Sivut

Kommentit (17)

Itäsuo

Niin. Olen nyt käynyt useasti vaimon kanssa maali ja tapetti ja laatta ym ostoksilla. Vaikka olen se prosessoria siinä ja tiedän mitä haen niin myyjät aivan automaattisesti alkavat palvella puolisoani minunkin asiassa.eikä asiaa auta ekstrovertti vaimoni joka myös ajattelee että minä en ole kykenevä .pipottaa.toivon ettei enää tarvitse mennä .

AK

Yhy yhy, sait huonoa palvelua. Teet niinkuin jokainen järkevä: menet seuraavaan liikkeeseen jos sieltä saisi parempaa ja jos oikein hatuttaa katsot onko jotain virallista tapaa antaa palautetta. Naistenlehtien palstoilla asiasta itkeminen (varsinkin kun ymmärrettävistä syistä yhtäkään firmaa ei mainita nimeltä) ei asioita edistä.

Uudehkolla ajava

Tuo autokauppias asenne on heillä sisäänrakennettu. Me vanhemmat miehet emme saa tuon parempaa palvelua autokauppiailta. Kahden vuoden takaisessa autokaupassa meille jäi todella huono kuva kyseisestä ammattikunnasta. Paljon väitetystä kovasta kilpailusta ei ole jälkeäkään autokauppiaalla. Seitsemäntoista uutta autoa ostaneensa puhun kokemuksesta kylläisenä.

Tekniikan Maailman lukija

Jos noin monelta taholta on tullut sama viesti, niin ehkä vika on lopulta itsessä. Laura voisi edes ohikiitävän hetken pohtia tätä vaihtoehtoa, sen sijaan että etsii vikaa mystisestä sukupuolittuneisuudesta, epätasa-arvosta tai siitä kamalasta miessukupuolesta. Ehkä Laura ei vaan ymmärrä tai ei osaa selittää autoihin liittyviä asioita. Myyjää ja huoltomiestä tuskin kiinnostaa muu kuin saada asia hoidettua nopeasti, ilman sekaannuksen vaaraa. Huoltajan tai aviomiehen pyytäminen selvitysavuksi on pragmatismia.

Ja vaikka Me Naiset sanoo, että mies ei AUTOMAATTISESTI tiedä autoista ja elektroniikasta naista enemmän, mies YLEENSÄ tietää näistä asioista naista enemmän. Tämän voi todeta vaikka katsomalla työmarkkinoiden segregoitumista. Suurin osa automekaanikoista, automyyjistä, taksikuskeista, rekkakuskeista ja insinööreistä on miehiä. Tekniikan Mailmaa ja Tuulilasia lukevat tilastokeskuksen mukaan lähinnä miehet. Montako kertaa Me Naiset lehdessä on käsitelty autoja ja tekniikkaa? :)

Asioista selvää

AK kirjoitti:
Yhy yhy, sait huonoa palvelua. Teet niinkuin jokainen järkevä: menet seuraavaan liikkeeseen jos sieltä saisi parempaa ja jos oikein hatuttaa katsot onko jotain virallista tapaa antaa palautetta. Naistenlehtien palstoilla asiasta itkeminen (varsinkin kun ymmärrettävistä syistä yhtäkään firmaa ei mainita nimeltä) ei asioita edistä.

Jos tietäisit asiasta vähän enemmän, tietäisit että hän nimenomaan meni eri liikkeeseen ja autokin vaihtoon menossa ettei tarvitse kyseisen liikkeen kanssa olla tekemisissä enään. Ja hän ei todellakaan ole heti ensimmäisenä mennyt itkemään asiasta palstoille, vaan häneen otettiin yhteyttä jälkeenpäin.

Vierailija

Tämä on niin totta!
Sitten kun olet naisena valitsemassa autoa, on heti olettamus pikku autosta jossa on max. 2 ovea koska eihän naiset voi ajaa isoilla autoilla? Itse olen suoraan sanonut että minä en mitään pikku koppia tarvitse, katselen mieluummin isompia autoja.

Onneksi täällä on yksi varaosaliike, jossa on nainen päällikkönä ja osaa huoltaa autoja sekä tietää osista hyvin paljon. Ehkä hänenlaisensa saavat hieman taottua järkeä näiden jäärien päähän.

Autoasentaja

Luulisi että provikapalkalla toimivilla myyjillä olisi edes jotain mielenkiintoa palvella ASIAKASTA, oli hän sitten nainen tai mies. Itse olen jättänyt aikanaan auton liikkeeseen, kun myyjä jutteli vain isäni kanssa, minulle esiteltiin auton väri. Isäni totesikin myyjälle minun poistuttua liikkestä, "minulla ei ole auton kanssa mitään tekemistä, tytölle se olisi tullut, ei minulle!" 😁 No mentiin viereiseen liikkeeseen, palvelu pelasi ja auto lähti mukaan!

Suyp

Lauran sosiaalisesta mediasta löytyy myös paljon avautumisia missä nimenomaan hän haluaa miehen hoitamaan autoasiansa! Siinä mielessä hauska kirjoitus. Toki niissäkin huumoria viljelty mutta ehkä voisi peiliinkin katsoa. Asiat voi esittää niin monella tavalla.

Tuttu juttu

On varmasti totta että autokauppias ei osaa palvella asiakasta joka ei tiedä autoista mitään, tai sitten luulee tietävänsä niistä. Ongelma on myös todellinen, jos näin kerran koetaan.

Millä se sitten ratkaistaan on toinen juttu.

Jos ei juurikaan ymmärrä ostamastaan tuotteesta, niin seuraukset myyjälle voivat olla tosi ikäviä.

Eihän tällä pääsekään Helsingistä Ouluun kahdessa tunnissa niinkuin olin ymmärtänyt, luulin että tämä on valmiiksi tankattu mutta joudunkin tankaamaan sitä vähän väliä, haluan toisen auton jne.

Onko sitten parempi että auto vaan myydään siitä ymmärtämättömälle ja katsotaan kuinka käy ?

Minulla on kyllä tähän ongelmaan loistava idea, on ollut jo kauan, mutta en ole toistaiseksi voinut sitä

toteuttaa ja hyödyntää, enkä siitä siksi kerrokaan :)

Vierailija

Ihmeellistä huonon asiakaspalvelun puolustelua täällä. Työssä kuin työssä asiakkaalle pitää osata selittää asia niin, että hän sen ymmärtää. On sitten kyseessä lääkäri, puhelinliittymän myyjä tai opettaja. Ja onhan se aivan älytöntä, että autoalalla ei todellakaan ole asiakkaan kunnioittamisessa menty 10 vuodessa eteenpäin. Itse (nainen) en vain jaksanut miesmyyjien vähättelevää asennetta, kun viimeksi olin ostamassa itselleni autoa, vaan menin liikkeeseen mieheni ja veljeni kanssa ja sanoin heille, että hoitakaa asia. Tiesin, että yksinäni minua kuitenkin kusetetaan ja nuoret myyjäklopit naureskelevat, joten otin kaksi jäätävää neuvottelijaa mukaan. Tällä tavalla myyjien asenne naisia kohtaan ei tietenkään muutu, mutta en jaksa taistella. Ala on aivan yhtä umpikonservatiivinen kuin rakennusalakin.

Ananasvartalo

Valivali.. Tää Ollila nyt vaan valittaa kun ei muutakaan osaa ja miestä ei pysty tyydyttämään. Voi helevetti ku pikkutyttöö ahistaa..

Vierailija

Kävin aikoinaan kodinkoneliikkeestä ostamassa uuden lieden vaimon kanssa. Meillä minä olen keittiössä se, joka hoitaa ruuan ja oikeastaan kaiken ruokaan liittyvän. Kodinkoneliikkeessä olin tietenkin se, ketä lieden ominaisuudet kiinnosti ja kauppaa oli tekemässä. Vaimoni oli vieressä vain staattisena osapuolena. No, voitte arvata kenelle niitä lieden ominaisuuksia esiteltiin, eli vaimolle. Minuun päin ei edes vaivauduttu katsomaan. Vaimo oli vähän hämillään tilanteessa, koska jokaiseen esittämääni kysymykseeni myyjä vastasi vaimolle. Välillä myyjä ilmeestä päätellen jopa pahastui, kun esitin hänelle kysymyksiä.

Lopuksi vaimo totesi, että ei hän ole ostamassa mitään ja sen jälkeen poistuttiin kaupasta. Ei siis mitenkään oltu pahoillaan tilanteesta, vaan lähinnä huvittuneita siitä, miten vähän myyjällä oli tilannetajua. No, seuraavasta liikkeestä sain lieden. Eli tämä sukupuolirooleihin mukautuva asiakaspalvelutilanne voi mennä myös näin päin.

Vierailija

Ananasvartalo kirjoitti:
Valivali.. Tää Ollila nyt vaan valittaa kun ei muutakaan osaa ja miestä ei pysty tyydyttämään. Voi helevetti ku pikkutyttöö ahistaa..

Kovasti näyttää ahistavan sielläkin

Vierailija

Ihan asiaahan tuo puhuu. Viimeksi kun kävin pohjanmaalla autokaupoilla niin vastaan tuli sellainen pieni hobitin kokoinen ja näköinen äijä typerässä farkkuasussa, muuta suurta ei ollut kuin luulot ja eihän kaupanteosta tullut yhtään mitään aivan uuvatti. Ilmeisesti merkkien täytyy kuitenkin myydä itse itseään tai sitten heillä on joku uskollisten uuvattien rinki joka tulee kauppaan ja laittaa tiskiin sen mitä pyydetään kun ei ole mennyt vielä konkkaan. Facen sivuilla kyllä ollaan niin kättelemässä "hyvien kauppojen" kunniaksi. Ehtipä tuo kuitenkin saman merkin myyjiä vähän haukkua, joten otin suunnan etelämmäksi näiden mollattujen myyjien luokse ja kaupanteko kävi kuin tanssi, ei se auto varmasti yhtään sen halvemmaksi tullut, mutta puheltiin mukavia kiireettömien myyjän sekä muiden asiakkaiden kanssa . Noin ylipäätänsä usein tulee mieleen, että automyyjiksi ajautuvat sellaiset vähän rassukat joille ei oikein muuta duunia löydy vähän samaan tyyliin kuin rautakauppojen myyjät, ei ole intohimoa työhön tai asiakaspalveluun, eikä se kyllä johdu ainakaan kiireestä kun katseli asiakkaista tyhjää hallia. Pitäisi saada ulkomaalaisia noihin hommiin.

Jonsu

Hahahaaaa, en voinut nauramatta tätä kommenttia lukea! Voin sieluni silmin kuvitella kyseisen myyjän, tärkeilevän ja yli-itsevarman myyntityylin. Noita vastaavia tapauksia on Tampereellakin, ikävä kyllä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat