Kommentit (8)

oireista kärsivä

Sulfiitit joita on viineissä aiheuttaa monelle ihmiselle päänsärkyä. Ja jos joku ei satu tietämään niin sulfiitit ovat rikkiyhdisteitä.

Sulfiittiyhdisteitä käytetään muun muassa säilöntäaineina, alkoholijuomissa ja kuivatuissa hedelmissä. Sulfiitit saattavat aiheuttaa yliherkkyysoireita, minkä vuoksi niiden käytöstä on mainittava tuoteselosteessa ("sisältää sulfiitteja"). Lähde: Wikipedia.

Monet päänsärkyyn taipuvat henkilöt, erityisesti allergikot voivat saada voimakkaan, usein migreeniä muistuttavan päänsäryn jo yhdestä punaviinilasillisesta. Särky on yksi oire niin sanotusta punaviinipäänsärkyoireyhtymästä. Lähde: Terveyskirjasto.

mä vaan

En ole koskaan tykännyt alkoholista ja juon sitä vähän mutta tunnistin kyllä noita oireita itsessäni silloin kun tulee jotain nautittua; kasvot alkavat punoittaa ja kuumottavat, tunnin päästä juomisesta on järkyttävä päänsärky ja syke nousee.

Sietokyvytön

Olisi pitänyt olla yhtenä oireena myös nopea humaltuminen pienestäkin määrästä; en varmasti ole ainoa jolla jo 12 cl viiniä (12-14%) aiheuttaa pyörryttävän humalan tunteen. Olen kokeillut siirtyä olueen (6%) ruokailun yhteydessä mutta pikkupullo 0,33 cl nousi sekin päähän! Saan olla todella varovainen esim. juhlissa.

Punaviinin ent. ystävä

Minulle tulee nykyisin luomupunaviinistäkin jo parista lasillisesta oksettava olo. Vilja-allergiaa ei ole. Aikaisemmin punaviini ei tehnyt huonoa oloa, kun kohtuudessa pysyi, enkä koskaan juo itseäni humalaan. Harmi, koska tykkäsin joskus ottaa punaviiniä, en tykkää väkevistä tai oluesta, valkkarista. Nyt punkkukin sanoi itsensä irti. No eipähän se nyt iso vahinko ole, mutta joskus olisi mukava rentoutua ystävien seurassa ja ottaa lapsilleni, pari.

Ed.

Punaviinin ent. ystävä kirjoitti:
Minulle tulee nykyisin luomupunaviinistäkin jo parista lasillisesta oksettava olo. Vilja-allergiaa ei ole. Aikaisemmin punaviini ei tehnyt huonoa oloa, kun kohtuudessa pysyi, enkä koskaan juo itseäni humalaan. Harmi, koska tykkäsin joskus ottaa punaviiniä, en tykkää väkevistä tai oluesta, valkkarista. Nyt punkkukin sanoi itsensä irti. No eipähän se nyt iso vahinko ole, mutta joskus olisi mukava rentoutua ystävien seurassa ja ottaa lapsilleni, pari.

Siis lasillinen, ei lapsilleni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat