Kommentit (7)

Merit

En ole koskaan elänyt kenenkään laatimien ohjeiden mukaan, ja silti meidän koti on aina ollut kivassa järjestyksessä. Tavara kiertää ja nii se tekee jatkossakin. Aina jotain pois kun uutta tulee tilalle ja tasapaino kaapeissa ja kotona säilyy. Mieskin kierrättä ihan surutta. Kotonamme asuu siis ihan onnellinen pariskunta.

Pedantti

Kotona täytyy viihtyä joten ole vain oma itsesi! Sotku tai järjestys - jokaisen oma asia. Kumpikaan ei ole väärin tai oikein. Itse en pysty keskittymään asioihin jos kotini on sekaisin, mutta kaverini elää sotkun keskellä ja hänen mielestä se on "tilataide". Puhdasta kuitenkin täytyy olla joka tapauksessa.

Vierailija

Mun koti on yleensä aika sekaisin, mutta osaksi se johtuu siitä ettei täällä ollu pitkään aikaan kauheesti säilytystilaa. Ei ollu kaappeja, hyllyjä, lipastoja jne. mutta nyt oon ostanu niitä lisää kirppikseltä parin kuukauden välein. Itteeni tää ei haittaa, mutta mun vanhempia tää sekamelska haittaa. Asun yksin eikä mulla oo tällä paikkakunnalla kavereita koska haluan saada olla kotona omassa rauhassa yksin suuren osan ajasta, siivoan sitten kun jaksan katsella ihmisiä ja haluan että joku tulee käymään. Vanhempieni koti ei toki ole myöskään mikään maailman siistein, kaikkialla on kasoja jos ne ei odota mitään spesiaalivieraita kylään. Sohvalla ja nojatuoleissa on vaatteita, lehtiä, lankarullia, papereita, keittiön työpöytiä ei meinaa nähdä tavaramäärän alta, pianon päällystä on täynnä, porraskaiteessa on läjä puhtaita pyykkejä, portaiden alla on kasoittain tavaroita, sauna on täynnä ties mitä tavaroita. Ärsyttää kun en saa olla rauhassa kasojeni kanssa vaan mun pitää stressata sitä että joku pamahtaa tänne yhtäkkiä, vetää herneen nenään ja rupeaa huutamaan kuinka ällöttävä olen ku elän näin. Katsoisivat peiliin. Onneksi nykyään saan olla yleensä rauhassa, mutta joskus kun olin nuorempi niin en voinut yhtään luottaa siihen että saisin olla yksin kotona ja sen takia stressaan vieläkin.

Käyttäjä8146
Seuraa 
Liittynyt17.7.2017

Kerrankin artikkeli, joka kirjoittaa asiasta myös toisesta näkökulmasta. Kondon menetelmä varmasti karsimisen suhteen järkevä, mutta tavaroiden karsiminen viety toisinaan äärimmäisyyksiin. Lattioilla ei ole mattoja, kodissa ei ole edes  muutamaa koriste-esineitä. Muut kommentoijat FB-ryhmässä kehuvat, kuinka kaunista kodissa onkaan (jossa ei ole enää mitään, kun kaikki karsittu). Koti näyttää ankealta ja persoonattomalta, toisinaan jopa vaatimattomalta opiskelija-asunnolta. Kyllä kotiin kuuluu myös kauneus, viihtyisyys ja värejä, muutama koriste-esine ja jotain persoonallista, jotta siinä on kodin tuntu. Nyt kaikki karsitut kodit näyttävät samanlaisilta. Mennään vain jonkin metodin perässä. Itselläni on paljon tavaraa, vähän säilytystilaa ja silti kaikella on paikka. Kaikki tavara löytyy eikä mitään tarvitse karsia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat