Viihdytkö itsesi seurassa? Yksinolo tekee hyvää – monin tavoin

Viihdytkö itsesi seurassa? Yksinolo tekee hyvää – monin tavoin

Mitä näet kuvassa? Yksinäisen naisen vai yksinolosta nauttivan naisen? Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Mitä jos alkaisit varata kalenterista joka viikko omaa aikaa, jolloin menisit treffeille itsesi kanssa? Ihan vain siksi, että yksin oleminen lisää onnellisuutta.Lue koko juttu

Kommentit (11)

yksin onnellinen

Olen ollut sinkku erostani lähtien ,eli vuosia .. . Nyt olen eläkkeellä ja koskaan en ole kokenut olevani yksinäinen,koska minulla on muutama tosi hyvä ystävä,joiden kanssa tarvittaessa vietän aikaani .Olen viihtynyt yksin hyvin  kotona ,sillä pitkä työura asiakaspalvelussa ja aina ihmisten kanssa olin tekemisissä,niin nyt nautin .Pidän kodistani,joka on minun näköiseni ,olen onnellinen,kun ei tarvitse kelloa tuijottaa ,saan syödä,juoda,siivota ym koska haluan ,sillä itse päätän . Toki minulla on kaveri ,ihana pieni koiruli .. Luettuani artikkelin se selvitti minulle asioita  ja sain varmuuden ,että olen ihan ok yksinoloni kanssa . Eräs ystäväni ,kyllä totesi ,että olet erikoinen ,mutta kait hyvällä tavalla . Itelläni ei ole tarvetta istua kahviloissa ym ,ainut mistä pidän ja lähden mielelläni on teatteri ,se on minun juttuni .. Yksinolossa olen myös innostunut tekemään erilaisia askarteluja ,joihin aikaisemmin ei ollut aikaa ja kiinnostusta ,mutta nyt olen jäänyt koukkuun . Ihmisten ilmoilla toki liikun,kun käyn ostosreissuilla muutaman kerran kuukaudessa  keskustassa,sillä alueellani ei ole tarvittavia liikkeitä . Silloin näen erilaisia ihmisiä  ja taatusti entisenä kassanakin ,niin muistan iloisen hymyn antaa henkilökunnalle .. Nautin tästäkin aurinkoisesta päivästä ,sillä jokaisesta päivästä pitää nauttia ,koska elämä on ,niin lyhyt  !! Onnellista elämää kaikille omassa seurassaan viihtyville ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onnellinen erakko

Olen itseni paras ystävä ja viihdyn yksin Tyttäriä on kolme lastenlapsia yhdeksän. He ovat myös tietenkin tärkeitä mutta muita ihmisiä en kaipaa. Kävin uutta asuntoa katsomassa ja näin punaista kun kerroin olevani yksin eläjä johon asunnon nykyinen omistaja totesi "kyllä sinä vielä jonkun löytää voit". Miksi hän kuvitteli minun haluavan löytää jonkun? Olen itseni parasta seuraa, en kaipaa asuinkumppania en miestä tai muuta lemmikkiä vaivoikseni. 

Niilas

Olen parisuhteessa,kuitenkin huomaan lasten kasvettua kaipaavani ihan yksinoloa,vain ollakseni,ei mitään ihmettä tarvi. Huomaan välillä tulevani oikein pahalle päälle kun en saa olla yksin,kehitän keinon jolla se onnistuu....yksin on helppo hengittää.

Totaalisesti erakko

Rakastan omaa rauhaa, vapautta, järjestystä, yksinäisyyttä ja erakkoutta. Ne antavat minulle kaiken sen onnen, ilon, rauhan ja turvan, mitä tarvitsen. Ihmisiä, lapsia ja eläimiä en ympärilleni kaipaa elämääni pilaamaan. Tuovat vain surua. On ihanaa syödä, juoda, nukkua, ulkoilla, urheilla, puuhastella kotona, shoppailusta, käydä konserteissa, harrastaa, matkustella jne. Työt on pakkopullaa. Erakkoutta on elämäni. Tykkään myös vaatteista, koruista, laukuista, kenkistä, koriste-esineistä, huonekaluista ja kaikesta kauniista. Ne ovat tärkeitä ystäviäni. Nautin loikoilla parvekkeella riippumatossa ja istua keinussa. Ihanaa olla kotona, katsoa telkkari, kuunnella musiikkia, leipoa, laittaa ruokaa, käydä saunassa, istua poreammeessa, surffailla netissä, pohdiskella ja ajatella kaikkea maan ja taivaan väliltä. Olen ollut koulu- sekä työpaikkakiusattu ja kamalassa parisuhteessa nuorena. Ehkä näiden asioiden takia olen erakoitunut. Mutta olen todella onnellinen nyt, erakkous sopii minulle. En kerta kaikkiaan enää osaa olla ihmisten kanssa. Ainoastaan ja vaan töissä on pakko olla. Onneksi saan tehdä vain keikkatyötä. Työ on ainut paikka, missä olen ihmisten kanssa tekemisissä. En myöskään käytä Facebookia. Olen itse itseni paras ystävä, muuta en kaipaa. Tämä on huippua. Yksinäisyys on voimavarani. Erakkoutta on totaalisesti minun juttuni. I love me and my life. Ihana love To be alone

Vierailija

Rakastan omaa aikaa, tilaa, rauhaa ja järjestystä. Yksinolo on parasta ja luxuselämää. Olen itseni paras ystävä, muita en kaipaa. Minä ja minä aina yhdessä. Onnellisesti yksin ikuisesti.

Vierailija

Yksin oleminen on virkistävää ja rauhoittavaa. Kun töissä tapaa paljon ihmisiä, tarvitsen yksinoloa päivittäin. Ystäviä on hyvä olla, oma seura on kuitenkin ihan parasta. Small talkia eli tyhjän puhumista en kaipaa. Kaikki pitää paikkansa introverteista kertovassa jutussa.

Vierailija

Nautin yksinolosta, mutta myös hyvästä seurasta.
Välillä kaipaan yksinoloa ja välillä hyvää seuraa. Yksinolo on minulle päivittäinen ruisleipä, jota nautitaan päivittäin pysyäkseen hengissä, eikä siihen kyllästy ja seura on makea leivos, joka pieninä määrinä maistuu hyvälle, mutta jota ei voi ottaa paljon kerrallaan eikä päivittäin tai tulee huono olo.
Suurimman osan ajastani ja elämästäni olen viettänyt ja tulen viettämään yksin.

Portugalissa asuva671

En kaipaa tyhjäpäisiä idiootteja elämääni, yksin parempi. Jos löytyisi täysipäinen nainen elämääni niin en kyllä panisi hanttiin. Ulkomailla asuva mies...

[quote=Onnellinen erakko]Olen itseni paras ystävä ja viihdyn yksin Tyttäriä on kolme lastenlapsia yhdeksän. He ovat myös tietenkin tärkeitä mutta muita ihmisiä en kaipaa. Kävin uutta asuntoa katsomassa ja näin punaista kun kerroin olevani yksin eläjä johon asunnon nykyinen omistaja totesi "kyllä sinä vielä jonkun löytää voit". Miksi hän kuvitteli minun haluavan löytää jonkun? Olen itseni parasta seuraa, en kaipaa asuinkumppania en miestä tai muuta lemmikkiä vaivoikseni. [/

Yleensä ihmist haluavat olla tärkeitä ja merkityksellisiä ja siksi ottavat koiran heti kun vähän helpottaa lasten suhteen ja alkavat säätämisen lastenlasten kanssa, kuskeillaan kouluun ym varsinkin jos aiemmin panostettu töihin. Ja jos ollaan joutilaita, terveitä ja varakkaita.

Vaikka oikeistoeliitti , 1 % rikkain osa, väittää ihmisten haluavan loisia muutaman sadan euron perusteella, ei tämä ole totta vaan ihmisellä on tarve tuntea merkityksellisyyttä suhteessa muihin ihmisiin.

Mielestäni olet poikkeus, kun koet että riität itse itsellesi. Lähes kaikki tietämäni ihmiset haluavat ettäheitå arvostetaan palkan, korkean aseman , työn, tai vaikkapa "parhaan" ukin roolissa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat