Kommentit (5)

Keliakia on ikuinen

Huvittavia ovat nämä muka g-ruokavalioiset, jotka sitten kaksin käsin vetävät gluteenia sisältäviä herkkuja, kun niitä on tarjolla... Tai ikäviä ne, jotka vievät gluteenittomat ruuat keliaakikkojen nenän edestä piittaamatta siitä, että sitten oikeasti keliakiaa sairastaville ei jää mitään syötävää. Älkää ihmiset uskoko gluteenittomiin dietteihin laihdutuskeinona. G-tuotteet ovat aikalailla pelkkää ravintoköyhää höttöä. Söisin ruisleipää ja muita viljoja kaksin käsin, jos vain voisin. Kuidut ovat suolistolle ja ruuansulatukselle erittäin tärkeitä. Oikeasti keliakia on ärsyttävä, koska koko ajan joutuu tarkastamaan syömisiään esim. reissussa ollessa. Joten te pissikset älkää viitsikö leikkiä ruokavalioilla - ja tehdä niistä vielä hellanlettas numeroa - jos ei ole oikeasti tarve, kiitos. 

batongi

Mikä pakko on ostaa gluteenittomia (tärkkelys)jauhoseoksia tai niistä tehtyjä höttöjä, kun löytyy gluteenittomana ihan kunnon jauhojakin ja kunnon leipiä? Eihän kukaan tervekään pelkkää ranskanleipää syö.

Ärtynyt suoli

Itse sairastan ärtyneen suolen oireyhtymää ja jos syön tavallista leipää niin ripuloin. Joten syön kaurasydäntä jossa ei ole käytetty kuin vähän ruista leivonta vaiheessa ja se sopii minulle. Kahvi vaihdettu paahtoon 4 kaikki kaalit kielletty, sipuli on pahin. Käytän kevätsipulia. En syö makeisia. Sieniä ei ollenkaan. Mausteet puhtaita ei saa olla mitään lisättyä. Ulkona ei voi syödä kun et tiedä mitä saat. Lisäksi laktoosittomia. Hyvin olen tullut toimeen ruokavalion kanssa. Käytän päivittänyt agiogur rakeita ja päälle puoli litraa vettä. Stressata ei saa koska saan heti ripulin. Painoni putosi 2vuotta sitten 7 kiloa. Sokeri on rokosokeria ja suola Himalajan vuorisuolaa. Joten en ole lihonut gluteenia avulla. Mutta toki kyllä liikun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat