Kommentit (2)

Höpsis...

harrastuksestani tuli työ. perustin oma yrityksen. Siitä huolimatta työni oli VAIN harrastus. Hyväntekeväisyystyö oli toisten paskan penkomista. Sureminen äidin kuoltua, oli muutaman kk päästä turhaa. "et kai sä nyt enää sitä itke". Toisten rumien sanojen muistelu, "et kai sä tollaisia enää mieti"..  Selkäkipu ja muut sairaudet olivat sitä, että olin "sekaisin". Exäni teki minusta "mielisairaan", omien sanojensa mukaan, koska olin kerran vaikeiden vieroitusoireiden (kipulääkkeet) takia psykiatrisella osastolla yhden yön, koska itse halusin antaa perheelle hetken helpotuksen. Olin ollut hänen mielestään siis mielisairaalassa. Erosta nyt muutama vuosi, toivottavasti vielä nousen täältä loasta.

Puhukaa tarpeista

Ei vähättelevä kumppani automaattisesti mistään itsetunto-ongelmista kärsi.  Kysymyksessä voi yhtä hyvin olla uhrin itsekkäästä tai narsistisesta toimintaotteesta. Kumppani voi hyvinkin herätellä itsekeskeistä puolisoa näkemään asioita myös kumppanin näkökulmasta. Ei näihin tapauksiin pitäisi antaa mitään stereotypisiä analyysejä, koska kysymys on aina kahden ihmisen välisestä suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat