Nainen söi kolmen viikon ajan aamupalaksi kaurapuuroa – 5 asiaa, jotka kokeilu opetti

Puuro on loistava aamupala, kunhan siihen sujauttaa muutakin kuin pelkkiä hiutaleita. Kuva: Sanoma-arkisto / Tuomas Kolehmainen

Mitä kävi, kun puuroa hyljeksivä nainen söi kaurapuuroa aamiaiseksi kolmen viikon ajan?Lue koko juttu

Kommentit (12)

Mies42v.

Minä aloitin kaurapuuron syömisen aamupalaksi n.vuosi sitten.Tykkäsin ja täytti vatsan hyvin.Puolisen vuotta sitten rupesin kärsimään närästyksestä.Mietin mikä ruokavaliossani on muuttunut.Jätin kaurapuuron pari kuukautta sitten ja tadaa! Oireet ovat pikkuhiljaa loppuneet.Ilmeisesti kaurapuurokaan ei sovi kaikille.

/ceestä kaikki

Olen syö.yt kaurapuuroa melkein joka aamu ainakin 50 vuotta ja syöminen jatkuu. Ihmettelen sellaisia hienopieruja joille se ei mene kurkusta alas. On melkein ilmaistakin.

kokemusta on

Mies42v. kirjoitti:
Minä aloitin kaurapuuron syömisen aamupalaksi n.vuosi sitten.Tykkäsin ja täytti vatsan hyvin.Puolisen vuotta sitten rupesin kärsimään närästyksestä.Mietin mikä ruokavaliossani on muuttunut.Jätin kaurapuuron pari kuukautta sitten ja tadaa! Oireet ovat pikkuhiljaa loppuneet.Ilmeisesti kaurapuurokaan ei sovi kaikille.

Valmistitko puurosi veteen? Entä söitkö puurosi maidon kanssa? Närästyksen syynä voi olla myös maidon laktoosi.

elliw.

Puuro on pahaa,harmaata liisteria lautasella. Olen viisi kertaa eläissäni saanut hyvää puuroa ja se oli sairaalassa. Toivottavatsi vaan en joudu enää. Olen koittanut keittää mutta ...pahaa mikä pahaa.

Pia 61

Kaurapuuroa otan mukaan matkoillekin. Annospussit vaan laukkuun. Hotellien aamiaiset ovat turhan kalliita budjetilleni. Mutkaton terveyspommi.

Mom

Olen syönyt kaurapuuron, mikrossa 2 min. valmistettuna, sokerittomien marjojen ja rasvattoman maidon kanssa. Joskus lisään tummaa kaakaota lusikakärjellisen. Nykyään lisään myös valmiiseen puuroon oliiviöljyä ja toisinaan raejuustoa tai luonnonjugurttia. Ei suolaa. Hyvää on ja jaksaa 5 tuntia lounaaseen saakka ja maha toimii.

Signora

Hyvä idea. Aion ottaa vedenkeittimen mukaani että saan kuivakahvini juoda huoneessa. Samaa vettä voin sitten käyttää kaurapuuroonkin. Samasta syystä.

Raisariitta

Voi kun joku olisikin keittänyt minulle kaurapuuron aamuisin!
Äiti laittoi paahtoleipää ja teetä
minulle. Toi yöpöydälle sängyn viereen kun tuli aamuisin herättämään. Ikimaailmassa en enää syö paahtoleipää ja teetä! Koko kouluaikani, 4+8 vuotta siitä sai "nauttia". Kysyin kerran aikuisena miksi hän näin minua passasi ja sain vastaukseksi, että tällä keinolla söin sentään jotain aamuisin kun olin vielä puoliunessa. Vieläkään en suostu paahtoleipää syömään.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat