Kommentit (5)

äiti

Tuo diagnoosi on vielä kevyt. Skitsofrenia-diagnoodin saanut nuori eli helvetissä ennen kuin sai tuo bibo-diagnoosin. Eikä pidä niellä kaikkee. Valittaa voi ja pitääkin.

Vierailija

Nykyisin on uskomaton määrä diagnosoitavaa ja diagnosoituja ... jokaiselle saa kuulemma tarvittaessa psykologisen diagnoosin jolla voidaan estää heidän etenemisensä tarvittaessa. Jatkossa potilaan tarvittavia terapioita, hoitoja, lepoon tai kevyempään työnkuvaan ohjaavaa rekrytointia ei kuitenkaan suoriteta vaikka olisi diagnoosin saanut? Siksi käy mielessä diagnoosien oikeellisuus. Käytetäänkö niitä väärin potilasta vastaan? Eri asia ovat maahanmuuttajat ja sotatoimissa olleet jotka saavat terapiaa, rahaa jne. Sitä vastoin työssä väsynyt yksinhuoltaja tai vuosia osa-aikaisena ollut alipalkattu ei lepoa tai hoivaa tarvitse... vaikka heidänkin elämän vaiheensa ja kokemansa stressi vastaisi pientä sotaa? Edes kirkko ei huomioi heitä. Ei muuta kuin leima otsaan. Silkkaa ilkeyttä ja kiusan tekoa. Ainakin osalle.

Vierailija

Jos pääsee esim. työterveyslääkärin lähettämänä jatkotutkimuksiin erikoissairaanhoitoon, olen tutkimusraportista useamman kerran saanut lukea, että potilas on "asiallinen". Tämä ilmaisu mitä ilmeisimmin johtuu bipolaarihäiriödiagnoosistani, josta tällä tavalla ilmaistaan, etteivät pidä minua luulosairaana.

Vitsa

Kaksisuuntaiseen kuten mihin tahansa häiriöön VOI liittyä huomiohakuinen persoona tai huomiohakuinen persoonallisuushäiriö, myös narsistisuutta voi esiintyä. Ei kaikilla, mutta joillain voi. Vaikka sairaus olisi oireeton, se ei parane koskaan etenkään, jos se on keskushermostoperäinen. Nuorilla kieltäminen, joka johtaa lääkityksen poisjättämiseen on yleisempi, kuin aikuisilla jotka sitoutuvat paremmin lääkehoitoon. Itse olen tällä hetkellä oireeton, mutta en olisi ilman lääkitystä.

Vitsa

Vierailija kirjoitti:
Jos pääsee esim. työterveyslääkärin lähettämänä jatkotutkimuksiin erikoissairaanhoitoon, olen tutkimusraportista useamman kerran saanut lukea, että potilas on "asiallinen". Tämä ilmaisu mitä ilmeisimmin johtuu bipolaarihäiriödiagnoosistani, josta tällä tavalla ilmaistaan, etteivät pidä minua luulosairaana.

Mulla lukee usein, että olen huoliteltu, en tiedä miksi :D

Olet oikeassa siinä, että viestintätaidot ratkaisee kaikissa vuorovaikutustilanteissa. Joskus esim. hylkäyksenpelko provosoi tilanteita niin, että konflikti on jo pelkän ennekko-oletuksen takia valmis. Provosimme helposti tiedostamattomalla vihalla esiin toisissa vahvan puolustuskannan ja tilanne lukkiutuu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat