Kommentit (10)

Tyhmyri

Elän hyvin pienillä rahoilla opiskeluitteni vuoksi, mutta toisinaan saan yksittäisitä työkeikoista tai esim. tavaroitani myymällä hieman ylimääräistä, jonka laitan säästöön pahan päivän varalle. Olen hyvin säästeliäs ja tarkan markan ihminen, mutta äitini on täysi vastakohta tälle.

En koskaan kerro hänelle jos minulla on rahaa tililläni vielä vuokran ja sähkölaskun jälkeen, sillä muuten rahat maagisesti siirtyvät hänen tililleen. Jos mainitsen äidilleni etten pidä siitä, että hän vie rahojani kysymättä, hän syyllistää minua saarnaamalla että hän on minun elämäni rahoittanut. Asia tietenkään ei ole näin, tuskin saan häneltä edes velkoja takaisin.  Minun pitäisi evätä äidiltäni oikeudet pankkitiliini, mutta en ole raaskinut, sillä tiedän että työhön kykynemätön äitini elää yhtä pienillä rahoilla. 

Jotain järkeä

Äidillä oikeudet pankkitiliin... Ei voi olla totta :)

Muutenkaan en oikein ymmärrä miksi äidille pitäisi kertoa yhtään mitään mitä ei huvita kertoa. Aikuisen ihmisen asiat eivät muille kuulu ja sillä siisti.

Vierailija

E ole kertonut äidilleni nuoruuden suhteesta vanhempaan mieheen (moralisointi), 20 v. sitten ajamastani kolarista tai kotiini murtautuneesta miehestä (pelkäisi koko ajan), mutta en myöskään ole kertonut palkkaani, vaikka äitini ilmeisesti kuvittelee minun saavan tuhansia enemmän, hän ei ymmärrä että elämme aika vaatimattomasti arjessa ja siksi voimme matkustaa lomilla -hyvillä tarjouksilla.

Vierailija

Noita kontrollipakkoisia äitejä on näköjään pilvin pimein. Luulin, että minun äitini oli ainoa. Vanhuudenhöperönä lähes 90-vuotiaana sanoi, että hänelle pitää kertoa kaikki. Sisar, joka oli jo mummo, lörpötteli hänelle näköjään kaikki asiansa. Äiti sitten juoruili minulle ja pitkin kyliä niitä. Tivasi myös minulta lasteni asioita, mutta totesin, että lapseni että he eivät pidä siitä, että juoruilen hedän asioitaan. Sisartakin "kiinnosti" minun lasteni asiat, mutta kehoitin häntä kysymään heiltä itseltään. Olen sitä mieltä, että täysi-ikäiset lapseni (35-43 v.) saavat kertoa tai olla kertomatta asioitaan minulle. En kontrolloi heidän ajatuksiaan.

Vierailija

Tyhmyri kirjoitti:
Elän hyvin pienillä rahoilla opiskeluitteni vuoksi, mutta toisinaan saan yksittäisitä työkeikoista tai esim. tavaroitani myymällä hieman ylimääräistä, jonka laitan säästöön pahan päivän varalle. Olen hyvin säästeliäs ja tarkan markan ihminen, mutta äitini on täysi vastakohta tälle.

En koskaan kerro hänelle jos minulla on rahaa tililläni vielä vuokran ja sähkölaskun jälkeen, sillä muuten rahat maagisesti siirtyvät hänen tililleen. Jos mainitsen äidilleni etten pidä siitä, että hän vie rahojani kysymättä, hän syyllistää minua saarnaamalla että hän on minun elämäni rahoittanut. Asia tietenkään ei ole näin, tuskin saan häneltä edes velkoja takaisin.  Minun pitäisi evätä äidiltäni oikeudet pankkitiliini, mutta en ole raaskinut, sillä tiedän että työhön kykynemätön äitini elää yhtä pienillä rahoilla. 

Hei,
Jos olet täysi-ikäinen, sinulla on mahdollisuus ottaa äitisi käyttöoikeus pois tililtäsi.
Avaa verkkopalvelussasi tai konttorissa tili noita säästövaroja varten ja vain sinä näkisit ne.
Ymmärtääkseni myös alaikäinen voi hankkia palkkatulojaan varten oman tilin, joten voisit tehdä sen eri pankkiin kuin äitisi pankkiasiat ovat.
Pankki ei ole lahko ja kannattaa pitää eri pankeissa tilejä jo ihan senkin vuoksi, että ainakaan vielä muutamia vuosia sitten S-pankkilaiset eivät kuuluneet rahoitusalan TES:iin, joten pankin lakon aikaan sinne konttoriin sai kävellä pankkiasioitaan hoitamaan, kun suuremmat pankin lakkoilivat.

tytz

Otin nuorena vaikeassa elämäntilanteessa pikavippejä, ja nykyisin saatavia on noin 16 000 euroa ulosotossa. Äidilleni en ole kertonut tästä mitään, vaikka kaikesta muusta olenkin avoin.

Elisa

Äitini on erittäin syyllistävä ja nipottava. Hänellä on todella isoja ongelmia. Olen 30v. nainen ja saan lapsen syyskuussa. Äitini ei tiedä sitä vielä koska pakottaisi aborttiin vaikka minulla on maailman turvallisin ja ihanin mies eikä ole mitään syytä vihata häntä. Äitini ei vain pidä tatuoinneista! Minulla on 2 lasta ennestään ja jokaisen kohdalla hän on sanonut että tee abortti mutta on sitten kuitenkin lasten syntyessä tehopyhä ja muka onnellinen kunnes taas alkaa vihaamaan meitä.....

Vierailija

En ole kertonut vanhemmille, että minulla on HPV eli kohdunkaulan syöpää aiheuttava papilloomavirus. Miksi turhaan kertoisin, huolehtisivat vaan.

Esko

Minulle ei tule mieleen mitään, mitä en voisi kertoa äidille. Hän tietää asiat niin hyvässä, kuin pahassakin. Hän on ollut vierelläni aina, oli tilanne mikä tahansa. Asiaa ei ole, mitä en voisi kertoa äidilleni. Äiti on ihanin ihminen maailmassa. 💖

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat