Kommentit (15)

jeesuskrestos

Ihan höpöhöpöä nyt taas. Coolidgen efekti on se syy miksi mies haluaa käydä vieraissa. Puhtaasti geneettinen pakote. Suhdetta ei koskaan kannattaisi perustaa seksiin. Tai siihen että toinen käy astumassa muita naisia...

Vierailija

Huvittavaa kuinka naistenlehdissä analysoidaan jatkuvasti kymmenkohtaisella listalla miksi miehet harrastavat seksiä kun tilaisuus siihen tarjoutuu.

Monimutkaisten juonikuvioiden sijaan syy on yksinkertainen ja luonnollinen: panetti.

Skylla

Listalla on muutama, jotka allekirjoitan omalla kohdallani.  Humalassa tulee tehtyä harkitsemattomia asioita, jotka alkavat kaduttaa heti pään selvittyä ja ne ottavat päähän jopa loppuelämän ajan.  Hetken mielenjohde liittyy tähän.  Jos saa toiselta ihmiseltä imartelevaa huomiota osakseen, saattaa kiusaus olla liian suuri, jos on kaivannut jotain erityistä jo pitemmän aikaan tylsään rutiininomaiseen elämäänsä.  Elämä muuttuu tylsäksi ja rutiininomaiseksi esimerkiksi silloin, kun tekee liikaa töitä ja jämähtää väsymyksen ja ylitöiden kierteeseen.  Tuossa siis 9 ja 5.

Kolmoseen liittyy yksinäisyys suhteessa.  Jos oma nainen on ainoa nainen tuttavapiirissä, jolle voi puhua, saattaa satunnainen baarituttavuus, jonka kanssa kemiat pelaavat, olla liian suuri houkutus kaikenlaiseen avautumiseen. 

Neloseen liittyy kyvyttömyys päättää asioistaan.  Jos mies on epävarma mutta tyytymätön suhteeseensa, hän saattaa ajaa tilanteen sellaiseksi, että naisen on pakko tehdä ratkaisu eli lähteä. Tähän liittyy runsasta päihteiden käyttöä, totaalista piittaamattomuutta ja muuta poikamieselämää.  Tämä on todennäköisintä ensimmäisen vakavan suhteen aikana - eroamisen pelko.  Myöhemmin eroamisesta tulee rutiinia.

Näihin lisäisin yksinkertaisesti kyllästymisen toiseen ihmiseen ja hänen kosketuksensa inhoaminen.  Tässä kai yhdistyvät kyvyttömyys erota ja halu päästä eroon suhteesta.  Jos ei enää kykene kiihottumaan toisesta, on kai luonnollista testailla muualla.  Toki tämän olisi parasta tapahtua vasta eron jälkeen.

petetty

No kannattaisko vetää vaik käteen,jos niin panettaa ennenku menee pettämään ja pilaamaan parisuhteen,koska pettämisen tultua ilmi suhde ei koskaan palaa ennalleen,useimmiten tulee ero.

kotona

Jos kotona ei saa läheisyyttä ja puhutaankin vain pakolliset asiat ja nekin lasten kautta. On aika pieni kynnys hakeutua vieraisiin. Jokainen meistä varmaankin haluaa, että on hyväksytty ja haluttu puolison silmissä.

On aika mahtavaa kun kodin ulkopuolella saa huomiota osakseen ja itselläkin on hyvät fiilikset toista kohtaan. Siinä sitä itsetunto, joka on ollut monta vuotta kuopassa ihmeesti nousee ja elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta. Väkisin vaan alkaa miettimään, että miksi kotona ei tunneta seksuaalista vetovoimaa minua kohtaan? Nyt ei sitten ole kyse siitä, että olisin vetelä sohvaperuna, joka ei ota vastuuta mistään kotitöistä ja lapsista. On kehuttu hyväksi isäksi....mutta ei rakastettavaksi puolisoksi!!

Ei tällaisiin mitään tutkimuksia tarvita. Vaan voidaan todeta, että jos läheisyys puuttuu, niin vieraisiin on erittäin lyhyt matka

Ei mikään pakko

No ei. Toinen ihminen ei voi päättää toisen seksuaalisuudesta ja pakottaa toista selibaattiin. Toista ei voi pakottaa seksiin ja tämän pitää toimia myös toisin päin, jos itse haluaa olla ilman seksiä, niin ei voi vaatia että puolisokin on. Jos jää kotona toistuvasti ilman, niin tottakai on oikeutettu hakemaan seksiä muualta oli sitten mies tai nainen.

SeKo

Miksi yleensä aina puhutaan että juuri mies pettää. Siihen kuitenkin tarvitaan aina kaksi, eikä voida olettaa että nainen on aina sinkku näissä tilanteissa. 

Yhtä hyvin voi olla ettei nainen saa kotoa sitä mitä hakee eikä kuitenkaan halua eroa, jos suhde toimii muuten riittävän hyvin. 

Tiedän pariskuntia, joilla menee hyvin, vaikka joskus on pussailtu tai muutakin tehty avioliiton ulkopuolella. Pelkkää pelleilyä ja oman viehätysvoiman testaamista ja jos menee pidemmälle, saattaa tuoda uutta kiihkoa myös omaan lässähtäneeseen suhteeseen.

En myöskään usko että monessakaan (etenkään pidemmässä) liitossa joka osa-alueella kaikki toimii täydellisesti ja on yksi rakkauden ilmentämismuoto antaa toiselle myös vapautta, jos näin sovitaan, esim. impotenssin, vaginoosin tai muuten vain toisen osapuolen haluttomuuden tai sairauden takia. Ei sekään ole hyvä ratkaisu että esim. sairas tai muuten vaan ennen aikojaan "vanhettunut" ja libidonsa menettänyt osapuoli jätetään, jos suhde muilta osin toimii ja tunteita on. Tilanteessa usein kärsivät myös osapuolten lapset, suku ja ystävät.

Vielä se, että aivan hyvin se toinen "petetty" osapuoli saattaa olla perillä kumppaninsa taipumuksista, mutta haluaa pysyä suhteessa ja rakastaa tätä juuri sellaisena kuin hän on, mikäli kumppani on kotona toisen huomioon ottava puoliso, vaikkeivat molempien taipumukset olisikaan samanlaiset.

Helpon ratkaisun mies tylsä

Aina pitää olla ainakin yksi varalla, jos toinen jättää. Näin minulle kerrottiin. Tunneäly puuttuu ja parisuhde on pelkkä arkielämän järjestelykysymys. Helppo käytännön ratkaisu. Kumpikin tekee mitä haluaa toisesta välittämättä. Minä kaipaan haastetta. Molemminpuolista omistautumista ja halua päätyä yhteisymmärrykseen ilman pakoa vaikeista asioista. 

Vierailija

petetty kirjoitti:
No kannattaisko vetää vaik käteen,jos niin panettaa ennenku menee pettämään ja pilaamaan parisuhteen,koska pettämisen tultua ilmi suhde ei koskaan palaa ennalleen,useimmiten tulee ero.

Ei se paljon lämmitä, vaik vetää käteen, jos puoliso on tunnekyvytön ja haluton kuuntelemaan toista. Ei auta vaikka mitä tekisi. Itse menin avioliittoon ollaksi hänen kanssaan aina, joten erota en haluaisi. Mutta jostain on saatava se kotona puuttuva lämpö ja hellyys, kokemus tulla kuulluksi ja huomioiduksi. Sellaisen ihmisen olen onneksi löytänyt. En edes välitä, vaikka ero tulisi. Ero jopa harkinnassakin.

Mainioinen

Mies? Miksi täällä luke joka kohdassa mies?
Kyllä minä olen nainen ja petin. Ihan heterosuhteessa. Tunnistan itseni jostain tuolta, aika monestakin kohtaa.

Essitissi

Olen itse hammaslääkärinä Turussa ja petän miestäni jokaikisessä tilanteessa kuin vain mahdollista on. Hammaslääkäripäivät on täynnä komeita kollegoja ja hotelleista en ole koskaan joutunut itse maksamaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat