10 syytä, miksi olet onnekas, jos oma äitisi on myös hyvä ystäväsi

Gilmoren tytöt ovat keskenään paitsi äiti ja tytär, myös parhaita kavereita. Heidän suhteensa on suorastaan kadehdittava! Kuva: Netflix

Onko mitään hienompaa kuin olla kaveri oman äitinsä kanssa? Listasimme syyt, miksi ystävyys oman äidin kanssa on parasta ikinä.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Ihana äiti

Mina kuulun noihin "onnekkaisiin" ; mulla on just tommonen äiti!

Itse käyn jo viittäkymmentä mutta äiti on vaan paras!

Ps: samaa mieltä hänen vävypoikansa : )

Vierailija

En tiedä, minkä ikäiselle naiselle tämä artikkeli oli tarkoitettu? Itse olen lähes 50-v ja äidin kanssa hyvät välit - mutten aikuisena ihmisenä koe tarvetta, että äitini olisi paras ystäväni. Liian läheiset suhteet omiin vanhempiin aikuisiällä voivat joskus kertoa myös siitä, ettei napanuoraa ole, puolin ja toisin, katkaistu kehitykseen kuuluvalla tavalla.

egö

kyllä minulla oli hyvä äiti auktoriteettinen mutta äidistä oli kaveriksi

hänelle kerroin aina kaikki suhteet selvät kun parrulla

me vietimme yhdessä aikaa monta monituista iltaa ja oli kivaa kun äidin kanssa pysty kaikista juttelee ei hän ollut mikään nipottajaa kun joillakin on, ei vaan niin mukava kun kaveri pysty olemaan

Ihme höpinää taas

Jaa. Jos olettaa, että äiti syö lautasesi tyhjäksi olet alle viisivuotias. Jos oletat äitisi maksavan shoppailusi, asut vielä kotona ja olet huollettava. Aikuinen nainen maksaa itse laskunsa ja hoitaa syömisensä. Ja ostaa joskus jotain kivaa sille äidille (ja isälle).

50-vuotishääpäivämatka

Tämä on totta, vaikka voi olla vaikea uskoa, että 38-vuotias tytär, ammatiltaan psykologi ja psykoterapeutti, hylkäsi vanhempansa oikeastaan ilman mitään syytä. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun vanhemmat järjestivät ja maksoivat lapsilleen (kaksi lasta) ja näiden perheille kalliin ulkomaanmatkan, jonka tarkoituksena oli juhlia vanhempien 50-vuotishääpäivää. Matka sujui melko hyvin, mutta vanhemmat uskalsivat matkan jälkeen ihmetellä tyttären uuden poikakaverin puhumattomuutta ja sitä, ettei tämä ollut mistään kiinnostunut ja tämä sai tyttären raivoihinsa. Tytär on eronnut muutama vuosi sitten ja hänellä on 5-vuotias poika, joka on isovanhemmille äärettömän rakas. Hän on seurustellut vuoden tämän uuden, tytärtä lähes 10 vuotta nuoremman oudon miehen kanssa. Kaveri on kiinnostunut vain itsestään, puhuu Jumalan kanssa ja komentee tyttären poikaa. Riitaa yritettiin selvitellä, mutta tytär halusi vain loukata vanhempiaan, kertoi, ettei halua olla näiden kanssa edes samassa tilassa, kielsi näitä tulemasta lapsensa synttäreille ja koko. tilanteesta muodostui järkyttävä. Ko. poikaystävä kehotti tyttären isää jopa lähtemään ulos, syytti häntä "vittuilusta" jne. Tähän asti välit tyttäreen ja hänen poikaansa ovat olleet sydämelliset. Ilmeisesti uusi mies ja etenkin tämän arvostelu (ihmettely) ovat saaneet tyttären sekaisin. Vanhemmat kysyivät apua psykiatriltakin, joka oli sitä mieltä, että tyttären suhde tähän mieheen ei kestä ja tilanne normalisoituu myöhemmin. Vanhemmat ovat jo 70-vuotiaita, hyvässä taloudellisessa tilanteessa ja aina valmiina auttamaan lapsiaan. Aikamoinen hääpäivä kuitenkin. Ikävä tilanne jyllää mielessä koko ajan. Virhe oli tietenkin kertoa mielipiteensä ko. poikakaverista, mutta sitä ei saa enää tekemättömäksi. Onko mitään tehtävissä?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat