Kommentit (9)

Mies

Itse huomasin, että toisen puoliskon seksihalut nousivat (vauvakuume), omat laskivat (vauvakauhu) pillereiden lopetuksen myötä. Aiemmin hyvä ja vilkas seksielämä on menneisyyttä, parisuhteen alamäki kova ja hoidan oman nautintoni mieluummin muualla, eikä seksiä tule harrastettua juurikaan oman kumppanin kanssa. Varmaan aika pistää tämä parisuhde roskakoriin ja päästää hormonihullu metsästämään siittäjää, tai hakeutua salaa itse sterilisaatioon kesäloman yhteydessä.

Vierailija

Ai sitäkös se avio/avosuhde vaan olikin! Ryhdistäydy mies! Kanna vastuusi, jos haluat seksiä. Luonnollinen jatke sille on lapset. Luonnottomuuksista joutuu maksamaan ison hinnan ihmissuhteissa ja gynekologisena syöpänä vaimolle, joka synnyttämällä ja imettämällä välttyisi siltä. Jos et halua lasta, pidättäydy hedelmällisinä aikoina. Et ole mikään eläin, vaan onnellinen mahdollinen tuleva isä, ellet halua elää yksin. Eikä kaikki edes saa lapsia...

Heluna

On kyllä raskas seuraus seksistä tuo lapsi. Onneksi on ehkäisy. Minä olen käyttänyt ehkäisyä koko aikuiselämäni eikä ole turvotusta, aknea, mieliala ongelmia, ei mitään. Valtaosalla onkin näin. Suosittelen sinullekin! Sitten teet jossain välissä pari lasta kun haluat ja siinä välissä nautit omasta elämästäsi tehden mitä haluat.

Nelli901

Itse aloitin e-pillereiden syönnin 17-vuotiaana, mielestäni niitä ei pitäisi missään nimessä määrätä alle 20 vuotiaille. Itse kasvoin e-pillereiden vaikutuksen alaisena, joten minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä millainen oikeasti olen (mikä on pillereiden aiheuttamaa ja mikä kuuluu luontaisesti luonteeseeni)kunnes 26 vuotiaana lopetin niiden käyttämisen. Pari kuukautta ilman pillereitä ja tunsin oloni todella hyväksi! Heräsin oikeasti eloon! Kärsin 22 vuotiaana keskivaikeasta masennuksesta ja luulen että pillerit edes auttivat sen puhkeamisessa. Koen että viimeisen vuoden aikana olen elänyt parasta vaihetta elämässäni, koska yhtäkkiä kaikki tunteeni heräsivät eloon. Nauroin ja jaksoin olla iloinen oikeasti, eikä tarvinnut ponnistella hymyn aikaan saamiseksi. Kaikki alkoi taas tuntumaan joltain, kun taas pillereiden aikana minusta tuntui ettei mikään kiinnosta ja kaikki oli harmaata massaa ja yhdentekevää. En suosittele hormonaalista ehkäisyä kenellekkään!

Pyh

Mies kirjoitti:
Itse huomasin, että toisen puoliskon seksihalut nousivat (vauvakuume), omat laskivat (vauvakauhu) pillereiden lopetuksen myötä. Aiemmin hyvä ja vilkas seksielämä on menneisyyttä...

No jos ajattelee seksihimot yhtäkuin vauvakuumeena, taidat joutaakkin vaihtoon. Luulisi olevan hyvä, kun molemmat haluavat. Terveisin pillereiden lopetuksella halunsa taas löytänyt, ei vauvakuumeileva.

45- vuotias nainen

Itselleni eivät hormonaaliset ehkäisyt sopineet ollenkaan. Väluvuotoa riitti koko sen vajaan vuoden, jolloin vaihdettiin pariin kertaan vielä kokeeksi muihin matalampihormooneja sisältäviin pillereihin. Vuotoa riitti jokaiselle päivälle ihan koko ajan ja lisäksi huonovointisuutta ja kaikin tavoin hirveää oloa. Olo oli ihan hirveä. Viimein tyrmäsin lääkärin seuraavan ehdotuksen ja jätin pillerit. Kesti reilun vuoden kropalle toipua ennalleen. Kierukkaa käytin kunnes puoliso meni vasektomiaan. Hän ei halunnut käyttää kondomia. Nyt hänkin ja suhde on ohitse. En ikinä aio käyttää hormonaalisia valmisteita.

25 v

Mieheni karttaa kondomin käyttöä ja minulle ei käy pillerit. Liitto taitaa olla jo loppu alkuunsakin, kun toinen väistelee vastuutaan täysin. Mieskin haluaa lapsia " ehkä" joskus myöhemmin, mutta ei välitä keskustella vaihtoehdoista ehkäisyssämme sitä mahdollista vauvakuumettaan odotellessa. Taitaa ola viisainta kerätä kimpsut ja lähteä tästä. Ei tämmöinen onnistu. Jos miehille olisi " pillerit", en usko että käyttäisi itsekään niitä. Voisi tulla jotain häiriöitä omaan haluun tai kykyyn. Näin hän aatostelee jo ja naureksii ajatuksellekin.

Vierailija

..."ei mitään"...Sinäpä sen sanoit! Mikään ei tunnu miltään...ei empatiaa eikä mikään liikuta. Ei seksi-iloakaan, kun ei ole haluja E-pillereillä. Lopputulema monelle vaikeat vaihdevuodet ja rintasyöpäuhka. Entäs yksinäinen vanhuus ilman lapsia? Tällä itsekkäällä elämäntyylillä viimeinen suomalainen syntyy v.2020 tai v.2030. Suomalaiset on siis itsetuhoisia.
Siksi elämäntehtävä kotiäitinä tulisi turvata lainsäädännöllä. Etenkin säälittää hunningolla olevat lapset ja työkyvyttömät nuoret, jotka eivät ole kokeneet äidinrakkautta. Hylkääminen ei ole rakkautta ja lapsi kokee päiväkodin hylkäämisenä. Puhumattakaan murha äidinkohtuun. Siksi asenne äitiyttä kohtaan pitää muuttua. Ei kansakunta näin nouse. Vai annammeko maamme muslimeille? Lapset on lahja ja suuri ilo.

Vierailija

Muistetaan myös ekologia eli hormoninkäyttö menee vessanpöntöstä vesistöön, josta hormonit siirtyy ravintoketjussa ihmisiinkin. Mitä äitien hormonienkäyttö vaikuttaa seuraaviin sukupolviin? Ei tarvitse ihmetellä outoja juttuja seuraavissa sukupolvissa ja uusia sairauksia. Kun ihminen muuttaa luonnonkiertokulkua (ihmisruumiissakin), on siitä
vakavia ja vaarallisia seurauksia, eikä lopulta tuota iloa. Jo itsessään hormonien käyttö on viesti lapsivihamielisyydestä.
Siksi tarvitaan pariuskollisuutta ja äitiyden turvaamista (taloudellisesti) yhteiskunnan taholta. Ei siis olla lyhytnäköisiä, köyden pää tulee vetävän käteen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat