Kommentit (8)

Hrrrr

Olen pahoillani kummankin puolesta. Simon, koska on sairas ja vaimon, koska tiedän kokemuksesta kaksi läheistä alkoholille menettäneenä (lopullisesti, sillä kumpikin kuoli alkoholiin) miten raskasta alkoholistin läheisenä on. Suhde on epäterve ja epätasapainossa, aika paljon kyse on hoitosuhteesta. Ei minulla tähän ratkaisua ole, toivotan vain voimia. Itse en ottaisi koskaan päihderiippuvaista kumppania, juuri siksi kun tiedän.

RAITIS ALKOHOLISTI

Jos on halua raitistua , niin apua löytyy varmasti. On omasta halusta kiinni. Itselläni on 28 raitista vuotta takana. Päivä kerrallaan. Tuli aikanaan pohja vastaan, ja olin valmis ottamaan apua vastaan. Ymmärsin, että on kysymyksessä sairaus, ja sairautta pitää hoitaa. Raittiille alkoholistille tärkein asia on, että ei ota ensimmäistä ryyppyä. Alkoholistin pitää keskittyä raittiuteen, vähintään yhtä intensiivisesti kuin aikaisemmin juomiseen. Tunnen satoja raittiita alkoholista, tiedän, että raitistumnen on mahdollista, jos vain on halua. 

Nim. Raittiina Jumalan armosta

reppanankekkana

Luin eilen Simosta ja vaimostaan ja tuttu kuvio tuo on . Itseään narraa jättämällä mahdollisuuden alkoholille, se vie mennessään halusipa tai ei. Kyllä siitä voi päästä eroon ja tunnen henkilöitä, jotka ovat alanon-ohjelmalla ja usein kristillisellä asenteella vapautuneet tuon myrkyn kahleista. Jokainen päihdepäivä on hukaan heitettyä aikaa ja itseään ja läheisiä loukkaavaa.

Kippis ja kulaus

Näin alkoholisti-isän lapsena todettuna, Simo S ei tule koskaan pääsemään eroon alkoholinhimostaan. Nää on just näitä juttuja "en ota enää ikinä alkoholia", nainen pelastaa minut ja lehmät lentävät. Kun alkoholisti pitkän kuivan kauden jälkeen ottaa yhdenkin ryypyn olutta tai jotain muuta väkijuomaa, niin mopo lähtee käsistä.

On se ihmeellistä kun ei pysty omaa juomistansa rajoittamaan ja vain ottamaan sitä alkomahoolia kohtuullisesti, aina pitää vetää ne p*rseet olalle? Sairaus tuokin ja kukaan ei pysty häntä siitä parantamaan. Vain mies itse jos tahtoa löytyy (erittäin harvoilta löytyy).

Mielenkiintoista settiä nämä päihderiippuvaiset luuserit, jotka eivät pysty kontrolloimaan omaa juomistansa....

Itsellinen nainen

Hieman ihmetytti ihannoiva sävy jolla tämä juttu oli kirjoitettu. Ensinnäkin, miksi ne likaiset vaatteet piti jättää exälle pestäväksi. Toivottavasti menivät roskiin.

Toiseksi, näin naistenlehden näkökulmasta: mitä tekee naisen eläkekertymälle kun jää päätoimiseksi toisen vahtijaksi? Toivottavasti Simo kuitenkin maksaa palkkaa ja eläkevakuutusmaksut?

Vastuu itsestä

Täydellinen raittius on ainut vaihtoehto. Jos jättää oven raolleen, mikään ei muutu.

Aikansa kestää katsoa , mutta viimein uupumus iskee väliin.

Puolisoa kohtaan epäoikeudenmukaista.

nn

Surullista itsensä huijaamista tuo on. Alholisti ei voi ottaa pikkasen. Se sujuu aikansa, ei kauaa kestä kun ratkeaa. Elämä on hienoa selvin päin ja tukea siihen tarvitaan ammattilaisilta, aa:sta tms, usein myös psykiatriselta puolelta, eli terapiaa.
Entäs sitten kun jää eläkkeelle? Se on usein se kohta jolloin repeää viimeistään kun ei voi työllä täyttää aikaansa.
Aivan loistava laulaja on Simo, toivon kaikkea hyvää. Ja sitä täysraittiutta.

Luutamummo

Aika kamalaa. Jos nipinnapin pystyy olemaan 2 päivää viikossa selvänä ja muuten on lupa olla kännissä, niin ei tuossa ole kovin järki mukana. Itse en enää lähtisi päihdeongelmaisen kanssa parisuhteeseen, koska tiedän miten kamalaa ja kuluttavaa se on olla aina se toinen vaihtoehto. Elämän suurin rakkaushan alkkiksella löytyy sieltä lasin pohjalta.
Täysraittius on ainoa vaihtoehto, jos haluaa päästä alkoholiongelmasta eroon. Alkikselle kohtuukäyttö on tuntematon käsite.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat