Kommentit (7)

Vannoutunut lyhythiuksinen

Arja, tervetuloa takaisin! Olet sädehtivän kaunis myös lyhythiuksisena. Ne jopa pukevat sinua! Kuulin uusimman kappaleesi leipää, lempee, lämpöö. Tulkitet sen ihanasti. Siinä on syvyyttä ja lämpöä. Kaikkea hyvää sinulle!

Barbara

Itse kävin läpi saman vuonna 2009, nelikymppisenä. Rassaavan kokemuksen unohtaa kokonaan muutamassa vuodessa ja varsinkin siinä vaiheessa kun yleiskunto alkaa kohentua. Toipumista ja työniloa Arjalle ja kaikille kohtalotovereille.

Syöpähoito toimii, muu hoito ei

Minä en ole kyllä voinut unohtaa rintasyöpävuottani, siitäkään syystä, että jouduin syömään estrogeenien estäjää seitsemän vuotta eli sain ristikseni 7 vuoden kamalat vaihdevuodet. Monesti tuli mieleen, että menen ottamaan kraivelista kiinni syöpälääkäreitä ja vaadin estrogeenihoitoa. Elämänlaatu oli surkea, vaikka syöpä olikin poissa. Muitakin ongelmia seurasi, onkohan sitten sytostaatit vai mikä syynä. Esim. ärhäkkä urtikaria autoimmuunitauti saapui ilahduttamaan. Painoa kertyi karmeiden hikoiluvuosien aikana runsaasti, ja tämä taas huonontaa elämänlaatua, aiheuttaen mm. uniapnean. Syöpää ennen minulla oli vain yksi nesteenpoistolääke ajoittain korkeaan verenpaineeseen. Nyt verenpainelääkkeitä on 3, lisäksi mielialalääke (en todellakaan pysynyt "positiivisella mielellä" tässä höykytyksessä. Uniapneaa sairastan myös.Syöpä oli loppujen lopuksi helppo nakki....mutta nämä muut :( 

LM

Voin ymmärtää kauniiden pitkien hiuksien menettämisen, sillä ovathan hiukset naisen kruunu mutta kauniille Arjalle sopi aivan upeasti myös lyhyet hiukset. Ja hiuksilla on tapana myös kasvaa. 

Kuolisin kaukana kotoa

No, pitää kyllä korjata tuota edellä kirjoittamaani. Ei se nyt "helppo" nakki sentään ollut. Lipsahti tyhmästi.

Kyllä pelkäsin kuolevani ensin kun kuulin, että se on mahdollisesti pahanlaatuinen kasvain, ja myös sitten kun sain varmuuden siitä. Ja varsinkin ennen patologin vastaanottoa; silloin jo kaikenlaiset pakosuunnitelmat tulvivat mieleeni, että matkustan pois, en jää hoitoihin ja kuolen ennemmin jossain rannalla. Huh.

Patologi siis kertoo tarkemmin mm. syövän laadun ja tulevat hoidot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat