tutustumisestaan tähän bb-tyyppiin. Se ei kuulemma vaan ollut hänestä niin iso juttu hän olisi vaivautunut kertomaan siitä.

Tulin mustasukkaiseksi ja kun tulemme himaan en saanut unta. Halusin tseksata että oliko tyttöyställäni myös tämän bb-tyypin puhelinnumero ja katsoin hänen kännykkäänsä. Eipä ollut, joten no problem =)

Samalla kuitenkin luin hänen viestejään (huom. tyttöystäväni oli myös lukenut aiemmin minun viestejä, joten en tuntenut kovin huonoa omaatuntoa). Viesteistä löytyi sellainen viesti, että ulkomailla ollessaan tyttöystävä oli saanut joltain miespuoliselta tyypiltä viestin. "Good morning baby, have a nice day". Tulin niin mustasukkaiseksi, että halusin selvittää asiaa ja laitoin omasta kännystäni tälle ulkomaalaismiehelle viestin tyttöystäväni nimissä, mihin laitoin laitoin että hei baby, minulla on ollut sinua ikävä, onko kaikki hyvin siellä...

Seuraavana päivänä juteltiin paljon tyttöystävän kanssa ja kaikki tuntui aika hyvältä. Kerroin lukeneeni hänen viestit ja keskusteltiin niistä. En kuitenkaan kehdannut paljastaa laittaneeni viestiä yhdelle miehistä. Juteltiin paljon ja tuntui aika hyvältä.

Seuraavana aamuna mies vastasi kännyyni ja viesti oli: Hi baby how r u m so happy to hear from you... Everyting is good here, but very hot. I think o y most o d time miss u too. Pusu darling...

Jep, jep... näytin heti viestin tyttöystävälleni ja hän suuttui minulle voimakkaasti. Hän sanoi että minä vaan kaadan koko ajan paskaa hänen päälleen. Sanoin että voinko selvittää juttua vielä silleen että laitan miehelle viestin "Do you rememberg the first time we kissed?". Tyttöystävä sanoi että ihan vapaasti ja lähti pois. Vastausta tuohon viestiin en ole saanut. Voipi toki olla että tyttöystävä pois lähtiessään otti yhteyttä tuohon mieheen ja sanoi ettei vastaa minulle.

Sitten illemmalla juteltiin taas tyttöystävän kanssa ja hän vakuutti ettei hänellä ole ollut mitään pienintäkään juttua tuon tai kenenkään muunkaan miehen kanssa sen 3kk:n aikana, jonka hän oli poissa. Ja hän ihmetteli ettei ymmärrä kuinka se mies nyt tuolla tavalla oli vastannut. Kyse on kuulemma enemmäkseen kulttuurierosta. Siellä hänen kavereillä on kuulemma tapana kutsua naispuolisia ystäviään babeiksi ja darlingeiksi. Sanoin uskovani häntä ja uskonkin ja haluan uskoa. Tyttöystävä sanoi että meidän on nyt vaan jatkettava eteenpäin ja jätettävä minun epäilyni taakse. Ja olen samaa mieltä. On ollut molemmille todella raastavaa tapella tästä aiheeesta. Mutta eipä tämä ole niin helppoa unohtaa tuollaista "minä olen ajatellut sinua suurimman osan ajasta. Pusu, kultaseni" viestiä. Niin ja tyttöystävä oli kuulemma baarissa opettanut tuolle miehelle että mitä kiss tarkoittaa Suomeksi.

Kommentit (9)

Vierailija

Ihmissuhteet eivät ole helppoja; joskus on vaikea löytää rajaa sille, mikä on ok ja mikä ei. Kertomuksesi perusteella on täysin mahdollista, että tyttöystäväsi on vaan sosiaalista sorttia, eikä taustalla ole mitään sen kummempaa, kertoihan hän itse yöpyneensä miesporukan luona. Toisaalta on täysin mahdollista, että sinua viedään kuin pässiä narussa. Se vaan on niin, että joko luotat tai et. Ei sitä voi jatkuvasti epäillä; jos epäilet syyttä, ei toinen sitä lopullisesti kestä. Teillä tuntuu kyllä olevan paha luottamuspula, kun "kyttäätte" toistenne touhuja lukemalla viestejä ja muutoinkin käyttämällä aikaa melko paljon tällaiseen säätämiseen. Jos luotat toiseen, et syynää, vaan luotat siihen mitä kerrotaan ja kunnioitat toisen yksityisyyttä. Jos et luota, siitä pitää keskustella ja sopia pelisääntöjä, Mutta se perusongelma teillä tuntuu olevan, ettette luota toisiinne; siitä asiasta teidän on varmaan syytä keskustella kunnolla, ilman syyttelyä. Myöntäkää mustasukkaisuus, se on ok tunne, mutta ei oikeuta kyyläämiseen. Mieti myös miksi olet mustasukkainen, siihen liittyy usein ihan muita asioita kuin parisuhdejuttuja; hylkäämisen pelkoa, itseluottamuksen puutetta jne. Tsemiä teille!

Vierailija

Yritäthän muistaa, että se viesti, josta nyt kaikkein loukkaantunein olet, tuli vastaukseksi viestiin jonka ITSE lähetit.
Kyllä kaikki liekit kasvavat kun itse kaataa niihin bensaa, ja tämähän pätee myös noihin mustasukkaisuuden liekkeihin.

Vierailija

Ilmeisesti en. Nyt paljastui että tyttöystävälläni oli ollut peliä tämän miehen kanssa. MUTTA syy olikin minun... Mä olin lähettänyt tyttöystävälle viestejä siitä että mulla on paha olla, niin sitten vaan hommat meni siihen mihin meni. Kaikki muu oli TÄYSIN viatonta. Hän oli vaan kerran pussannut tätä poikaa ja thats it. Kuinka ihanaa kuulla... Kaikki oli täysin viatonta ja vika oli minun.

Miten tästä jatkaa?

Vierailija

Ei maailma pussailuun kaadu, mutta viestiesi perusteella et taida olla riittävän kypsä käsittelemään asiaa? En tarkoita että tyttöystäväsi on toiminut oikein, mutta lienee turha yrittää anteeksiantoa, kun et siihen luultavasti pysty? Tai jos olet eri mieltä, teidän pitää PUHUA ja KESKUSTELLA siitä miksi sinulla on paska olo ja miksi tyttöystävä pussailee muita sen kuultuaan. Ei taida olla ihan parisuhde kunnossa, tarvitsee huolenpitoa.

Vierailija

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.

Vierailija

Laitetaas vähän tilannepäivitystä:

Yhdessä ollaan tyttöystävän kanssa. Me rakastamme toisiamme ja meillä on yhteisiä haaveita. Molemmat haluamme saada perheen ja asua jonain päivänä landella ihanaa ja tasaista elämää.

Mutta melkoista ylämäki-alamäki -touhua tämä on ollut joka ikinen päivä. Välillä kaikki tuntuu ihanalta, annetaan toisillemme hellyttä. Mutta joka päivä ollaan myös tunnettu ahdistusta ja riidelty. Esimerkiksi eilen aamupäivän kaikki tuntui hyvältä, sitten illemmalla riideltiin taas, sitten pystyttiin jutella kunnolla ja loppuilta taas oikein mukava ja nukkumaan mentäessä tuntui todella hyvältä. Aamulla heräsin kuitenkin taas kovaan vitutukseen... tälläistä tämä on ollut.

Itselläni on ollut kahdesti kovempaa ahdistusta. Muutamaa päivää ennenkuin tyttöystävä kertoi suudelleensa Intiassa sitä yhtä kundia sain jonkin sortin pienen hermoromahduksen tai ahdistuskohtauksen. Me oltiin taas riidelty ja yritin saada unta ennen työvuoroa. Eihän siitä mitään tullut... menin kylmälle parvekkeelle istumaan sikiöasentoon ja poltin muutaman savukkeen putkeen todelle hermostuneena. Tuntui kovaa ahdistusta jos oli kaksikin sekuntia ilman että imi röökiä. Sitten tulin sisään ja oli kauhea jano. Join puoli litraa vettä, sitten uudestaan ja heti taas uudestaan... menin sänkyyn ja aloin itkeä valtoimenaan... hengitys ei oikein tasaantunut ja tuntui hyvin ahdistavalta. Tyttöystävä tuli pitämään minua sylissä ja tuli hyvin epätodellinen olo, ihan kuin jossain leffassa. Tuntui että olen mielisairaalassa ja tyttöystävä siellä katsomassa minua... ja mietin ettei tuollaiset leffat ikinä lopu hyvin. Pikkuhiljaa käynnit vähenesivät ja lopulta loppuisivat. Leffa loppuisi siihen että kuolen tavalla tai toiselle. Pikkuhiljaa mieli hieman rauhoittui... senkin jälkeen tunsin voimasta itsevihaa siitä etten pystynyt luottamaan tyttöystävääni. Revin itseäni hiuksista ja se tuntui hyvältä. Otin myös nukkuvan tyttöystäväni käden ja löi sillä hiljaa itseäni kasvoihin. En kovaa, koska en halunnut hänen heräävän...

Toinen pahempi kohtaus tuli sitten vappuna, kun oli muutama bissekin otettu. Meillä oli pari vierasta ja alettiin "salaa" tapella tyttöystävän kanssa. Oltiin partsilla keskustemassa muiden ollessa sisällä ja tyttöystävä piilovittuili minulle muidenkin edessä. Kun vieraat lähtävät kärjistyi tilanne siihen, että otin tyttöystävääni kädestä, laitoin sen nyrkkiin ja aloin lyödä sillä itseäni. Oli sellainen olo että älä piilovittuile, vaan lyö sitten kun kerran haluat satuttaa. Tyttöystävä rimpuili itsensä irti, jolloin aloin lyödä päätäni seinään. Sitten menin partsille rauhoittumaan... tyttöystävä tuli perässä ja juteltiin, riidaksihan se yllättäen taas meni ja löi pääni partsin seinään ja tumppasin tupakan paljaaseen jalkaani. No, juteltiin ja tilanne rauhoittui.

En ole koskaan aiemmin fyysiesti satuttanut itseäni, enkä ikinä ketään muuta. Nytkään ei tullut mieleenkään että olisi tyttöystävää lyönyt tai muuta ja sen voin vannoa etten pahimman ahdistuskohtauksenkaan aikana tule ketään ikinä fyysisesti satuttamaan.

Tämän hetken ahdistuksen kohteeni suhteen osalta voisin kategorioida kolmeen tai neljään osaan:
1) Se ettei tyttöystävä ottanut lainkaan tunteitani huomioon ulkomaan reissunsa (3kk) aikana
2) Tyttöystävän touhut miespuolisten henkiöiden kanssa
3) Luottamuspula
4) Suuteleminen miehen kanssa

1) Se ettei tyttöystävä ottanut lainkaan tunteitani huomioon ulkomaan reissunsa (3kk) aikana

- Reilua kuukautta ennen tyttöystävän reissun päättymistä laitoin hänelle viestiä siitä, että minua pahasti ahdistaa se, että hän menee siellä kaveriensa kanssa baarista miesten luo yms. Ja piikittelin pilven poltosta, mistä olin jo etukäteen kotona mainnut etten tykkää ajatuksesta. Vastaukseksi sain paljon selittelyjä ja sitä ettei hän ole tehnyt mitään väärää ja että hän rakastaa minua. Koin vastauksen niin, että ihan sama mitä sanon, niin hän jatkaa siellä elämistä täysillä, vaikka kuinka pahalta jotkut asiat minulta tuntuisivat ja niin tunnen edelleen. Edelleekään tyttöystävä ei koe tehneensä tai ainakaan myönnä kokevansa tehneensä mitään väärää sitä yhden sekunnin suudelmaa lukuunottamatta mitään väärää koko reissun aikana. Hän kyllä sanoo että anteeksi että anteeksi että aiheutti minulle ahdistusta. Mutta siitäkin tulee vaan sellainen olo että helppo se on nyt sanoa. Hän tiesi mistä minulle tuli huono oli, teki sen siitä huolimatta tieten tahtoen, eli täysillä.

2) Tyttöystävän touhut miespuolisten henkiöiden kanssa

- Jep, en pidä siitä että tyttöystävä tutustui reissun aikana kymmeniin miehiin, joiden kanssa hän vaihtoi puhelinnumeroita, eikä yhteenkään naiseen. En pidä siitä, että tyttöystävä meni kaveriensa kanssa baarissa tapaamiensa miesten luo jatkoille ja yöksi, hyväksyn muttei sekään hyvältä tunnu, että hän yöpyi kaveriensa kanssa lukuisia kertoja eri kahden eri miesporukan luona yötä, en pidä siitä että hän opetti baarissa miten esim. suuteleminen sanotaan suomeksi, en pidä siitä että hän katseli auringonlaskua ja jutteli tuntikausia jonkun miehen kanssa, en pidä siitä että hän sai good morning baby -viestejä miehiltä ja sai niistä mielihyvää, en pidä siitä että hän flirttaili miesten kanssa ja otti heiltä drinksuja vastaan. En pidä siitä, että hän istui jonkun miehen sylissä skootterin selässä, kun mies opetti häntä ajamaan, en pidä siitä että tyttöystävä tutustui baareissa dj:heihin ja vaihteli heidän kanssaan numeroita. En pidä siitä että tyttöystävä poltti pilveä reissullansa.
Jep... tiedän että tyttöystävällä toki piti saada olla hauskaa. Ei silti tunnu hyvältä.

3) Luottamuspula

- Ennen kuin tyttöystävä kertoi suudelleensa sitä yhtä miestä, hän vaan sanoi ettei ole tehnyt mitään väärää ja vaati minua luottamaan häneen ja jatkamaan elämää. Joku täälläkin kirjoitti, että kyse on siitä luotanko tyttöystävään tai en. Nyt kun suuteleminen myönnettiin, niin olen saman tilanteen edessä. Nytkin minun vaan pitäisi luottaa sataorosenttisesti siihen ettei tuota sekunnin suudelmaa lukuunottamatta mitään väärää ole tapahtunut. Jokseenkin haastavaa.

Etenkin kun tyttöystävän tarina suudelmasta on sellainen että ennen kuin mies suuteli häntä, ei ilmassa ollut pienintäkään, ei pienintäkään flirttiä. Siis he olivat tavanneet baarissa, missä tyttöystävä oli täysin viattomasti opettanut hänelle mitä suuteleminen on suomeksi, sitten tämän miehen kaverin piti olla kuskina tyttöystävälle ja hänen kavereille. Vain ja ainoastaan siitä syystä tyttöystävällä oli kaksi tämän miehen numeroaan puhelimessaan. Koska tämän vieraan miehen kaverilla oli suhde tyttöystävän kaveriin, niin siksi tämä mies tuli kaverinsa kanssa tyttöystävän hostellille paria päivää myöhemmin. Sitten he vetivät viinaa päähän siinä porukalla ja tyttöystävän kaveri lähti sen toisen miehen kanssa jonnekin, jolloin tyttöystävä jäi rannalle kahdestaan tämän miehen kanssa. He juttelivat tuntikausia ja katselivat auringonlaskua samalla. Sitten tyttöystävä alkoi itkeä koska hänellä oli niin ikävä minua =) Sitten tämä mies suuteli tyttöystävää ja hän vastasi suudelmaan... sitten hän lähti nukkumaan eikä enää ikinä nähnyt miestä. Seuraavana päivänä tai myöhemmin tyttöystävä sai mieheltä sen good morning baby viestin... siitä tuli hyvä mieli, vaikka tyttöystävä poti huonoa omaatuntoa suudelmasta ja tyttöystävä tallensi viestin erikoispaikkaan (saapuneista tallennettuihin).

On haastavaa uskoa ettei pienintäkään flirttiä ollut ollut ennen tuota sekunnin suudelmaa... etenkin kun tyttöystävä oli kuitenkin kuukauden verran valehdellut minulle asiasta päin naamaa, syyllistänyt siitä että kaadan vaan paskaa hänen niskaan kun otan asian esille... Ja kyllä on pakko myöntää etten voi 100% luottaa siihen ettei matkan aikana tapahtunut mitään muutakaan väärää kuin tuo yksi pusu darligilta.

No, vaikeaa on, mutta uskon kuitenkin että suhteestamme tulee vielä tasapainoinen ja ihana. Eihän tässä ole kuitenkaan kuin reilu viikko siitä kun tyttöystävä paljasti suudelleensa toista miestä. Tuskin kovin monen muunkaan luottamus kumppaniin olisi tälläisellä hetkellä ihan sataprosenttinen?

Vierailija

luottamus näytetään teoilla.Vakuuttelut ja selittelyt ei riitä.Yleens sanotaan että epäilyksen aihetta jos toine alkaa selittelee mite ilta jossakin on menny.Mut ite oon sitä mieltä että jos kertoo avoimesti ja kaiken ni rehellinen on eikä halua että toinen panikoi.Kyllä sen ihmisest useinmiten huomaa jos valehtelee,.) Miu kullan kans ekat kuukaudet yht helvettiä.Sen mustasukkasuude takia.ymmärsin ku kaik aikasemmat pettäny ja valehellu ja vakuutellu ni luottamus naisiin menny.Nyt alkan helpottaa.vuosia oon menevä tapaus ollu eli yhde yön juttuja ja ym hauskanpitoa.Ja kertonu aikasimmist jutuista ettei kuule muualta.Mut mont kertaa ajattelin että virhe ollu.Totta kai,toine ku kertoo että railakasta sinkkuelämää viettäny ni epäilys alkaa että osaako sitoutua.Kyllä..) Hyvä että myönnät että sussakin vikaa etkä mikään puhdas pulmunen.Mut just baari reissut ni oon sitä mieltä että molempien pitäs sen verra toist kunnioittaa jos jatkoille mennää mis molempia sukupuolia nii yhdessä...ainakin aluks ku suhde tuore ja toisel huonoja kokemuksia entuudestaan.Minä en ees tuntemattomien ukkoje kanssa baareissa tanssi jos oma kulta ei oo paikanpäällä.Sitte jatkoille jos ilman kumppania haluaa ni yhteisien kavereiden kans ja puhelin päällä yhteyde saamiseks.Ei katoamis temppuja.tollast darling viestiä miespuoliselta ni ei pelkkä tuttu tai ystävä..Vanhat hoidot jätettävä sikseen.Tai no,ellei kaveri satu olemaan ja oma mieskin tuntee...Näähän vai miu mielipiteitä..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat