hunnut

Vierailija

Olen kovasti ihmerellyt ,etta kun maahanmuuttajat tulevat suomeen,

niin heidan lapsille jarjestetaan,esityis uskonnon opetusta kouluihin,

jos me Eurooppalaiset menisimme ,asumaan johonkin muslimi

maahan,varmasti eivat jarjestaisi meille,kristillista uskonnon opetusta.Tassa

asiassa aivan liikaa paahan silittelya,ja miksi meidan suomalaisten pitaisi miettia,

voiko koulussa naytella joulu naytelmaa,kun on osa oppilaista muslimeita.

Haikailemattomasti muslimit vaativat,mutta ovatko rakentamassa tata maata.suurin osa ulkomaa-

laisia tulee Eurooppaan,vaan parantaaan opiskelu statustaan tai tekemaan rahaa.Ja rahat jota

he tyosta tienaavat iso osa lahetetaan sukulaisille omaan maahan.tai itse rakennetaan talot,

kotimaahan vanhenmille.kiva olisi kuulla mielipiteita muilta.t.suomineito.

Kommentit (11)

Vierailija

Niin että miksi me järjestäisimme koulutusta heille, kun he eivät varmasti järjestäisi meille? Aika katkera ajatus mun mielestä. Onko oikein toimia väärin, jos muutkin tekevät niin? Miksi me emme voisi olla esimerkkinä muille maille?

Eräs tuttuni, kurdi, on tullut Suomeen pienenä lapsena. Hän pakeni Irakista Saddam Husseinia, joka suoritti "kansan puhdistusta kurdeista". Saddamin käskystä kokonaisia, kymmenientuhansien asukkaiden kurdikyliä tuhottiin sekunneissa, kaikki asukkaat kuolivat kemiallisiin aseisiin. Tuttuni perheineen onnistui siis pakenemaan tätä puhdistusta. Nyt hän on suomessa kahdessa eri työpaikassa, hoitotyössä ja asiakaspalvelussa, Hänen perheenjäsenensä ovat perustaneet omia yrityksiä.

Jos itse olisit joutunut pakenemaan kotimaastasi jotakin noin hirvittävää, niin eikö olisi ihanaa, että maa, johon olet saapunut, ottaa sinut huomioon? Tarjoamalla kamalia kokeneille maahanmuuttajille koulutusta omalla kielellä emme mielestäni hidasta heidän suomenopintojaan, vaan teemme vain heidän olonsa hieman mukavammaksi, ja myös työllistämme enemmän ihmisiä.

Kyllä itse olen enemmän huolissani kaiken maailman juoppojen ja kerjäläisten paapomisesta kuin muslimeista, jotka kuitenkin ovat kunnon kansalaisia ja perustavat ahkerasti omia yrityksiä. Toki muslimienkin keskuudessa on inhottavia ja toisista hyötyviä ihmisiä, mutta kenenpä keskuudessa sellaisia ei olisi?

Se, että muslimit huomioidaan koulunnäytelmissä, ei ole mielestäni mitenkään järjettömän suuri pyyntö. Päin vastoin, jos huomioiminen tehdään, niin sehän vasta on positiivinen osoitus siitä, että me suomalaiset osaamme huomioida muut ja tulemme toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Pienet muslimikoululaiset saavat meistä hyvän kuvan ja heistä tulee varmasti tasapainoisia ja fiksuja yhteiskuntamme jäseniä. Mitä tapahtuisi, jos eristäisimme heidät ja olisimme epäkunnioittavia heitä kohtaan?

Jos olet huolissasi siitä, mitä Suomen maalle on tapahtumassa, niin kanna toki oma kortesi kekoon ja opettele edes kirjoittamaan suomen kieltä oikein.

Vierailija

Etpa ole paljonkaan perilla maailman politiikasta,Irakista kun
koskaan ei ole loytynyt ,kemiallisia aseita,vaikka Amerikka
niin on vaittanytkin,ja itse kaytan tietokonetta,jossa ei tule
pilkkuja ,eika merkkeja kirjainten paalle.joten suomenkielen
taitoni on erittain hyva,samoin maailman politiikan tuntemus.

Vierailija

Kauniita ajatuksia,mutta se toisenkin posken kääntäminen ei oikein taida riittää näille muslimeille. Kun he olisivatkin vilpittömän onnellisia saamastaan hyvästä täällä, mutta asioita seuranneena he vaativat aika paljon enemmän, muun muassa lasten sukuelinten silpomista yhteiskunnan varoista, heidän sukulaistensa asuttamista tänne, opetusta kouluissa heidän kielellään, ruokaa, missä ei ole käytetty sianlihaa, paljon ilmaista rahaa sosiaalitoimistosta.Jopa heidän lomamatkojaan sinne karmeisiin oloihin kotimaahansa on kustannettu meidän yhteisistä verovaroistamme, mitä en ymmärrä. Jos olisin paennut henkeni uhalla jostain niin tuskimpa uskaltaisin mennä sinne lomailemaan! Ilman muuta myöskin moskeisjoita yhteisistä varoista, että he voisivat harjoittaa uskonnollisia rituaalejaan. Jos meillä olisikin varaa tähän kaikkeen niin mikäs siinä. Ikävä kyllä näin ei kuitenkaan ole vaan se on pois meidän suomalaisten hyvinvoinnista. Jos suomalainen menettää työnsä ilman omaa syytään niin toimeentulo ei ole todellakaan sen jälkeen niin simppeli homma kuin näille maahanmuuttajille. Pienituloinen pätkätyöläinen on todella helisemässä taloudellisen pärjäämisensä kanssa samaan aikaan kuin mamut tepastelevat merkkivaatteissaan suuren lapsikatraansa kanssa eikä pulaa ole mistään. Jos pikkuisen raottaisit niitä kauniin vaaleanpunaisia aurinkolasejasi ja yrittäisit nähdä edes häivähdyksen totuudesta...

Vierailija

Olen iloinen, että voin asua maassa jossa ihmisillä on uskonnonvapaus ja sananvapaus. En kaipaa esim. Pohjois-korealaista mallia. Perustelu, että miksi Suomessa toimitaan tietyllä tavalla, jos kerran jossain toisessa maassa ei vastaava toimi ei ole minusta mistään kotoisin.

Yhteiskuntajärjestelmäämme kuuluu, että ihminen voi annetuilla säännöillä ajaa asiaansa ja mielipiteitään. Kaikki eivät ole näiden asioiden ja mielipiteiden takana, mutta yhtälailla Suomessa on oikeus ajaa sharia-lain käyttöönottoa kuin lyhyempää työpäivää tai lisää liksaa. Esimerkiksi uusille laeille on selvästi sovittu prosessi, miten uusi laki voidana Suomessa tehdä.

Maahanmuuttajien merkkivaate-myyttiä jaksetaan ylläpitää ja esimerkkinä käytetty mm. Isoa Omenaa. Suht usein kyseisessäkin kauppakeskuksessa asioivana en kykene tekemään mitään eroa ns. kantaväestön tai maahanmuuttajien vaatetuksen tason suhteen. Kansallispuvut yms. ovat tietysti eri asia, mutta niiden kohdalla puhe merkkivaatteesta lienee turhaa?

Vierailija

kurkilaisista puheen ollen tiedan pariskunnan jossa mies kurdi ja vaimo

suomalainen,mies pettaa vaimoaan tullen mennen ,Terveisia Ipolle,pizzeria Ipon pizza ,joten heraa jo vaimo huomaamaamaan minkalainen miehesi on!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat