Artikkelista: Karoliina Kallio: "Piikittely laihuudestani satuttaa"

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Merkillistä, että hoikkuutta saa kommentoida kuka tahansa, mutta lihavuus on tabu! Menepäs sanomaan jollekin, että kylläpä olet lihava, niin johan olet moukka.

Vierailija

Hoikat hermostuvat heti, jos heidän hoikkuuttansa kommentoidaan! Sen sijaan lihaville saa huomautella ja heitä saa syyllistää mielin määrin. Esim. Jos olet lihava syöt liikaa etkä liiku ollenkaan mitään muuta vaihtoehtoa ei kukaan usko. Jos taas olet hoikka niin sinulla on vain sellaiset geenit. Et liho vaikka söisit rekkamiehen annoksia. Ja auta armias jos sattuu vihjaamaan anoreksiasta. Eli jos ihminen voi olla luonnostaan hoikka, niin miksi ihminen ei voi olla luonnostaan myös lihava?

Vierailija

On todellakin kummallista, miten ihmiset kuvittelevat voivansa puuttua hoikan ihmisen ulkomuotoon ihan millä sanoilla vaan, kun taas pyöreämmille ei sovi huomautella muodoista tai painosta. Itsekin varsin pienikokoisena ihmisenä saan turhankin usein kuulla kommentteja painostani ("Miksi ihmeessä sinä laihdutat, meet kurjan näköiseksi", "Etkö ole saanut kotona tarpeeksi ruokaa, tuu meille syömään", "Hyvä luoja, oot kyllä laiha!!!" yms.) - eivätkö puhujat tosiaankaan tajua, miten loukkaavaa tuollainen toisen fyysiseen olemukseen puuttuminen on? Mitä jos minä alkaisin kommentoida lihavia samaan sävyyn? Tulis varmaan aika äkkiä turpaan.

Vierailija

Kyllä asia on aivan päin vastoin! Hoikkia ei saa kommentoida ja he eivät tietenkään ole itse syyllisiä tilaansa. Lihavia taas syyllistetään kokoajan joka mediassa ja heitä haukutaan laiskoiksi ja saamattomiksi! Lihavuuskaan kun ei läheskään aina ole ihmisen oma vika vaan geeneissä.

Vierailija

Olen samaa mieltä, että lihavia tunnutaan herkemmin arvostelemaan. Minusta kaikki saavat olla sellaisia kun ovat. Ollaan tyytyväisiä itseemme. Onnellinen voi olla koosta riippumatta! Jos jollakin on tarvetta lihoa / laihtua, siihen löytyy kyllä apua! Rohkeasti vain hakemaan! IHANAA SYKSYN JATKOA KAIKEN KOKOISILLE!

Vierailija

Miksi lihavat saa sanoa laihoille että varo tuuli vie mennessään.. miksi lihaville ei saa sanoa että varo se tuoli hajoaa jos istut siihen.. Tässä vaan esimerkki mikä voi satuttaa laihaakin..

Vierailija

Tosiasia on, että kyseinen nainen on todella alipainoinen ja tuolla painoindeksillä naisen kehon ruumiin hormonitoiminto on aivan harakoilla. Kyseisellä naisella on tuskin kuukautisia ja raskaaksi tulo on erittäin epätodennäköistä. Hormoonitoiminnan´palauttaminen vie vuosia ja saattaa olla jopa mahdotonta. Tuon suuntainen painoindeksi viittaa aika suorasti jonkinasteiseen syömishäiriöön/ väärään suhtautumiseen ruokaan. Keho on alati nälkiintyneessä tilassa.

Vierailija

Paljon kiitoksia Me Naisille mahtavasta artikkelista! Otitte ison riskin julkaistessanne tällaisen artikkelin aikana, jolloin suomalaisten keskipaino senkun kasvaa ja kasvaa..
Olen juuri artikkelin kuvaama luontaisesti pienikokoinen ja olen saanut kuulla asiasta tutuilta ja tuntemattomilta jo ala-asteiästä asti. Työyhteisössäkin tuntuu olevan ok, että huomautetaan kuinka en "näytä siltä että olisin ikinä synnyttänyt lasta" - palasin toiselta äitiyslomaltani vuosi sitten. Tuntuu että ei voi keskustella ylipainosta tai vaikka rasvaisesta ruuasta edes yleisellä tasolla koska heti oletetaan että kommentoin välillisesti jonkun kanssaihmisen ylipainoa, mutta laihalle ihmiselle näköjään asiasta voidaan huomauttaa ihan päin näköä ja suoraan.
Olkaa ihmiset ylpeitä kropastanne oli se sitten millainen tahansa - kauneus on paljon muutakin kuin painoindeksi!
Toisen ulkonäön arvostelu on huonoa käytöstä ja se että itse sattuu olemaan ylipainoinen ei oikeuta huonoon käytökseen.

Vierailija

Oma vartaloni on hoikka ja "urheilullinen".Joskus saan kommentteja "laihuudestani".Yleensa kommentoijilla on ongelmia oman painonsa kanssa.Minua eivat heidan sanansa rassaa,koska tiedan etta piikittely johtuu heidan tietamattomyydestaan/kateudesta/pelosta.Pari kertaa on kylla ollut pakko vastata,etta sinullahan tuota laskia riittaisi vaikka muille jakaa.
Ihmiset eivat halua ottaa vastuuta omista teoistaan.sanoillasi,ajatuksillasi ja teoillasi on seuraamuksia.esim. jos olet ilkea muille,todennakoisemmin sinulle ollaan ilkeita takaisin,mita enemman juot viinaa,sita pahempi krapula,jos lyot itseasi nuijalla paahan,saat vahintaankin paansaryn.
Nalkainen vatsa odottaa poltto- ja rakennusainetta,ei mitaan roskaa.Olet mita syot.
Niin metsa vastaa kuin sinne huudetaan.
kauneus ja rumuus ovat katsojan silmissa.
Omat ystavat eivat tuomitse ja ystavasi voit valita itse.
Miksi asiosta tehdaan niin vaikeita,vaikka ovat oikeastaan tosi simppeleja,jos vahan viitsii ajatella?
t:postiivinen realisti

Vierailija

KIITOS!!!
Meitä on paljon muitakin samassa tilanteessa olevia ns.laihoja ja veriarvot ja hormoni-toiminta ok.Täällä aiemmin joku kirjoitti tietävänsä ,ettei meillä laihoilla olisi edes nekään asiat kunnossa ja että olisimme syömishäiriöisiä!!
Uskomatonta soopaa ja tietämättömyyttä ,jota me laihemmat saamme osaksemme.
Meneppä latelemaan vastaavat asiat ylipainoisille ,niin johan alkaisi tykitys.

Eipä muuta kuin pää pystyyn kanssa sisaret ja kantakaamme ylpeydellä vähät kilomme ..antaa kateellisten panetella !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat