Kommentit (2)

Hyvä olen

Lapsena olin pyöreä. Kouluikäisenä sukulaiset hämmästelivät, miksi lääkäri oli kehottanut serkkutytön laihdutuskuurille, mutta minua pulleroa ei. Eikö tosiaan ole sanottu, että sinun pitäisi laihduttaa, mutta tämän mukamas hoikemman lapsen pitäisi laihtua? Suurta vääryyttä minunkin olisi pitänyt päivitellä yhtä suureen ääneen. Isä vitsaili, että tyttärellä on sikotauti, kun on niin pulleat posket. Tämä nauratti kuulijoita, en voinut olla itkemättä. Teini-iässä serkku paineli käsivarsiani, hyi miten pehmeät! Hoikistuin, kun löysin liikunnan ilon aikuisena, mutta nämä ilkeydet jäi muistiin loppuiäksi, tyytyväinen on vaikea olla.

Mietteliäs

Aika itsekästä syyllistää lähipiiriä puuttumisesta. "Tiedän kyllä keinot jolla paino lähtisi, mutta ei kiinnosta." Samalla perustelulla huumeidenkäyttö pitäisi olla myös hyväksyttävää perhepiireissä, koska se ja liikalihavuus ovat molemmat yhtä vaarallisia. Yrittäkää ihmiset hyvät ymmärtää, että se lähipiiri joka piikittelee painosta voi olla todella huolissaan sinun terveydestäsi, ja toivovat että eläisit "täysipainoista" elämää, eikä lihavuudesta johtuvat sairaudet tee sinusta invalidia 50 v.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat