Kommentit (4)

äityli

kohdallamme kaikki täyttyy.mies haluaa salailla asioita hän on oikeasti narsisti,käy terapiassa mistä ei mitään hyötyä kuitenjaan ole yhdessä oltu 24 vuotta mies petti kerran ja kertoi sen suoraan,parisuhdeterapiasta ollut hyötyä

Onnellinen sinkku

Eli artikkelin perusteella voi jokainen järkevä ymmärtää ja sisäistää, että parisuhteesta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Itse seurustelin todella monen kanssa ja olin kihloissa pettäjän kanssa ja menin naimisiin pettäjän, valehtelija, hyväksikäyttäjän ja äitiä etsivän kanssa. Olin niin tyhmä, että valehtelin ja selittelin asiat parhain päin, kunnes eräänä päivänä tajusin tyhmyyteni. Hoidin lapsemme kokonaan yksin ja passasin vielä tuota "viidettä lastani". Passaaminen loppui, kun mies sössi oikein kunnolla. Vuosien jälkeen en ole kertaakaan kokenut yksinäisyyttä ja nautin, kun ei tarvitse ottaa huomioon toista vaan saa päättää omaan elämään liittyvistä asioista itse ja itseään ajatellen. Moni stressin aihe jäi pois ja pystyi keskittymään olennaisiin asioihin. Toki miehiä on ollut eron jälkeenkin, mutta ei ole tullut mieleenikään, että ottaisin uuden riippakiven reppuuni kanniskeltavaksi. En voi sanoa huomisesta mitään, mutta toistaiseksi yhtään sellaista miestä ei ole tullut vastaan, joka ei jossakin muodossa hakisi äitihahmoa elämäänsä. Olen todella onnellinen sinkku, joka saa käyttää rahat itseensä ja joka voi joka ikinen aamu päättää, miten päivänsä viettää. Ei tarvitse riidellä, väitellä, tehdä kompromisseja, eikä epäillä tai selitellä yhtään mitään. Vaakakupissa painaa edelleenkin positiiviset asiat sinkkuudesta enemmän kuin parisuhdekupissa. Olen tullut elämänkokemusten mittaan siihen tulokseen, että ihmisistä on toinen toisilleen enemmän haittaa kuin hyötyä, joten olen muuttanut asumaankin sellaiseen paikkaan, jossa ei tarvitse kuunnella saatikka katsella yhtäkään tingeltangelia. On ihanaa herätä joka aamu ja miettiä, mitä kivaa luonto ja metsän eläimet tarjoavat päivään. Mieluummin kuuntelen ja katselen lintuja kuin jotain honottavaa taatelintallaajaa. Parisuhteet ovat tarkoitettu ihmisten koettelemukseksi ja sellaisille se sopii, jotka eivät ole vielä riittävästi päässeet riitelemään ja purkamaan pahaa oloaan toiseen. Joka ikisellä lehtien palstoilla on aina jotain parisuhdejuttuja ja niitä lukiessa tulee sellainen olo, että itse istuisin labyrintin reunalla katselemassa, kun parisuhdeihmiset yrittävät päästä labyrintissa eteenpäin, mutta aina tulee vastaan seinä ja joskus jotkut pääsevät seuraavalle käytävälle, mutta kovan tuskan jälkeen. Ei tee mieli hypätä enää samaan labyrinttiin. Elämä on hienoa, kun sen oikein oivaltaa!

Reina

En usko, että ihminen muuttuu perusteellisesti parisuhteessa. Kaikki nämä asiat on varmasti huomattavissa jo seurusteluaikana. Miksi siis mennään niin nopeasti yhteen asumaan ja naimisiin? Ihmiset sitovat itsensä toiseen aivan liian nopeasti ja sitten ollaan sidoksissa itselle väärään ihmiseen asunnon ja lasten kautta.

Eikö kannattaisi ensin tietää, minkälaista suhdetta etsii. Tuntea myös itsensä ja itselle tärkeät asiat. Oikealta tuntuvan ihmisen osuessa kohdalla, tunnustella suhdetta rauhassa ainakin parin vuoden ajan, ennen kuin menee asumaan yhteen. Siinä ajassa alkuhuuma jo häviää ja ihmisen oppii jo jotenkin tuntemaan. 

Miettikääpä, miten tarkasti ihmiset valitsevan usein esim. koiransa. Rotua mietitään ja pähkäillään pitkään, ja punnitaan rodun sopivuutta omaan elämään. Oikeaa pentua etsitään ja käydään katsomassa. Koiraan panostetaan ja sen kanssa harrastetaan. Mites sitten kumppani? Valitaan summamutikassa ensimmäinen kohdalle osuva... 

Ongelman ydin on alkuvaiheessa ja kumppanin valinnassa. Enemmän harkintaa ja vähemmän kiirettä. Etenkin lastenhankinta vasta sellaisen ihmisen kanssa, kenen oikeasti tuntee ja kenen kanssa on valmis sitoutumaan ainakin sen 20 v kun lapset ovat kotona.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat