Kommentit (6)

Vierailija

Ihan mielenkiintoisia näkökulmia, mutta suhtaudun suurella varauksella naiseen jonka insta- kuvissa on keittiön talouspaperitelineessä wc-paperia.

Mimmi83

Hyvä Anna, vaikka sinä kaupunkilaisena et arvosta metsässä vietettyjä hetkiä marjastaen tai sienestäen yms. niin suothan siitä nauttiville sen oikeuden näin toimia. Itse vietin juuri mustikkametsässä muutaman hikisen tunnin ja voin kertoa sen olleen odotettu hetki kaupunkilaiselle ja toimistotyöiselle. Minä koen siitä iloa sekä poimintahetkellä kuin myös talven pimeinä aamuina kun kaadan itse poimimiani mustikoita aamupuurooni ja nautin niiden mausta. Joten jos sinä et siitä iloa löydä omalta kohdalta, ymmärrät toivottavasti että joku muu voi silti siitä nauttia, jopa katkeransuloisesti.

Elämää

Kylläpä ihmiset provosoituvat :)

Hyvä kirjoitus, eikä kyse ole (minun mielestäni) arvostuksesta vaan valinnoista.

Minäkään en pidä marjojensienien yms. keräämisestä, koska se ei ole minun juttuni enää - olen nuorempana joulutunut pakotettuna lähtemään itikoiden ja hirvikärpästen saaliiksi metsään, olemaan paikallani. Ei, kertakaikkiaan ei.

Pidän metsistä, liikun metsissä paljon ja olen aina liikkunut. Olen kasvanut metsän keskellä nuorempana.

Mutta marjastamisellesienestämiselle EI. Ostan mitä tarvitsen. Minulla ei tarvitse joka aamu olla sama aamupala samoilla marjoilla. Käytän kausihedelmiä, -marjoja ja -kasviksia.

Olen ohjenuorakseni ottanut suloisen joutilaisuuden, jossa minulla on rauha tehdä niitä asioita joita itse haluan omaan tahtiini - se on minulle balanssin pitämistä, itseni tasapainoittamista. Saatan metsässä liikkuessani nauttia mustikoista, metsämansikoista jne. , napata mukaan kotiin muutaman kukan tai nokkosen syötäväksi. Se on minun tapani. Jos joku haluaa kyykkiä tuntikaudet niin olkoon niin.

p.s. wc-paperi keittiössä lienee ihan yhtä pätevää kuin nenäliinat/ servetit wc:ssa (niinkuin meillä. välillä) :D 

Ellun kana

Mimmi83 kirjoitti:
Hyvä Anna, vaikka sinä kaupunkilaisena et arvosta metsässä vietettyjä hetkiä marjastaen tai sienestäen yms. niin suothan siitä nauttiville sen oikeuden näin toimia. Itse vietin juuri mustikkametsässä muutaman hikisen tunnin ja voin kertoa sen olleen odotettu hetki kaupunkilaiselle ja toimistotyöiselle. Minä koen siitä iloa sekä poimintahetkellä kuin myös talven pimeinä aamuina kun kaadan itse poimimiani mustikoita aamupuurooni ja nautin niiden mausta. Joten jos sinä et siitä iloa löydä omalta kohdalta, ymmärrät toivottavasti että joku muu voi silti siitä nauttia, jopa katkeransuloisesti.

Sitäpä nautintoa sinulta ei kukaan riistä, kunhan et terrorisoi muita omilla nautinnoillasi. Se kai oli kirjoituksen pointti.

Antaa kaikkien kukkien kukkia

Voi elämä! Miksi kaikki pitää ottaa niin ryppyotsaisesti? Jos ei tunnista sarkasmia, kannattaa pitäytyä vaikkapa keittokirjan lukemisessa. Ehkäpä juuri huumoritajun puute aiheuttaa Annankin mainitseman ilovajukkuuden, mikä tekee tästä maasta ajoittain lähes sietämättömän paikan asua. Ja arvaan jo vastauksen: jos ei kelpaa, niin muuta muualle. Ja voi kuinka mielelläni muuttaisinkin! Mutta eläke-ikään on vielä 11 pitkää pimeää talvea.

akateeminen ope

Kerta kaikkiaan mahtava kolumni! Synninpäästö suorastaan nykynaiselle, vanhemmallekin! Omistan 2 h metsää marjoineen kaikkineen, poimin joskus jos sille päälle satun, mutta Turun torilta saan pakkaseen marjoja. Naisen ei tarvitse
lunastaa oikeutettua paikkaansa elämässä enää 2010-luvulla marjojen poiminnalla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat