Teetkö sinäkin tavallisen virheen? Näin paistat sienet täydellisesti

Teetkö sinäkin tavallisen virheen? Näin paistat sienet täydellisesti

Tulikuuma pannu auttaa sieniä kypsymään rapeiksi. Kuva: <span class="photographer">Getty Images</span>

Lötköjä, mitä vielä! Parilla kikalla valmistat sieniä, jotka ovat rapsakoita kuin ravintolassa.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Terry

Kiitos tiedoista tuli tarpeeesen :) Ette kirjoittaneet aikaa kuinka kauan antaa paistua ja varmaan miedolla lämmöllä, mutta ei tuo haitaksi. Miedolla lämmöllä itse paistan yleensä ja en yli 4min :) Maukkaita ovat siten ainakin itselleni ja eivät hiileksi palaneita. Siten myös oletan että paljon ravintoaineita säilynyt. Kun siis lukasin aikoinaan Britti forumilta että paistaessa häviää iso osa ravintoarvoja.

Itse haluaisin höyrystää sieniä niin siten varmaan säilyisi vielä enemmän vitskut, mutta ei hajua että kuinka kauan höyrystäisi puoli lämmöllä kannen alla. Hellassa 6x tehokkuus astetta ja yleensä höyrystän 3x teholla kasvikset, kalan ym. Hyvää vuoden jatkoa teille ja maukkaita sieni hetkiä jokaiselle Sieni fanille :)

Muokattu
klo 20:03 | 13.7.2019

Kiitos tiedoista tuli tarpeeesen :) Ette kirjoittaneet aikaa kuinka kauan antaa paistua ja varmaan miedolla lämmöllä, mutta ei tuo haitaksi. Miedolla lämmöllä makean Espanjalaisen Oliivöljyn kanssa itse paistan yleensä ja en yli 4min :) Maukkaita ovat siten ainakin itselleni ja eivät hiileksi palaneita. Siten myös oletan että paljon ravintoaineita säilynyt. Kun siis lukasin aikoinaan Britti forumilta että paistaessa häviää iso osa ravintoarvoja.

Itse haluaisin höyrystää sieniä niin siten varmaan säilyisi vielä enemmän vitskut, mutta ei hajua että kuinka kauan höyrystäisi puoli lämmöllä kannen alla. Hellassa 6x tehokkuus astetta ja yleensä höyrystän 3x teholla kasvikset, kalan ym. Hyvää vuoden jatko ja maukkaita sieni hetkiä jokaiselle Sieni fanille :)

PST: Kirjoitukseni joka on ylempänä voi poistaa. Sen kirjoitin ennen kun muistin että omistan tämän tilin.

"Remember to Recycle to Help the Planet You Walk On"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meilllä ei ole vuosikymmeniin paistettu yli 150 asteen lämmöllä. Lihat ym. paistetaan / keitetään lasikannen alla 120 asteen lämmöllä. Eikös se käristäminen tuota syöpäaineita ja muuta ravintoarvoja.

Vierailija

Fedaygin kirjoitti:
Kiitos tiedoista tuli tarpeeesen :) Ette kirjoittaneet aikaa kuinka kauan antaa paistua ja varmaan miedolla lämmöllä, mutta ei tuo haitaksi. Miedolla lämmöllä makean Espanjalaisen Oliivöljyn kanssa itse paistan yleensä ja en yli 4min :) Maukkaita ovat siten ainakin itselleni ja eivät hiileksi palaneita. Siten myös oletan että paljon ravintoaineita säilynyt. Kun siis lukasin aikoinaan Britti forumilta että paistaessa häviää iso osa ravintoarvoja.

Itse haluaisin höyrystää sieniä niin siten varmaan säilyisi vielä enemmän vitskut, mutta ei hajua että kuinka kauan höyrystäisi puoli lämmöllä kannen alla. Hellassa 6x tehokkuus astetta ja yleensä höyrystän 3x teholla kasvikset, kalan ym. Hyvää vuoden jatko ja maukkaita sieni hetkiä jokaiselle Sieni fanille :)

PST: Kirjoitukseni joka on ylempänä voi poistaa. Sen kirjoitin ennen kun muistin että omistan tämän tilin.

Vanha kommentti, mutta sehän ei haittaa.

Eikös ohjeessa juuri kerrottu, että oikein kuumalla pannulla.
Sienten pitää kypsyä ja kuumalla pannulla vähän kerrallaan niistä ei tule lötköjä artikkelin ohjeen mukaan.

Itse olen haihduttanut kuumalla pannulla nesteen ensin pois pienestä määrästä pilkottuja sieniä ja kaatanut lautaselle niin monta erää kuin sieniä riittää. Tämän esikäsittelyn jälkeen olen puhdistanut pannun ja lisännyt voita ja öljyä tai ingmariinia ja paistanut sienet valmiiksi kuumalla pannulla ja maustanut. Onnistuu näinkin jos pannu on kuuma.

Artikkelin ohjetta voisin kokeilla joskus, suoraan kuumassa öljyssä paistaen siis. Ehkä öljyn ja voin seos käy myös.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat