Kommentit (5)

Vierailija

Täyttä paskaa ei onnistu kuin sellaisilla kaikensyleilijöillä. Pettäminen on usein sellainen teko että siinä on hengenlähtö lähellä.

Kyllästynyt

Joka tuutista tulee nykyisin pettämistä ja eroamista puolustelevia juttuja. Mikä ihmisissä on vikana? Vai onko kirjoitusten takana ehkä itse eronneita ja kumppaneitaan pettäneitä ihmisiä, jotka yrittävät selitellä ja puolustella tekosiaan? 

Pettäminen tuhoaa luottamuksen. Miten se voi olla hedelmällistä parisuhteelle. Vaikkei eroa tulisikaan ei suhde ole ikinä entisellään. Pettäminen on raukkamaista ja epäkunnioittavaa. Ei kukaan tee niin rakastamalleen ihmiselle. Heikkoa luonnetta ja arvojen puuttumista voi tietysti selitellä itselleen ja muilleen miten itse haluaa, mutta ne eivät tee teoista yhtään sen parempia.

Samoin on eron suhteen. Ihmiset eroavat itsekkyydestä. Kun oma elämä ei olekaan tarpeeksi kivaa rikotaan koko perhe. Muiden onnellisuus onkin sitten aivan toissijainen juttu. Todella kummallista, että äidit laittavat oman onnensa lastensa onnen edelle. En voi käsittää.  Ja toivottavasti kukaan ei tule oikeasti väittämään, että "lapselle on parempi kun erotaan". Kysyittekö asiaa lapselta vai päätittekö tuonkin ihan itse? 

Vierailija

Minä väitän, että on eroja jotka ovat parhaaksi lapselle. Selvästikkin sinä elät pumpulissa tietämättä elämän kurjuudesta ja kärsimyksestä. Tuollaiset ihmiset ovat juuri pahimpia tuomitsemaan. Oletko sitä mieltä, että on parhaaksi jatkaa avioliittoa alkoholistin ja pahoinpitelijän kanssa? Onko se lapselle oikea elämän malli, hyväksyä ja kärsiä? Minun lapseni pyysi, että eroamme. Ja se oli elämäni paras päätös.

Edelleenkin kyllästynyt

Jokainen varmasti ymmärtää väkivaltaisuudesta tai alkoholismista johtuvat avioerot. Suurin osa eroista vaan ei johdu mistään painavasta syystä, vaan yksinkertaisesti ihmisen kyllästymisestä ja kiksien etsimisestä uudesta suhteesta.

Toisaalta ihmettelen myös sitä miten heppoisin perustein naimisiin mennään. Epäilen syvästi, että ihmisestä tulee väkivaltainen yhdessä yössä. Jopa juominen alkaa usein jo aika nuorena. Pitäisikö naimisiinmenoa ja lasten tekemistä miettiä vähän tarkemmin? 

Tunnen muutamankin naisen, jotka erottuaa sanoivat aivan suoraan, että jo naimisiin mennessään tiesivät, ettei liitto tule kestämään. Mies ei ollut se oikea. Naimisiin kuitenkin mentiin, häihin otettiin tuhansien eurojen lainat, lapsia tehtiin ja sitten erottiin. Mies ei olisi missään näissä tuntemissani tapauksissa halunnut erota. Naisilla oli hyvin nopeasti jo uudet miehet etsittyinä. Aika hurjalta tuntuu miesten ja lasten puolesta. 

Sipe

Meillä liitto on ollut hyvä, rakastava ja huomioiva koko 23 vuotta ennekuin huomasin että etäännyin toisen negatiivisuuden takia ja sitten kävi heikosti- ihastuin ja tartuin tilaisuuteen yhden illan jutulla.

Tämän jälkeen olemme jatkaneet liittoamme vaikkakin erilainen se onkin..kaikki on kuitenkin hyvin vaikka paska nakki kävikin, sanoisin että jopa jollainlailla paremmin näkee toisen ja arvostaa toista erilailla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat