Lesboparit parempia vanhempia?

Vierailija

En yleensä jaksa kirjoittaa tai kommentoida artikkeleita vaikka ne minussa ajatuksia ja kiihkeitä tunteita herättäisivät. Nyt on ihan pakko.
Kirjailija Anne Holtin sanoja "Uskon, että lesboparit ovat usein parempia vanhempia kuin heterot" on pakko kommentoida. Anne perustelee väitettään sillä että lesbot joutuvat taistelemaan saadakseen lapsen, joutuvat todistamaan olavansa hyviä vanhempia ja että heitä tarkaillaan tavallista enemmän.
Olen suurperheen äiti, mutta lapsia ei meille tullut kuin tilauksesta. Jouduimme mieheni kanssa odottamaan toiveemme toteutumista useita vuosia. Emme siis ole tulleet helposti vanhemmiksia vaikka meillä olikin asiaan tarvittavat "tarvikkeet" omasta takaa toisin kuin lesbopareilla. Lapsettomuus on kuin suuri pimeä laakso johon joudut, siellä eivät panderolit tai vetoomukset "lapset kuuluvat kaikille" seuraa, kukaan si seiso eduskuntatalon portailla puhumassa asiasi puolesta.
Nyt kun meille on lapsia usea lahjaksi suotu, saamme todella huomata kuinka kaupoissa tms. liikkuessamme meitä seurataan joko silmäkulmasta salaa tarkkaillen tai aivan avoimesti tuijottaen. Olemme jo siihen tottuneet ja mutta aluksi se oli erikoista ja kiusallista. Meitäkin tavallisia heterovanhempia siis tarkkaillaan.
Hyvä vanhemmuus testataan arjessa lasten kanssa, ei mediassa tai yhteiskunnassa.
Anne,on siis turha nostaa vanhemmuus tästä perspektiivistä esiin, yritämme kaikki parhaamme.
Ja jos minä tavis heterovanhempi olisin vastaavan lauseen lehden sivuille lausunut, olisin ollut ahdasmielinen suvaitsematon hetero.

Kommentit (9)

Vierailija

MInä taas olen samaa mieltä Annen kanssa. Varmasti lesbopareja seurataan tarkemmin, koska etsitään syitä, miksi heille ei lapsia suotaisi. Olisi niin mukava olla oikeassa, mitäs minä sanoin -asenteella liikkeellä. Jos lesboparien lapsi tekee jotakin erikoista, syy on varmasti lesbovanhempien, eihän kukaan voi kasvaa terveeksi tuollaisessa perheessä, näin ajatellaan.
Tietysti muitakin lapsiperheitä tarkkaillaan, mutta ei yhtä kovan seulan läpi kuin lesboperheen lapsia.

Vierailija

En ole samaa mieltä tuosta paremmuudesta.Jos heteropari haluaa adoptoida lapsen, on heidänkin täytettävä tietyt ehdot. Lisäksi. ei ketään pareja millään videokameroilla seurata, jokainen pystyy esittämään halutessaan. Siksi väite paremmuudesta lesbot vastaan heterot on roskaa. Uskoisin kuitenkin, että perinteinen perhemalli, missä on isä ja äiti, sekä rakastava ilmapiiri on parasta lapselle. Vähemmistöryhmät oikeuksiaan sokeasti puolustaessaan eivät halua asiaa nähdä muuten kuin oman itsensä kannalta.

Vierailija

Biologina hämmästelen vellovaa keskustelua hetero-, lesbo- ja homopareista. Luonnossa useilla eläinlajeilla esiintyy samaa sukupuolta olevia suhteita, mutta niitä ei luokitella siellä normaaliksi käyttäytymiseksi. Kyseiset suhteethan eivät tuota jälkeläisiä eli niitä yksilöitä, jotka levittäisivät vanhempien geeniperimää eteenpäin. Samaa voi sanoa myös ihmisten kohdalla. Toisaalta maailman ylikansoistusta ajatellen tämä voi olla hyväkin suuntaus! Toisaalta olen sitä mieltä, että kehittyvä lapsi tarvitsee roolimalleikseen sekä miehen että naisen, jotta oppii kasvamaan ja oppimaan normaalin parisuhteen perusteet kotona!

Vierailija

Mihin lapsi tarvitsee sekä miehen, että naisen? Ei mihinkään. Tuo on vain hihhulien propagandaa vailla mitään todellisuutta. On tutkitusti osoitettu, että lesbo vanhempien lapset menestyvät heteroperheiden taikka yksinhuoltajia paremmin. Sosiaaliset kyvyt ovat heillä paljon suuremmat mitä heteroperheiden. Tuo on täyttä roskaa, että pitäisi muka olla mies ja nainen.

Vierailija

Mielestäni on parempi kasvattaa lapset yksin, jos ei halua tai jostain syystä voi elää parisuhteessa lastensa isän kanssa. Kaikillehan ei miestä riitäkään, kun nais-sinkkuja on enemmän. Jos lapset kasvavat kahden naisen muodostamassa perheessä, saavat he useimmiten kärsiä ympäristön ihmettelystä ja kiusaamisesta. Yksinhuoltajan lapset eivät enää niinkään, kun nykyään on yksinhuoltajaäitejä niin paljon. Nimim. "Lasten ehdoilla"

Vierailija

Vai sillä lailla. Sitten tässä on varmaan ruvettava lesboksi ihan lapsen parhaaksi, vaikka ajatuskin naisen kanssa olemisesta oksettaa...huomaatteko te epäheterot ollenkaan, että tasa-arvosokeus saa teidät vääntämään mustankin valkoiseksi!!!!!!!

Vierailija

08.12.2010 11.58 vastaus: Itseasiassa yksinhuoltajien lapset menestyvät kaikista huonoiten. Heidän lapset päätyvät useinmiten vankilaan ja he menestyvät yleisestikkin yhteiskunnassa huonommin, kuin mitä hetero/lesbo perheiden lapset. Jos Amerikassa lesbo-perheiden lapset eivät joudu kiusatuksi yhtään enempää kuin mitä hetero-perheiden, niin miksi sitten suomessa näin olisi?

Vierailija

08.12.2010 20.43 vastaus: Itse olen itseasiassa hetero. Se, että mää tuon esille faktat, että lesbo perheet menestyvät paremmin, ei tee minusta yhtään homompaa tai lesbompaa. Ja ihan hyvä idea toi sun ehdotus, että ryhdyt lesboksi lapsen parhaaksi, sillä se on hyväksi lapselle. =)

Vierailija

09.12.2010 Olen kyllä toista mieltä.noitten väitten kanssa,että lespopareilla on häiriintyneitä. lapsia
Itselläni on ollut kaksi poikaa,ja he ovat osittain olleet luokansa priimuksia.
molemmat ovat kirjoittaneet L-paperit ja perustaneet oman Firman,ja ihmettelenkin sitä,
miksi jotkut voivat tuomita lespoparien laspsia käytöshäiriköiksi.
Suurin voimavara on lapselle.rakkaus ja kannustaminen,joka kasvattaa heille itseluottamusta. Monelle heteroperheen,lapsella ei juurikaan ole itseluottamusta.
Kaksi vanhenpaa heteroa,lapsi on aika ristitulessa,koska itseluottamus painetaan alas
jomman kumman vanhemman, arvotukseela (sinusta ei tuu mitään)
Herätkää kirjoittajat:oletteko valmiita tuomitsemaan toisia ,ja onko teillä itsellä,itseluottamus niin pielessä,että suvaitse,erillaisia perheitä.Rakastakaa itseänne,niin voitte rakastaa myös muita.Ympäritötekijät lapsiin on paljon suuremmat kuin lesboperheesä kasvaminen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat