Kommentit (12)

Vierailija

Rikasköyhä lienee sellainen ihminen, jolla ei ole kuluttaminen tai rahankäyttö täysin hanskassa. Rahat valuvat asioihin, joilla ei ole mitään merkitystä mutta jotka kuluttavat tasaisesti rahaa pois jostain muusta.  Jos lopettaa esimerkiksi iltapäivälehtien ostamisen, pikaruoan syömisen tai turhat kahvilakäynnit, jää rahaa johonkin muuhun.  Jos tällaista pitää arjen luksuksena, joka tekee elämästä elämisen arvoista niin valintahan se on sekin.  Näillä rahoilla tekee hyvin äkkiä yhden lisäreissun ulkomaille, jos nyt tykkää reissaamisesta.  Hyvän kotimaisen festarireissunkin näillä rahoittaa.

Vaatteitten ostamisessa säästää, kun ostaa kunnolliset klassiset perusvaatteet.  Tämä tietysti edellyttää jonkinlaista makua ja tyylitajua.  Kyllähän näitä tinkimisen kohteita riittää, jotka eivät vaikuta millään tavalla elämiseen.  Aluksi se vaatii vähän itsekuria mutta kohta turhat menot jäävät automaattisesti tekemättä eikä siitä "kärsi" mitenkään.

Ei tarvitse esittää

Suomessa on iso, hoitamaton köyhyysongelma, joka ei vähättelemällä parane. Muut pohjoismaat ovat valovuosia edellä, mitä perusturvaan, palkkoihin ja eläkkeisiin tulee. Verokeitaisiin näyttää silti riittävän, valtavia omaisuuksia ja summia.

Matti_84

No kait mä oon rikasköyhä, 33-v mies...valittelen toistuvasti ettei oo rahaa ostaa mitää vaikkakin omistan jo oman mökin ja omistus-asunnon ja olen lähes velaton ja omaan myös säästöjä/pääoma tuloja useasta lähteestä. Ja juuri ostin lähes uuden auton käteisellä.

viljo seta

Elakkeeni 1155 netto ja tänaan sõin kermaista lohikeittoa ravintolassa Tallinnassa ja huomenna lampaanpataa. Joka paiva syon ravintolassa. Teen nain joka puolella maapalloa.Lisaksi maksan elatusmaksuja moneen maahan .

Nikkelimarkka

Tunnen ahdistusta lukiessani köyhyydestä ja makaronin syömisestä. En ole köyhä mutta en tunne itseäni myöskään rikkaaksi, eläkkeeni on sitä mitä on ja kasvoilleni on jämähtänyt köyhyyden perusilme, eli se ilme jota Olen vuosien saatossa joutunut kasvoillani pitämään. Sain elää vähän aikaa yläluokan elämää 20v (salasuhteessa) ja tiedän millaista sekin on. Nyt hän on poissa ja kuljen kaitaa polkua omillani. Olen suurinpiirtein velaton, ainut velka omistusasunnosta joten asun melkein ilmaseksi. Olen onneksi ollut kaukas viisas. En käy koskaan syömässä ravitoloissa huonoja ruokia. Onnea vaan kaikille jotka kampailevat rahan kanssa.

realisti

Köyhyys on oman näkemykseni mukaan ensisijaisesti mielentila, on niitä joilla rahan pitäisi riittää mutta se on aina loppu, ja niitä joilla toisaalta on hyvin pienet tulot mutta talous pyörii hyvin, eivätkä nämä absoluuttisesti pienituloiset ihmiset koe itseään välttämättä mitenkään "köyhiksi". Köyhyys lähtee siitä näkeekö ympärillään mahdollisuuksia vai rajoitteita, parhaat asiat kuitenkin ovat ilmaisia tai pienillä rahoilla saatavissa.

Köyhääää

Juu Vaimoni on Rikasköyhä aina valittamassa köyhyyttä niin kuin mummo joka valittaa nälkää makkara kainalossa. On velato Okt, mökki, asunto espanjassa, audi Q ja käyttö tilillä n.100k mutta mitään ei ole, eikä koskaan mitään saa heh, heh tota valittamista ja riitahan siitä tulee jos puheeksi ottaa.

Ninnni

Myönnän! Myönnän sääliväni itseäni kun en voi usein ostaa uusia vaatteita, enkä käydä viikoittain ulkona syömässä. Ruokakaupan kassalla jännitän myös aina kuun lähestyessä loppuaan. Teemme kuitenkin pariskuntana melko säännöllisesti viikonloppureissuja hotelleihin ja ostelemme lapsille mm. videopelejä palkinnoksi hyvin tehdystä koulutyöstã, joten itsesääli on kyllä aivan naurettavaa! Jotenkin vaan tuntuu, että aina pitäisi olla freesin näköinen ja roikkua rafloissa "kun muutkin". Mutta ihan tosi, ketkä muut? Ei tavallisilla ihmisillä ole varaa sellaiseen ja jos jollain on, sekin on aina pois jostain muusta. Ja kuinka järkevää muotiin ja ravintoloihin rahan käyttäminen edes on?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat