Kommentit (7)

PiP

Hienoa kun tästäkin aiheesta vihdoin uskalletaan puhua ihan aikuisen oikeesti! Itse ylipainoisena naisena nuo kokemukset ovat hyvin tuttuja. Kaupoilla ystävieni kanssa olen usein kokenut itseni ihmeen näkymättömäksi myyjien puhutellessa vain laihoja kavereitani. Ulkona syödessä ihmiset tuijottavat halveksivasti, kaupungilla jotkut huutelevat perään - kaiken kaikkiaan ihmiset kohtelevat käsittämättömän törkeästi. Lihavat ovat kuin vapaata riistaa solvauksille. Työnhausta nyt puhumattakaan.... Kilot eivät tee minusta yhtään tyhmempää tai huonompaa työntekijää.

Vierailija

Anteeksi nyt, mutta ylilihavat sairastavat enemmän. En minäkään palkkaisi superlihavaa tyyppiä, jos yhtä hyvät tiedot ja taidot ovat tavallisella tyypillä. Enkä nyt tarkoita vähän ylipainoista henkilöä, vaan oikeasti todella lihavaa. Ja kyllä minä myös hiukan katson pitkään, jos ko. henkilön näen ns. roskaruokaa syövän. Ylilihavilla myös nivelet kuluvat enemmän painon vuoksi, mikä aiheuttaa työkyvyttömyyttä, sairauslomia. Ja lääkäreiden kehoituksista huolimatta eivät kykene laihduttamaan..... tai halua....

Vierailija

3 jatkaa. Mutta en ikinä näyttäisi sitä ko. henkilölle päin naamaa. Enkä varsinkaan nauraisi, jos hän salille tai lenkille lähtee. Mutta lihavuuteen voi olla monta syytä. Ja jos on tyytyväinen itseensä, silloin muiden mielipiteillä ei pitäisi olla yhtään mitään väliä.

Vierailija

Ylipainoiset ovat parhaimpia työntekijöitä: ovat tottuneet olemaan tuplasti pätevämpiä ja ahkerampia todistaakseen olevansa yhtä hyviä työntekijöitä kuin muut, eivät ole edenneet urallaan pelkällä silmäripsien räpyttelyllä, vaan rautaisella ammattitaidolla, ovat sairaslomalla huomattavasti muita vähemmän, ovat tunnollisia ja uskollisia työntekijöitä, loistavia tiimityöntekijöitä ja usein erittäin älykkäitä.

Terv. Työnantaja

jury

Työantajalle :  Olet siis edistänyt laihojen urakehitystä silmäripsien räpyttelyllä, mutta lihavat ovat joutuneet tekemään työt ? 

Lihavat eivät uskalla olla sairaslomilla, koska joku laiha veisi työt sinä aikana ?

Älykäs ei lihota itseään ?

Vierailija

jury kirjoitti:
Työantajalle :  Olet siis edistänyt laihojen urakehitystä silmäripsien räpyttelyllä, mutta lihavat ovat joutuneet tekemään työt ? 

Lihavat eivät uskalla olla sairaslomilla, koska joku laiha veisi työt sinä aikana ?

Älykäs ei lihota itseään ?

Pitkän urani aikana olen törmännyt ihmisiin, jotka ovat tottuneet saamaan asioita helpommalla olemalla söpöjä. Toisille tämä taktiikka uppoaa, itse en kuulu heihin. Arvostan ammattitaitoa ja oikeaa kompetenssia ulkonäön sijaan ja olen edistänyt niiden uraa, jotka ovat sen työllään ansainneet.

Ylipainoiset ovat todella vähemmän sairaslomalla. Taustalla on vahva sitoutuminen työhön ja lojaalisuus työkavereita ja työnantajaa kohtaan. Ilmeisesti sairastavat vähemmän, ero on iso.

Jos on luonteeltaan vähän yksinkertaisempi ei maailman meno ja tuska saa sellaisesta ihmisestä otetta. Mutta jos olet älykäs ja luova, ymmärrät maailmaa ja sen syy-seuraussuhteita syvemmin. Se tuottaa usein sieluntuskaa, joka voi purkautua syömiseen. Geeneillä on myös vahva osansa ihmisen ruumiinrakenteessa.

Terv. Työnantaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat