Kommentit (3)

Ministeri

Suomessa lahjakkaista hankkiudutaan ensimmäisenä eroon. Eihän sitä kukaan halua esiintyä sellaisen vieressä, näyttäytyen itse kaikille täysin lahjattomana.

Lahjakkaat pystyy kaiken lisäksi vielä ihan itse perustelemaan asioitaan, eivätkä tarvitse ulkoa opettelua keskeisistä fraaseista.
Menkööt ulkomaille lahjoineen. Suomessa vedetään jukolavite vain tasa-arvoa keskinkertaisille. Jos ei kelpaa, menee pois.

Elämässä on makua

Ministerille: "”Avun pyytäminen on merkki heikkoudesta.” Jos tämä ajatus on juurtunut mieleesi, nyt viimeistään kannattaa yrittää unohtaa se. Itsevarmojen ihmisten vahvuus on nimittäin juuri se, että he uskaltavat pyytää apua. Sitä paitsi moni auttaa mielellään, koska siitä tulee yksinkertaisesti hyvä mieli. Lisäksi monet asiat hoituvat usein nopeammin, jos pyytää apua sen sijaan, että pyörittelee ongelmaa omassa päässään. "
- Eikä Suomessa lahjakkaista ihmisitä hankkiuduta erityisesti eroon, he kyllä ymmärtävät itse lähteä haistelemaan uusia tuulia ulkomailta. Suomeen palaaminen ei kyllä onnistu ulkomailla työskenneeltä enää yhtä onnekaasti, koska häntä pidetään työelämässä vähemmän ansoituneille esimiehelle suurena uhkana. Vaikka ei pomon töitä olisi edes hakemassa. Kannattaa siis suunnnata takaisin ulkomaille, missä työtekjöiden arvostus on ihan eri tasoa. . Ei siis ihme että Suomen talous on tässä jamassa missä se nyt on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat